Τη δική της πίστα αγώνων Φόρµουλα 1 διεθνών προδιαγραφών αποκτάκαι η Ελλάδα, µετά την έγκριση του επενδυτικού σχεδίου της δηµιουργίας της από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Η επένδυση που είχε προταθεί στο πλαίσιο του παλιού αναπτυξιακού νόµου είναι ύψους 94,6 εκατ. ευρώ και είχε υποβληθεί από την εταιρεία Αυτοκινητοδρόµιο Πάτρας Α.Ε.

Η πίστα αγώνων πρόκειται να κατασκευαστεί στην τοποθεσία Ρέντες του δηµοτικού διαµερίσµατοςΧαλανδρίτσας του ∆ήµου Φαρών στον Νοµό Αχαΐας.

Στην πίστα θα µπορούν ναγίνουν αγώνες F1, παγκοσµίου πρωταθλήµατος super bike, αλλά και αγώνες πρωταθλήµατος καρτ ενώ, σύµφωνα µε το επενδυτικό σχέδιο, ο χώρος θα µπορεί να φιλοξενήσει και άλλες κατηγορίες αγώνων µηχανοκίνητου αθλητισµού αλλά και να χρησιµοποιηθεί για διάφορες άλλες εκδηλώσεις. Η επιχορήγηση που θα λάβει το έργο είναι σε ποσοστό 30,5%, δηλαδή 28,92 εκατ. ευρώ και σύµφωνα µε τη µελέτη προβλέπεται η δηµιουργία πίστας αγώνων διεθνών προδιαγραφών και όλων των υποστηρικτικών κτιρίων και εγκαταστάσεων. Μάλιστα το επενδυτικό σχέδιο πρόκειται να αναπτυχθεί σε συνολική έκταση επιφάνειας 928,5 στρεµµάτων κάτω από την επαρχιακή οδό Χαλανδρίτσας – Βαλµαντούρας, στην οποία θα εγκατασταθεί το υπό δηµιουργία αυτοκινητοδρόµιο και απέχει 20 χιλιόµετρα νοτιοανατολικά της Πάτρας.

Η έκταση ανήκε στη Μητρόπολη της Πάτρας και το 1992 µεταβιβάστηκε για την ανάπτυξη του έργου. Σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα της επένδυσης, η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου είναι 36 µήνες.

Ο φορέας της επένδυσης που είναι η εταιρεία ΑυτοκινητοδρόµιοΠάτρας Α.Ε. έχει µετοχική σύνθεση που αποτελείται συνολικά από 411 µετόχους, φυσικά και νοµικά πρόσωπα, εκ των οποίων η Περιφέρεια ∆υτικής Ελλάδας, ο ∆ήµος Πατρέων, το Επιµελητήριο Αχαΐας, ο ∆ήµος Φαρών, η ΤΕ∆Κ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ.ά.

Ο αρχικός σχεδιασµός τηςπίστας έγινε από τον Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπαρτόλι, τεχνικό διευθυντή της πί στας στη Μόντσα της Ιταλίας. Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ο φορέας έχει λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες. Με την ολοκλήρωση της επένδυσης, προβλέπεται να δηµιουργηθούν 497 νέες θέσεις εργασίας.

Σύµφωνα µε τη µελέτη, έχουν υπολογιστεί έσοδα από επτά πηγές:

1. Τους ελληνικούς και διεθνείς αγώνες 2. Τα δικαιώµατα συµµετοχών σε αγώνες 3. Τις ενοικιάσεις της πίστας και των καταστηµάτων 4. Τα τηλεοπτικά δικαιώµατα µετάδοσης 5. Τα διαφηµιστικά έσοδα 6. Τα αναµνηστικά 7. Την είσοδο στον χώρο του µουσείου αυτοκινήτων – µοτοσυκλέτας που θα λειτουργήσει στις εγκαταστάσεις ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ. Επιχειρηµατικοί όµιλοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δηµιουργία πίστας στον ΟρχοµενόΒοιωτίας, στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας και την Κρήτη. Επίσης, ενδιαφέρον υπήρχε και από τιςπόλεις της Ρόδου και της Καλαµάτας.

411 µέτοχοι

Στην πίστα εκτός από αγώνες Φόρµουλα 1 θα µπορούν να γίνουν και αγώνες παγκοσµίου πρωταθλήµατος µοτοσυκλέτας, καρτ και άλλων κατηγοριών µηχανοκίνητου αθλητισµού.

Η εταιρεία αποτελείται από 411 µετόχους, οι οποίοι είναι φυσικά ή νοµικά πρόσωπα

Είχε επιλεγεί από τον ιδρυτή της Μόντσα


«ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ επί χρόνια να ξεπεράσουµε πολλά εµπόδια για να φτάσουµε στη σηµερινή εξέλιξη», δήλωσε ο πρόεδρος της Αυτοκινητοδρόµιο Α.Ε. Ευάγγελος Φλωράτος συµπληρώνοντας ότι στηνπίστα θαδηµιουργήσει και µία σειράαπό υποστηρικτές υπηρεσίες. Απόχώρους διαµονής µέχρι συνεργεία αυτοκινήτων.

Από την πλευρά τουο περιφερειάρχης ∆υτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας τόνισε πως «το αυτοκινητοδρόµιο θα στηρίξει την παραγωγή και την ανάπτυξη. Και η∆υτική Ελλάδαθα έχει πολλά οφέλη». Στο ίδιο µήκος κύµατος ο δήµαρχος Ερυµάνθου Θάνος Καρπής είπε πως µε την πίστα «θα αλλάξει ο αναπτυξιακός χάρτης της Αχαΐας». Σηµειώνεταιότι η περιοχή για την κατασκευή του αυτοκινητοδροµίου είχεεπιλεγεί γιαπρώτη φορά το1970 από τον ιδρυτή της Μόντσα, Τζιακάρλο Μπατσιακαλούπι, µέλος τότε της FIA.