Με την είσοδό της σε µια αίθουσα του θρυλικού «Ritz» της Place Vandome του Παρισιού, ήταν σαν να «άναψαν» προβολείς και να εκτινάχθηκαν τα βεγγαλικά να υποδεχτούν τον νέο χρόνο!

Η Σάρον Στόουν ύστερα από µια κοπιαστική διαδροµή σε αµερικανικές, τηλεοπτικές σειρές, κυρίως στο «Law & Order», όπου ξέχασε να παίζει σαν ηθοποιός, εµφανίζεται σε blockbuster γαλλικήςπαραγωγής µε τον τίτλο «Largo Winch II». Σε ρόλο θηλυκού εισαγγελέα δίωξης κακοποιών που έχουν διαπράξει εγκλήµατα κατά τηςανθρωπότητας. Κάτι σαν εκπρόσωπος του ∆ικαστηρίου της Χάγης. Που σε κανονικές συνθήκες, πλην του Μιλόσεβιτς, έπρεπε να καθίσουν στοσκαµνί τον Μπους µαζί µε όλη την αµερικανική συµµορία. Οι Γάλλοι τηθυµήθηκαν, οι Γάλλοι την επανέφεραν στην κυκλοφορία. Οπως συµβαίνειστο ποδόσφαιρο εν Ελλάδι. Οπου οι µεγάλες οµάδες αγοράζουν άλογα ράτσας όταν αυτά γεράσουν. Κακία; Καθόλου. Γιατί άλλο πράγµα Ελλάδα, εντελώς διαφορετικό Γαλλία. Και ένα πράγµα σάς λέω. Αν αυτό το action movie, σκηνοθετηµένο από τον επιδέξιο Ζερόµ Σαλ και µε πρωταγωνιστή τον Τόµερ Σίσλεϊ, είχεγυριστεί στο Χόλιγουντ µε ντουέτο Τζουντ Λο και Αντζελίνα Ζολί, θα έσκιζε σε όλα τα γεωγραφικάµήκη και πλάτη της υφηλίου!

Οι ερωτήσεις βροχή προς τηΣάρον. Λογικό. Οι σταρ, διαµάντια παντοτινά. Ερωτευµένη µε τον Τόµερ; (Ο γερµανός παρτενέρ της στην ταινία, 37 Μαΐων, είκοσι χρονάκια µικρότερός

της, που οµιλεί φαρσί αγγλικά, γαλλικά και εβραϊκά).

Μα φυσικά (η «γριά κότα έχει το ζουµί», δεν κωλώνει πουθενά).

Και το «Βασικό ένστικτο»; Κάνατε στροφή;

Ποτέ δεν µετανιώνω γι’ αυτό.Θα µε ακολουθεί σε όλη µου τη ζωή. Αν δεν έπαιζα σ’ αυτό, δεν θα υπήρχα σήµερα ως σταρ. Το «Βασικό ένστικτο» µε καθιέρωσε. Ο ρόλος αυτής της γυναίκας killer µε εκτίναξε ψηλά. Η αλήθεια να λέγεται.

Ποιαη διαφοράανάµεσαστο αµερικανικό καιτο ευρωπαϊκό blockbuster (υπερπαραγωγή);

Καµία διαφορά. Και στις δύο περιπτώσεις πρέπει απαραιτήτως να διαχειρίζεσαι µερικά πράγµατα σωστά. Ηρωας, δράση, κοσµοπολίτικοι χώροι, αφοσίωση, συγκέντρωση, τεχνικές προδιαγραφές και κυρίως συνεργάτες που ξέρουν να κάνουνκαλά τη δουλειά τους. Και σας βεβαιώ, όλο αυτό το τιµ των γάλλων τεχνικών είναι ισοδύναµο, να µην πω καλύτερο, µε κάθε πρωτοκλασάτο αµερικανικό.

∆εν είναι ανησυχητικό να γυρίζονται τόσες action movies βασισµένες σε κόµικς;

Μα είναι ταινίες για όλη την οικογένεια. Να πάω µε τα τρία µου παιδιά στο σινεµά. Είναι κακό αυτό;

H Σάρον εξακολουθεί να θεωρείται sex symbol;

Το καλύτερο κοµπλιµέντο για µια γυναίκα της ηλικίας µου (middle age).

Το θηλυκό σύµβολο µετις σταυρωµένες γάµπες.

Τι να πω; Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Οι σταυρωµένες γάµπες που υπόσχονται πολλά. Αλλά παρακαλώ, γυναίκες, µη µε αντιγράφετε (γέλια).

Γιατί χωρίς κινηµατογραφικούς ρόλους τα τελευταία χρόνια;

Κοιτάξτε, είµαι και ανύπαντρη µητέρα ενός τετράχρονου παιδιού (το τρίτο, έπειτα από ένα δεκάχρονο και ένα εφτάχρονο). Πώς να το κάνουµε; Πρέπει ν’ αλλάζω και πάνες. ∆ιαβάζω σενάρια, αλλά οι ρόλοι δεν µου πάνε (τι να πει, ότι µια γυναίκα στο Χόλιγουντ για να σταθεί µετά τα σαραντα-φεύγα πρέπει τουλάχιστον να είναι Μέριλ Στριπ;). Και αν δεν ήσουν ηθοποιός;

Πυροσβέστης! Μου πάει (επίτηδες το λέει, ώστε τη φαντασία να εξάπτει).

Η ανάγκη το ’φερε και ανακάλυψες τώρα το γαλλικό σινεµά;

Στην Αµερική αισθάνεσαι κάπως αποκλεισµένος. Προβάλλονται, αλλά είναι λίγες εκείνες που προέρχονται από τον παγκόσµιο κινηµατογράφο. Αυτή είναι η αλήθεια. Ετσι, όταν πριν από χρόνια ήµουν µέλος της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, άρχισα να βλέπω το world cinema διαφορετικά. ∆ιευρύνθηκε η οπτική µου. Ετσι αισθάνθηκα µέρος µιας ευρύτερης επικοινωνίας.

Ολα άλλαξαν µέσα µου. Βλέπω το σινεµά µε διαφορετικά κριτήρια. Αυτή η επικοινωνία είναι το εφαλτήριο για µια ειρηνική συµβίωση διαφορετικών πολιτισµών. Η τέχνη είναι δικαίωµα κάθε χαρισµατικού πλάσµατος, απ’ οπουδήποτε και αν προέρχεται.

Εχεις µετανιώσει για το «Βασικό ένστικτο 2»; (Η πανωλεθρία της – και στα ταµεία –, που γυρίστηκε το 2006 µε σκηνοθέτη τον Βρετανό Μάικλ Κέιτον Τζόουνς).

Επόµενη ερώτηση, παρακαλώ (γελώντας).

Και ο ρόλος µιας γυναίκας σαν κι εσάς;

(Για δευτερόλεπτα, κρίσιµα δευτερόλεπτα, άκρα του τάφου σιωπή. Μετά…)

Women like me; (Επαναλαµβάνει). ∆ηλαδή τι εννοείς; Οτι, πρώτον, µια γυναίκα σαν κι εµένα δεν πρέπει να υπάρχει, ότι, δεύτερον, µια γυναίκα σαν εµένα είναι ντροπή και ότι, τρίτον, µια γυναίκα σαν κι εµένα δεν πρέπει να βρίσκει δουλειά; Να το αντιστρέψω και να πω men like you. Ανδρες που τρελαίνονται για εξουσία και χρήµα. Να κυριαρχούν πάνω σε γυναίκες like me. Ποτέ!

«Η τέχνη είναι δικαίωµα κάθε χαρισµατικού πλάσµατος, απ’ οπουδήποτε και αν προέρχεται»

«Ξέχασα να παίζω σαν κανονική ηθοποιός»

Τελικά ποια είναι η γαλλική συνεισφορά στην ταινία «Largo Winch II», τη ρωτάω. «Ποια; Θα σου πω αµέσως. Μία και αναντικατάστατη. Οταν ήρθα στη Γαλλία για να παίξω τον ρόλο µου και άναψαν οι προβολείς, και άρχισε να ρολάρει η µηχανή, είχα ξεχάσει τα λόγια µου. Ετσι ακριβώς. ∆εν θυµόµουν τίποτα απολύτως. Σαν να έσβησαν όλα από µέσα µου. Παίζοντας τα τελευταία χρόνια σε αµερικανικές τηλεοπτικές σειρές, η ηθοποιός Σάρον Στόουν µε εγκατέλειψε εντελώς. Ξέχασα να παίζω σαν κανονική ηθοποιός. Μπορεί να φταίει και το εγκεφαλικό. Αυτός εδώ (δείχνει τον γάλλο σκηνοθέτη Ζερόµ Σαλ, ένα αδύνατο παλικάρι εξήντα κιλών) µε βοήθησε να επανέλθω στην παλιά Σάρον Στόουν. Η ατελείωτη υποµονή του, το απίστευτο κουράγιο του και η ευλογηµένη χάρη του (grace). Του τα χρωστάω όλα. Η ολική επαναφορά της Σάρον Στόουν οφείλεται στον Ζερόµ»!

Αυτή µόνο η αρχή. Το δεύτερο και το καλύτερο συνέβη µερικές προχωρηµένες ώρες αργότερα στο Pavillon Cambon Capucines, όπου έλαβε χώρα τρικούβερτο πάρτι προς τιµήν των συντελεστών του «Burma Conspiracy» ή αλλιώς «Largo Winch II».

Αφήνω τη φαντασία σας να καλπάσει…