Τελευταίο ταξίδι

Δ.Ν.Μ.


Πλήρης ηµερών (και γελοιογραφιών, αφού υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις 120 χιλιάδες οι γελοιογραφίες του!) «έφυγε» και κηδεύτηκε χθες στο Κοιµητήριο Νέου Ηρακλείου ο γελοιογράφος – δηµοσιογράφος Βασίλης Χριστοδούλου σε ηλικία 93 ετών. Με µακρά θητεία σε εφηµερίδες και έντυπα – το 1936 δηµοσίευσε την πρώτη του γελοιογραφία σε ηλικία µόλις 19 ετών – διακρίθηκε για το χιούµορ του και το πρωτότυπο σκωπτικό του πνεύµα. Για περισσότερα από πενήντα χρόνια εργάστηκε στις εφηµερίδες «Εφηµερίς των Ελλήνων», «Αθηναϊκή», «Προοδευτικός Φιλελεύθερος», «Η Βραδυνή», «Η Μεσηµβρινή» κ.ά. Επίσης, συνεργάστηκε µε τα περιοδικά «Θησαυρός», «Πάνθεον», «Εικόνες», «Ροµάντζο», «Παγκόσµιος Τύπος», «Σαββατοκύριακο», «Πρώτο» και σε διάφορα άλλα εβδοµαδιαία δεκαπενθήµερα και µηνιαία έντυπα. Ως γελοιογράφος συνεργάστηκε και µε την εφηµερίδα της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», στην οποία διαδέχθηκε τον «θρύλο» Φωκίωνα Δηµητριάδη. Ως πολιτικός γελοιογράφος πρωτοεµφανίστηκε στην εφηµερίδα «Αθηναϊκή» του Γιάννη Παπαγεωργίου από την αρχή της έκδοσής της το 1951 µέχρι το 1962. Στη συνέχεια ανέλαβε πολιτικός γελοιογράφος στην εφηµερίδα «Η Βραδυνή», στην οποία παρέµεινε επί 20 και πλέον χρόνια. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας τόλµησε να κρίνει µέσα από τη γελοιογραφία του τους δικτάτορες φτιάχνοντας τη δική του µαντινάδα: «Δεν εµανάγινε τέτοιο κουτί, κουτί ρηµάδι, “όχι” να ρίχνεις το πρωί, να βγαίνει “ναι” το βράδυ» και σχολιάζοντας το τότε δηµοψήφισµα.

Και τώρα υποκριτική

Β.Χ.


Περισσότεροι από 200 είναι οι νέοι που εµπιστεύτηκαν το «άτυπο φροντιστήριο» του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για την προετοιµασία τους ως υποψήφιοι των Δραµατικών Σχολών. Τα σεµινάρια που άρχισαν εδώ και περίπου έναν µήνα γίνονται από ηθοποιούς του ΚΘΒΕ και θα παρέχονται δωρεάν στους υποψηφίους.

Στα σεµινάρια δεν µετέχουν ως καθηγητές οι διδάσκοντες στη Δραµατική Σχολή του ΚΘΒΕ καθώς και τα µέλη της ορισθείσας από το ΚΘΒΕ επιτροπής των εισαγωγικών εξετάσεων της Σχολής του (για… σαφείς λόγους). «Σαφείς» είναι και οι λόγοι του… θυµού ορισµένων ηθοποιών (µελών και µη του ΚΘΒΕ) που ναι µεν συµφωνούν για τα περί «υποχρέωσης ενός οργανισµού δηµοσίου συµφέροντος» που επικαλείται η καλλιτεχνική διεύθυνση προκειµένου να «εξηγήσει» την πρωτοβουλία της αλλά όχι και να στερηθούν του διόλου ευκαταφρόνητου τιµήµατος των φροντιστηρίων που είχαν προ καιρού «στήσει»…

Πολιτιστικό αρχιπέλαγος

Μ.Α.


Διεθνή Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής – και διόλου τυπικό περίπτερο της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης – θυµίζει το φετινό περίπτερο του υπουργείου Πολιτισµού και Τουρισµού. Εντεκα νησίδες έχουν επιστρατευτεί για τον σχεδιασµό του περιπτέρου – το υπογράφουν οι Νάντια Αργυροπούλου, Γιώργος Τζιρτζιλάκης και Ανδρέας Αγγελιδάκης – που θα λειτουργεί ως ανοιχτό εργαστήριο και θα επιτρέπει στους επισκέπτες να περνούν από την πολιτιστική παράδοση στον αθλητισµό και από τον τουρισµό στην επικοινωνία. Ενα «πολιτιστικό αρχιπέλαγος» γεµάτο αντικείµενα, µικροπεριβάλλοντα, ιστορικά τεκµήρια, ριζώµατα, τόπους διαλόγου, παραστάσεις και αναπαραστάσεις που υπόσχεται στους χαλεπούς τούτους καιρούς να κάνει τη διαφορά.