Προσπάθεια να συγκροτήσουν ενιαίο συντονιστικό όργανο με τη συμμετοχή εκπροσώπων απ΄ όλα τα μπλόκα κάνουν από χθες οι αγρότες, σκληραίνοντας ακόμη περισσότερο τη στάση τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και οι αγρότες στα μπλόκα της Φθιώτιδας που πρωτοστατούν στη συντονιστική επιτροπή των 14 νομών βλέπουν θετικά τη συγκρότηση του ενιαίου μετώπου.

Χθες, νέα μπλόκα στήθηκαν στην Πελοπόννησο, ενώ ο συνοριακός σταθμός του Προμαχώνα άνοιξε για λίγες ώρες έπειτα από παρέμβαση του Βούλγαρου υπουργού Γεωργίας Μίροσλαβ Ναϊντένοφ, ο οποίος συναντήθηκε με τον νομάρχη Σερρών και εκπροσώπους των αγροτών. Εκατοντάδες οδηγοί ήταν εγκλωβισμένοι στο βουλγαρικό έδαφος επί ώρες μέσα στα αυτοκίνητά τους και με το θερμόμετρο να δείχνει έως και -12. Οι αγρότες πάντως, δεν προχώρησαν χθες σε αποκλεισμό και της σιδηροδρομικής γραμμής με τη Βουλγαρία.

Πάντως, τη διάθεση των αγροτών να προχωρήσουν σε ενιαίο μέτωπο έδειξε η δήλωση του γαλάζιου αγροτοσυνδικαλιστή από τη Λάρισα Χρήστου Σιδερόπουλου, μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της Ν.Δ. κ. Αντώνη Σαμαρά (πήραν μέρος εκπρόσωποι των μπλόκων του Πλατυκάμπου και του Τυρνάβου).

«Ωρίμασαν οι συνθήκες»

Ο κ. Σιδερόπουλος δήλωσε πως «τώρα πλέον ωρίμασαν οι συνθήκες για ενιαίο μέτωπο όλων των αγροτών, γαλάζιων, κόκκινων, πράσινων, και την Πέμπτη (σ.σ.: αύριο) θα γίνει γνωστό αν αυτό είναι τελικά εφικτό, μέσα από τις συνελεύσεις».

Στην Πελοπόννησο, αγρότες της Δυτικής Αχαΐας απέκλεισαν επί πέντε ώρες την Εθνική Οδό Πατρών- Πύργου, κοντά στην Κ. Αχαΐα.

Οι αγρότες της Αιτωλοακαρνανίας έχουν αποκλείσει την κυκλοφορία σε δύο σημεία: στο Κεφαλόβρυσο (κοντά στο Μεσολόγγι) και στη γέφυρα της Ερμίτσας, στο Παναιτώλιο.

Στη Βόρεια Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι πυκνώνουν οι αντιδράσεις από εκπροσώπους παραγωγικών φορέων, οι αγρότες συνεχίζουν τους αποκλεισμούς, ενώ από χθες στον χορό των κινητοποιήσεων μπήκαν και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων ΚΤΕΛ.

Οι αυτοκινητιστές σε ένδειξη διαμαρτυρίας στάθμευσαν τα οχήματά τους στα διόδια Μαλγάρων, κοντά στα τρακτέρ και έξω από το κτίριο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, χωρίς όμως να διακόψουν την κυκλοφορία των άλλων οχημάτων. Όπως επισημαίνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που παρακάμπτουν τα Τέμπη κινούνται προς και από την Κεντρική και Νότια Ελλάδα μέσω Τυρνάβου, με αποτέλεσμα να διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Ζητούν να επιτραπεί η διέλευση των λεωφορείων μέσω της παραλιακής διαδρομής Στόμιο- Αγιά- Αγιόκαμπος Λάρισας, η οποία χρησιμοποιείται σήμερα μόνο για τη διέλευση των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων. Κινητοποίηση με το ίδιο αίτημα έγινε από τους ιδιοκτήτες λεωφορείων των ΚΤΕΛ και στη Λάρισα. Με τα τρακτέρ στο κέντρο

Εξάλλου, αντιπροσωπεία αγροτών από τη Χαλκιδική με έξι τρακτέρ και συνοδεία περιπολικών μπήκε χθες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας σε εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας- Θράκης.

ΣΤΟΝ ΧΟΡΟ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ διαμαρτύρονται για τις μεγάλες αποστάσεις που διανύουν λόγω των μπλόκων

Δεν θέλει να… θυμάται ότι ήταν πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ

«ΘΕΛΩ ΝΑ αφαιρέσω από το βιογραφικό μου ότι ήμουν πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ». Αυτή τη δήλωση- σοκ έκανε χθες ο πρώην υφυπουργός Γεωργίας Βαγγέλης Αργύρης μιλώντας στο Θέμα 9,89, δίνοντας συνέχεια με αυτό τον τρόπο στην κόντρα που έχει ξεσπάσει με τον πρόεδρο της ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτο Καραμίχα.

Όπως είπε στα «ΝΕΑ» ο κ. Αργύρης, οι συνεταιρισμοί και τα συνδικαλιστικά όργανα των αγροτών έχουν ξεφύγει από τον ρόλο τους, δεν βοηθούν στην ενίσχυση του εισοδήματος των αγροτών, αλλά «ζουν από το εισόδημα των παραγωγών, αφού η ΠΑΣΕΓΕΣ, αντί να παρεμβαίνει στην αγορά και να διευκολύνει τη διακίνηση των προϊόντων στις αγορές, παρέχει υπηρεσίες». Προχωρώντας ακόμη περισσότερο, ο πρώην υπουργός είπε ότι ο ρόλος των αγροτικών ενώσεων έχει περιορισθεί στην αποδοχή αιτήσεων για επιδοτήσεις. «Δεν είναι ευθύνη μόνο των Ενώσεων. Και το υπουργείο ασχολείται μόνο με τα αυτονόητα», πρόσθεσε ο κ. Αργύρης.

Μπατζελή: Κάντε λίγη υπομονή

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης , Συνέντευξη

ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΥΣ αγρότες να ανοίξουν τα μπλόκα και «να κάνουν λίγη υπομονή» έκανε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω ενισχύσεις από το 2011, εφόσον το επιτρέψει η κατάσταση της οικονομίας.

Η υπουργός επανέλαβε τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την ενίσχυση της ρευστότητας των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, τα οποία αθροιστικά μέχρι και το τέλος του 2010 ανέρχονται στο ποσό των 5,52 δισ. ευρώ (υπόλοιπο ενισχύσεων 2009, ενισχύσεις για το 2010, επιστροφή ΦΠΑ και ειδικού φόρου καυσίμων, επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, ρύθμιση ληξιπρόθεσμων δανείων).

Σε συνέντευξη που παραχώρησε με τη λήξη της διημερίδας στο Ζάππειο για την αγροτική πολιτική εξήγγειλε όλα τα μέτρα που προωθεί το υπουργείο για το πρώτο εξάμηνο του 2010, όπως για τον έλεγχο της αγοράς, τη μεταρρύθμιση του ΕΛΓΑ, τη μείωση του κόστους των αγροτικών εφοδίων και τις αλλαγές στο αγροτοσυνδικαλιστικό κίνημα. Για τη μείωση του κόστους των αγροτικών εφοδίων το υπουργείο προωθεί τη θέσπιση συνταγολογίου στα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματαόπως ακριβώς ισχύει και για τα φάρμακα- που θα διαμορφώνεται με βάση τον μέσο όρο τιμών των 2 φθηνότερων χωρών της Ν. Ευρώπης. Πλαφόν

Το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει πλαφόν στο χονδρεμπορικό κέρδος ακόμη και σε τυποποιημένα προϊόντα αγροτικής προέλευσης που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ώστε να μην ξεπερνά το 30%. Για τον έλεγχο της αγοράς, προωθείται η μείωση του αριθμού των μεσαζόντων που παρεμβάλλονται από το χωράφι στο ράφι, μέσω υφιστάμενων αλλά και νέων αγορανομικών διατάξεων σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας- Ανταγωνιστικότητας.

Παράλληλα σχεδιάζεται ένας νέος θεσμός, οι διαμεσολαβητές, που θα διαπραγματεύονται με τους μεταπράτες και θα υπογράφουν συμβόλαια βάσει των τιμών των αγροτικών προϊόντων όπως αυτές καθορίζονται διεθνώς στα χρηματιστήρια τροφίμων.

Προωθείται επίσης η θέσπιση ενός είδους «Τειρεσία» για τα διατροφικά προϊόντα, όπου θα καταχωρούνται οι περιπτώσεις νοθείας και κερδοσκοπίας. Ακόμη, ο ΕΦΕΤ θα ενταχθεί σε μια ενιαία υπηρεσία που θα συντονίζει τις υπηρεσίες όλων των υπουργείων που εμπλέκονται στον έλεγχο της αγοράς τροφίμων.