Έπειτα από δύο χρόνια ατέλειωτων φημολογιών και υποθέσεων, η πιο πολυαναμενόμενη παρουσία για τη νέα χρονιά έχει πάρει σάρκα και οστά. Η νέα VFR 1.200 φιλοδοξεί να διεκδικήσει τον τίτλο της καλύτερης sport-touring μοτοσυκλέτας, συντηρώντας επάξια τον μύθο των V-4 της εταιρείας. Αναμένεται τον Μάρτιο.


Στην αρχή κυκλοφορούσαν φήμες για μια νέα VFR με πεντακύλινδρο κινητήρα, φυσικά σχήματος V. Στη συνέχεια, αυτή η φήμη αποσύρθηκε και όλοι περίμεναν μια V-4 με τεχνολογικές εφαρμογές, που για πρώτη φορά θα εφαρμόζονταν σε μοτοσυκλέτα. Όλα αυτά, χωρίς ποτέ η Ηonda να ανακοινώνει τίποτε, ενώ πέρσι, που όλοι ήταν σίγουροι πως η νέα VFR θα παρουσιαζόταν «ζωντανή» σε κάποιο από τα διάφορα διεθνή σαλόνια, η εταιρεία παράτεινε για ακόμα έναν χρόνο τη φημολογία, εμφανίζοντας απλά το concept Χ, ένα εντυπωσιακό φουτουριστικό πρωτότυπο, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ταινία επιστημονικής φαντασίας να δείχνει πώς φαντάζονται στη Ηonda ένα μελλοντικό VFR. Τελικά, ο μύθος έγινε πραγματικότητα για το 2010, ομοιάζοντας μεν αρκετά στο περίφημο concept Χ, χωρίς όμως να υπάρχουν όλοι αυτοί οι φημολογούμενοι νεωτερισμοί που πιθανώς θα ανέβαζαν το κόστος σε απαγορευτικά- για τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε- ύψη. Η άκρως φουτουριστική σχεδίαση παρέμεινε, μαρτυρώντας αρκετές χιλιάδες ώρες εξέλιξης σε αεροσήραγγα, καθώς και η διατήρηση της sport-touring φιλοσοφίας που διακρίνει όλα τα μοντέλα VFR εδώ και μια τριακονταετία.

Ψυχή της μοτοσυκλέτας φυσικά αποτελεί ο νέος V-4 κινητήραςκόσμημα- με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 76 μοίρες και σχεδίαση που προέρχεται από την εμπειρία της εταιρείας στους αγώνες. Οι κεφαλές ακολουθούν τη διάταξη Unicam, που υπάρχει αντίστοιχα και στα CRF, χρησιμοποιώντας έναν εκκεντροφόρο ανά ζεύγος κυλίνδρων για να μικρύνουν οι διαστάσεις του κινητήρα. Η διαχείριση ανάφλεξης και τροφοδοσίας γίνεται με τη γνωστή μονάδα ΡGΜ-F1, με ηλεκτρονική διάταξη ανοίγματος των πεταλούδων (throttle by wire). Η μέγιστη ιπποδύναμη επιλέχθηκε στους 172 ίππους στις 10.000

στροφές με σημαντικότερο στοιχείο το 90% της θηριώδους ροπής του κινητήρα (13,1 χλγμ.) να διατίθεται κάτω από τις 4.000 στροφές. Παράλληλα με το κλασικό 6τάχυτο κιβώτιο, η Ηonda έχει παρουσιάσει και έκδοση με ένα νέο αυτόματο σύστημα μετάδοσης με διπλό συμπλέκτη, που δεν θα μπει σε παραγωγή πριν από το 2011.

Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, με το μονόμπρατσο ψαλίδι να κρύβει στο εσωτερικό του τον άξονα μετάδοσης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο θόρυβος κύλισης αλλά και η συντήρηση. Φρένα με πλευστούς δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός και δαγκάνες έξι εμβόλων συνδυασμένα με σύστημα C-ΑΒS (όπως και στα CΒR) φροντίζουν για την επιβράδυνση, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανάποδο πιρούνι 43 χιλιοστών και μονό αμορτισέρ Ρro link πίσω, με μοναδι- κές ρυθμίσεις την προφόρτιση των ελατηρίων και την απόσβεση επαναφοράς πίσω. Εξαιρετική αισθητική διαθέτει ο πίνακας οργάνων, ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί μια πληθώρα αξεσουάρ που περιλαμβάνει από βαλίτσες, θερμαινόμενα γκριπ και χαμηλότερη σέλα, μέχρι tank bag. Τα χρώματα θα είναι τέσσερα (μαύρο, ασημί, μπλε και κόκκινο) και στην Ελλάδα θα εμφανιστεί στις αρχές Μαρτίου.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:Υγρόψυκτος, τετράχρονος V-4 76 μοιρών, 1 ΕΕΚ, 4βάλβιδος, 1.237 κ.εκ.

Πλαίσιο:Αλουμινένιο δύο δοκών, μονόμπρατσο ψαλίδι Τροφοδοσία:ψεκασμός ΡGΜ-F1 Ίπποι:

172 στις 10.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο:

6 ταχυτήτων Τροχοί:

120/70- 17 μπροστά και 190/55- 17 πίσω Φρένα:Δύο δίσκοι 320 χλστ.

μπροστά, ακτινικές δαγκάνες 6 εμβόλων, δίσκος 296 χλστ. πίσω, συνδυασμένο σύστημα CΑΒS Ανάρτηση:Ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ., ρύθμιση προφόρτισης, μονό αμορτισέρ πίσω ρύθμιση προφόρτισης και απόσβ. επαναφοράς Βάρος:

267 κιλά Ύψος σέλας:

815 χλστ.

Μεταξόνιο:

1.545 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

18,5 λίτρα