ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ είναι τέχνη αλλά και πηγή ριζοσπαστικών, αντισυμβατικών ιδεών που διευρύνει τους ορίζοντές μας, κάνει πλούσια τη ζωή μας και καμία σχέση δεν έχει με την τηλεοπτική εικόνα και «λογική». Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια του και δίνει το στίγμα του με το σύνθημα- ερώτηση «Γιατί σινεμά τώρα;», με ανάλογες συζητήσεις και προβληματισμούς διάσημων κινηματογραφιστών που θα παραβρεθούν σε αυτό και των 140.000 θεατών που αναμένεται να παρακολουθήσουν τις περίπου 200 ταινίες από όλο τον κόσμο! Τις πιο πολλές από αυτές ο σινεφίλ δεν έχει την ευκαιρία να τις δει πουθενά αλλού, καθώς για τις εμπορικές εταιρείες διανομής είναι «αντιεμπορικές», επειδή δεν είναι χολιγουντιανές παραγωγές. Η ζωή, όμως, που αποφασίζει τα πάντα, έδειξε ότι αυτός ο κινηματογράφος, ο κινηματογράφος με ψυχή, συναίσθημα και κοινωνική συνείδηση, είναι ο τελικός νικητής και στα ταμεία. Τέτοιες ταινίες, μη εμπορικές, είναι και φέτος οι πιο πολλές που «δουλεύουν» στα ταμεία των κινηματογράφων, ενώ τα ακριβά και ψηφιακά θεάματα «σέρνονται». Μοναδικό μελανό σημείο στο φετινό εορταστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης η απουσία του μεγάλου όγκου της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής. Η πλειονότητα των σκηνοθετών- για πρώτη φορά μακριά από κόμματα και συνδικαλιστικά μικροσυμφέροντα- αποφάσισε να απέχει από το Φεστιβάλ και τα Κρατικά Βραβεία μέχρι το υπουργείο Πολιτισμού να ψηφίσει- έπειτα από αναβολές έξι χρόνων- νέο κινηματογραφικό νόμο. Δεν μπορεί, π.χ. ο ετήσιος προϋπολογισμός του Φεστιβάλ να είναι 11.000.000 ευρώ και για την παραγωγή ταινιών να δίνονται μόνο 3.500.000 ευρώ! Και πρέπει να πούμε ότι το ελληνικό σινεμά δεν είναι «κρατικοδίαιτο» όπως, χρόνια τώρα, συκοφαντείται. Επιστρέφει χρήματα στο Ελληνικό Δημόσιο μέσω των φόρων που εισπράττει από τα εισιτήρια. Και οι φετινές ελληνικές ταινίες αποδεικνύουν ότι και άποψη για την ελληνική κοινωνία έχουν, και το κοινό τις αγκάλιασε:

η «Ψυχή βαθιά» του Παντελή Βούλγαρη έκοψε 200.000 εισιτήρια, η «Ακαδημία Πλάτωνος» του Φίλιππου Τσίτου 40.000 εισιτήρια, ο βραβευμένος στις Κάννες «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου 30.000 εισιτήρια, το «Κακό 2» του Γιώργου Νούσια 25.000 εισιτήρια. Και είμαστε μόνο στην αρχή της σεζόν. Το ελληνικό σινεμά είναι εδώ. Και ο Έλληνας σινεφίλ το ανακαλύπτει και πάλι…