Πληθώρα ηλεκτρονικών, πρωτόγνωρη αίσθηση ασφάλειας και αστείρευτη δύναμη χαρακτηρίζουν την ανανεωμένη sport-touring Κ 1300 S, που είναι η ταχύτερη και δυνατότερη ΒΜW που κατασκευάστηκε ποτέ.
Eδώ και 4 χρόνια η φιλοσοφία της βαυαρικής εταιρείας έχει αλλάξει, υλοποιώντας με γερμανική μεθοδικότητα τις δηλώσεις των τεχνικών της ότι στόχος πλέον είναι κάθε νέο μοντέλο της εταιρείας να συναγωνίζεται ή να είναι και καλύτερο από τον ανταγωνισμό! Επίθεση λοιπόν σε όλα τα μέτωπα, με χαρακτηριστικότερο δείγμα της μεταστροφής αυτής την ανανεωμένη Κ 1300 S που παρουσιάστηκε φέτος!

Παρ΄ ότι βασίζεται στην προηγούμενη Κ 1200, οι βελτιώσεις είναι αρκετές με πρώτη και καλύτερη τον υπερκυβισμό του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα. Τα 1.293 κυβικά αποδίδουν πλέον 175 ίππους, με το 70% αυτής της δύναμης να είναι διαθέσιμο από τις μόλις 3.000 στροφές. Το μεγάλο όμως ατού δεν είναι τόσο η ιπποδύναμη όσο η θηριώδης ροπή του κινητήρα (14,3 kgm) και η ακαριαία απόκρισή του από οποιονδήποτε αριθμό στροφών μαζί με τον αντίστοιχο «μπάσο» ήχο που τη συνοδεύει! Όσο για το πλαίσιο, παραμένει αλουμινένιο, περιμετρικό με δύο δοκούς, από το οποίο κρέμεται ο κινητήρας, ενώ παραμένει και το πρωτοποριακό νέο σύστημα ανάρτησης duolever με διπλό μπράτσο εμπρός, που ξεφεύγει τελείως από τα συμβατικά πιρούνια και διατηρεί τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας σταθερά ασχέτως συνθηκών. Πίσω υπάρχει μια εντελώς εξελιγμένη μορφή μονόμπρατσου ψαλιδιού paralever που στο εσωτερικό του φιλοξενεί έναν πανάλαφρο άξονα κατά την πάγια τακτική της εταιρείας. Τη ρύθμιση του πίσω αμορτισέρ αερίου αναλαμβάνει το σύστημα ΕSΑ ΙΙ, όπου μπορεί να ρυθμιστεί η προφόρτιση αλλά και η απόσβεσή του ηλεκτρονικά σε τρεις θέσεις με το πάτημα ενός κουμπιού κατά τη διάρκεια της οδήγησης!

Στην πράξη επαληθεύονται όλα αυτά με τον καλύτερο τρόπο. Άψογη οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως αριθμού χιλιομέτρων, παρά τα 250 κιλά, ενώ εξωπραγματική είναι η επιβράδυνση με το συνδυασμένο σύστημα φρένων και την υποβοήθηση. Το ΑΒS έχει βελτιωθεί και λειτουργεί άψογα, ενώ μας εντυπωσίασε επίσης η εξαιρετική αεροδυναμική προστασία (σαφώς καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη supersport) μέχρι και την τελευταία γραμμούλα του ταχυμέτρου (= 280 χ.α.ώ.), που διατηρεί τον αναβάτη ξεκούραστο για πολλά- και εξαιρετικά γρήγορα- χιλιόμετρα. Ο συνεπιβάτης ταξιδεύει και αυτός άνετα, δεν απολαμβάνει όμως την ίδια προστασία μετά τα 170 χ.α.ώ.

Ακόμα μια καινοτομία αποτελεί το σύστημα ΑSC (Αnti Spin Control), που επεμβαίνει- κάπως απότομα- στην ανάφλεξη μειώνοντας την ιπποδύναμη, μόλις αντιληφθεί σπινάρισμα του πίσω τροχού. Σωτήριο με όλον αυτόν τον… ιππόδρομο σε δυσμενείς συνθήκες, απενεργοποιείται (αν θέλει ο αναβάτης) όπως και το ΑΒS από τον διακόπτη στο αριστερό χειριστήριο με τη μοτοσυκλέτα ακινητοποιημένη.

Ο κινητήρας έχει δύναμη- πολλή- και φροντίζει να το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Η Κ 1300 μαζεύει χιλιόμετρα με απίστευτη ευκολία, έχοντας αποθέματα ισχύος ακόμα και όταν η βελόνα του λευκού ταχυμέτρου διαβάζει προς το τέλος της…

τρίτης εκατοντάδας. Μοναδικό μείον οι υψίσυχνοι κραδασμοί που εμφανίζονται μεταξύ 6.000 και 9.000 στροφών.

Βέβαια η ΒΜW δεν ξεχνάει να υπενθυμίζει και τις τουριστικές ιδιότητες της μοτοσυκλέτας, που μπορεί να μεταφέρει άνετα, ταχύτατα και απροβλημάτιστα δύο αναβάτες με τα πράγματά τους, σε οποιαδήποτε άκρη του πλανήτη. Από την άλλη πλευρά με τις επιδόσεις της προκαλεί στα ίσα τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν σήμερα!

Το τίμημα της ευρωπαϊκής τεχνολογίας για τους ενδιαφερομένους ξεκινά από τα 17.950

ευρώ.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Υδρόψυκτος, τετράχρονος, τετρακύλινδρος εν σειρά 1293 κ.εκ.

Πλαίσιο: Αλουμινένιο 2 δοκών Ίπποι: 175 στις 9.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: 6 ταχυτήτων, Μετάδοση: άξονας Τροχοί: 120/70-17, 190/55-17. Φρένα: Δύο δίσκοι 320 χλστ. δαγκάνες 4 εμβόλων, ΑΒS, SΕRVΟ, δίσκος 265 χλστ. πίσω, συνδυασμένα Ανάρτηση: Duolever, Showa ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη σκληρότητα και αποσβέσεις Βάρος: 228 (χωρίς υγρά) κιλά Ύψος σέλας: 820 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 19 λίτρα

ΤΙΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Σταθερότητα ανεξαρτήτως χιλιομέτρων

●Αεροδυναμική προστασία

●Οδική συμπεριφορά

●Φρένα

ΤΙΔΕΝΜΑΣΑΡΕΣΕ

●Το βάρος στους επιτόπου ελιγμούς

●Οι κραδασμοί μεταξύ 6.000 και 9.000 στροφών

●Το απότομο κόψιμο του ΑSC