Σε τεχνική βλάβη του γερασμένου ελικοπτέρου- είχε κατασκευαστεί το 1966 και ανήκει στη «φουρνιά» που έδρασε στον πόλεμο του Βιετνάμ- ή σε απώλεια προσανατολισμού (βέρτιγκο) του πληρώματός του, ενδεχομένως λόγω ομίχλης, αποδίδεται η συντριβή του ελικοπτέρου της Αεροπορίας Στρατού στο Βασιλούδι Θεσσαλονίκης. Νεκροί ανασύρθηκαν από τα συντρίμμια του και οι τρεις υπαξιωματικοί- μέλη του πληρώματός του.


Πρόκειται για το δεύτερο ελικόπτερο ίδιου τύπου από την ίδια βάση του Στρατού, που συνετρίβη μέσα σε διάστημα δύο χρόνων. Στο προηγούμενο δυστύχημα είχαν χάσει τη ζωή τους τέσσερις στρατιωτικοί και παρά τις ανακοινώσεις απόσυρσής τους, το πρόγραμμα δεν προχώρησε.

Το ελικόπτερο με την πτώση του- σε απόσταση μόλις δέκα μέτρων από την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Καβάλας- διαλύθηκε, αφού πρώτα είχε τυλιχτεί στις φλόγες, χωρίς όμως τα συντρίμμια να διασκορπιστούν σε μεγάλη έκταση. Το Χιούι απογειώθηκε

ΑΚΟΥΣΑΝ ΕΚΡΗΞΗ

Κάτοικοι της περιοχής υποστηρίζουν πως το ελικόπτερο που πετούσε μέσα σε ομίχλη εξερράγη στον αέρα

από τη βάση της Αεροπορίας Στρατού στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας στις 10.12

το πρωί έχοντας προορισμό τη στρατιωτική μονάδα της Ρεντίνας που βρίσκεται πολύ κοντά στο σημείο και η ώρα της πτώσης του προσδιορίζεται στις 10.38.

Από τα συντρίμμια του ανασύρθηκαν νεκροί ο κυβερνήτης Ευστάθιος Καρδόπουλος (33 ετών, ανθυπασπιστής), ο συγκυβερνήτης Αθανάσιος Κατσιάς (24 ετών, επιλοχίας) και ο μηχανικός Ευάγγελος Καστανίδης (28 ετών, αρχιλοχίας). Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της πτήσης δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα από το πλήρωμα του ελικοπτέρου.

Μαρτυρίες

Συγκεχυμένες πάντως ήταν οι μαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής, ορισμένοι εκ των οποίων υποστήριζαν ότι έγινε έκρηξη στον αέρα. «Το είδα να πετάει πάνω από τον στάβλο μου, περίπου 300 μέτρα από εκεί που έπεσε. Είχε ομίχλη την ώρα εκείνη, αλλά εγώ άκουσα την έκρηξη πριν φτάσει στο έδαφος», είπε στα «ΝΕΑ» ο κτηνοτρόφος Ηλίας Γεωργιάδης που πήγε πρώτος στο σημείο της συντριβής του ελικοπτέρου. Όπως είπε, όταν είδε το ελικόπτερο, εκείνο «πετούσε κανονικά, δεν έκανε ελιγμούς, δεν έδειχνε ότι θα πέσει και μετά άκουσα την έκρηξη».

Η απόσυρση έμεινε στην κατάψυξη


ΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ δυστύχημα στο Βασιλούδι Θεσσαλονίκης επιδείνωσε το βαρύ κλίμα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια στην Αεροπορία Στρατού και το οποίο έχει οδηγήσει σε αθρόες παραιτήσεις πιλότων και τεχνικών.

Γερασμένο μέρος του στόλου, κακές υποδομές, ελλείψεις σε ανταλλακτικά και στον τομέα της συντήρησης και μη επίλυση των προβλημάτων του προσωπικού συνθέτουν ένα εκρηκτικό σκηνικό που αναγκάζει το υπουργείο Άμυνας και το ΓΕΣ να αναζητούν άρον άρον λύσεις.

Πολύ περισσότερο, καθώς τους επόμενους μήνες αναμένεται να γίνουν παραλαβές νέων ελικοπτέρων (Απάτσι και ΝΗ-90), ενώ το ενδεχόμενο κάποιων μεταθέσεων στο πεδίο μαχών κατά των Ταλιμπάν, μετά τη διαφαινόμενη αποστολή 2-4 Σινούκ στο Αφγανιστάν, δημιουργεί και πρόσθετα κίνητρα αποχώρησης.

Παρ΄ όλο που τα δεδομένα συντήρησης του μοιραίου ελικοπτέρου ήταν εντός ορίων, αυτό ουδόλως αποτελεί δεδομένο για το σύνολο του στόλου. Εξάλου, το 2004-05 η κυβέρνηση της Ν.Δ. σταμάτησε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Χιούι, ενώ το 2006 ανακοίνωσε, υπό το βάρος άλλου δυστυχήματος με 4 νεκρούς, πρόγραμμα απόσυρσης των παλαιότερων ελικοπτέρων που βρίσκεται, λένε, σε εξέλιξη.

Μαζικές παραιτήσεις

Το ζήτημα της μειωμένης επάνδρωσης των μονάδων ελικοπτέρων Απάτσι, Σινούκ και Χιούι ανέδειξαν πρόσφατα με δύο ερωτήσεις τους στη Βουλή βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον κ. Μ. Καρχιμάκη. Όπως υπογραμμίζουν, η ιδιαίτερη έξαρση της φυγής ιπταμένων και τεχνικών από την Αεροπορία Στρατού τα τελευταία χρόνια οφείλεται στην αδυναμία ή και άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει βασικά αιτήματά τους. Μάλιστα παραθέτουν συγκεκριμένα στοιχεία ανά μονάδα από τα οποία προκύπτει ότι οι πιλότοι που υπηρετούν είναι δραματικά λιγότεροι από όσους απαιτούνται! Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ιπτάμενοι της Αεροπορίας Στρατού εξασφαλίζουν στα 20 χρόνια υπηρεσίας δικαίωμα σύνταξης, ενώ μετά είναι περιζήτητοι στον ιδιωτικό τομέα. «Το στοιχείο αυτό σε συνάρτηση με τα αυξημένα προβλήματα στις μονάδες ωθεί κάποιους αξιωματικούς να σκέπτονται την παραίτηση από τα 35 τους», λένε συνάδελφοί τους.

Τα προβλήματα επάνδρωσης στις μονάδες της Αεροπορίας Στρατού τα παραδέχεται και ο ίδιος ο υπουργός Άμυνας κ. Ευάγγ. Μεϊμαράκης, ωστόσο, τα χαρακτηρίζει «διαχρονικό φαινόμενο».