Από τα χαμηλότερα εισοδήματα στην ευρωζώνη διαθέτουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε όρους αγοραστικής δύναμης οι Έλληνες μπορούν να ξοδέψουν τον χρόνο 12.203 ευρώ την ίδια ώρα που οι Ελβετοί ξοδεύουν 27.521 ευρώ, οι Νορβηγοί 24.993 ευρώ, οι Γάλλοι 18.873 ευρώ και οι Γερμανοί 18.055 ευρώ.


Το μέσο πραγματικό εισόδημα των Ελλήνων τούς κατατάσσει στην 11η θέση ανάμεσα στις 13 χώρες της ευρωζώνης.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα της εταιρείας GfΚ «Η αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη για το 2007-2008». Σε σύνολο 40 ευρωπαϊκών χωρών, ανάμεσά τους και τα νέα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα κατέχει τη 18η θέση πίσω από χώρες όπως η Ελβετία, η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Νορβηγία, η Δανία, η Γαλλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Αυστρία, η Σουηδία, η Ιρλανδία, η Ισπανία και η Κύπρος. Με μέση αγοραστική δύναμη 27.521 ευρώ, η Ελβετία και το Λιχτενστάιν, και το Λουξεμβούργο με 27.395 ευρώ αποτελούν τις τρεις χώρες που είναι ακόμα «οάσεις ευημερίας» στην Ευρώπη. Η Γερμανία βρίσκεται στη 10η θέση, πίσω από την Αυστρία και τη Γαλλία, με 18.055 ευρώ στο διαθέσιμο ετήσιο εισόδημα, ενώ η Ελλάδα στη 18η θέση, όπως και το 2006, μπροστά από την Πορτογαλία. Η Μολδαβία έχει τη χαμηλότερη αγοραστική δύναμη με κατά κεφαλήν μέσο όρο 685 ευρώ τον χρόνο.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της GfΚ, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν στη διάθεσή τους συνολικά περίπου 8 τρισεκατομμύρια ευρώ για να ξοδέψουν από το καθαρό εισόδημά τους. Αυτό αντιστοιχεί σε μια μέση αγοραστική δύναμη (διαθέσιμο εισόδημα μετά τους φόρους) περίπου 11.998 ευρώ κατά κεφαλήν και στις 40 χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τις κρατικές χορηγήσεις, όπως το επίδομα ανεργίας, το επίδομα υποστήριξης παιδιών και τις συντάξεις. Χώρες της Ανατολικής Ευρώπης έχουν βελτιώσει μέσα σε έναν χρόνο σημαντικά τη θέση τους. Η αγοραστική δύναμη της Λετονίας ανέβηκε τέσσερις θέσεις στην κατάταξη, ενώ βελτίωσαν τη θέση τους και οι γειτονικές χώρες της Βαλτικής, η Εσθονία, η Λιθουανία, όπως επίσης η ΣερβίαΜαυροβούνιο.

Η μελέτη της GfΚ «Η αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη» πραγματοποιείται κάθε χρόνο και περιλαμβάνει 40 ευρωπαϊκές χώρες. Η αγοραστική δύναμη που καθορίζεται στην έρευνα αντιπροσωπεύει το καθαρό ετήσιο εισόδημα συμπεριλαμβανομένων των κρατικών οφελών. Η έρευνα του 2007/2008 θα είναι διαθέσιμη από το τέλος Νοεμβρίου, που ενημερώνεται όσον αφορά στα στοιχεία και στις περιοχές. Η έρευνα της GfΚ «Η αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη» χρησιμοποιείται διεθνώς για τις πωλήσεις και τον προγραμματισμό επέκτασης, τη βελτιστοποίηση κλάδων και τον οικονομικό έλεγχο.