ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΑΓΙΟ του Μετρό. Άλλαξε, αναβάθμισε την καθημερινότητά μας, δίνοντας μια χροιά σύγχρονης μεγαλούπολης στην τερατώδη πρωτεύουσά μας. Αλλά, τα στραβά κι ανάποδα να λέγονται, για να μη γίνουν χειρότερα. Βρέθηκα στις 23/10/07 παρών σε ένα περιστατικό στον Σταθμό της Ομόνοιας, το οποίο δείχνει τη γραφειοκρατική ακαμψία που όλο και αναπτύσσεται σ΄ έναν ιδιωτικό οργανισμό ο οποίος σε λίγο δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τους δημόσιους. Στον έλεγχο των εισιτηρίων, ένας νεαρός Έλληνας που ζούσε χρόνια σε Παρίσι, Λονδίνο, επέδειξε το εισιτήριο που του ζητήθηκε, ο ελεγκτής διαπίστωσε ότι αυτό ήταν μεν χτυπημένο, αλλά ήταν των 70 λεπτών για τον Ηλεκτρικό και όχι των 80 λεπτών για το Μετρό. Και έβγαλε το μπλοκάκι για να του κόψει πρόστιμο. «Στο γκισέ για την έκδοση εισιτηρίων, ζήτησα από την ταμία ένα εισιτήριο για Μοναστηράκι. Δεν κατάλαβα ότι άλλη τιμή είναι για το Μετρό και άλλη για τον Ηλεκτρικό, ούτε εκείνη μου είπε αν θα χρησιμοποιήσω το ένα ή το άλλο Μέσο. Δεν είμαι παραβάτης, αυτό άλλωστε φαίνεται και από το γεγονός ότι έχω επικυρώσει το εισιτήριο. Τι νομίζετε, ότι πήγα να γλιτώσω 10 λεπτά;», προσπάθησε να εξηγήσει ο νεαρός. Μα ο ελεγκτής ήταν άτεγκτος και του είπε ορθά- κοφτά: «Θα σας κόψω το πρόστιμο, θα το πληρώσετε και πηγαίνετε στον Σταθμό του Συντάγματος να κάνετε ένσταση. Θα εξεταστεί και σε δύο- τρεις μήνες θα σας απαντήσουν». Αυτά του είπε ξερά και τον υποχρέωσε να πληρώσει τα 48 ευρώ! Εγώ, ένα μόνον έχω να ρωτήσω: Αφού τον έπιασαν χωρίς επικυρωμένο εισιτήριο των 80 λεπτών, αλλά των 70, και χτυπημένο πριν από τρία λεπτά, δεν έπρεπε το πρόστιμο που του επέβαλαν να ήταν το 20πλάσιο της διαφοράς, δηλαδή των 10 λεπτών και όχι των 80; Αυτή η ακαμψία δεν φανερώνει και μια ληστρική επιδρομή στην τσέπη του καταναλωτή; Για να μην μπούμε στις αυξανόμενες καθυστερήσεις των δρομολογίων κατά τους θερινούς μήνες, τα Σαββατοκύριακα, τις γιορτές, τις αργίες, που αποδεδειγμένα δεν υπάρχουν λιγότεροι επιβάτες- απλώς, είναι πιο… καλοντυμένοι. Έτσι που το πάει το Μετρό, σε λίγο θα φτάσει να δουλεύει πενθήμερο, σαν τις δημόσιες υπηρεσίες…