Δεν είναι τα αυτοκίνητα το πιο επικίνδυνο πράγμα σ΄ έναν δρόμο, αλλά οι οδηγοί. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε μια ομάδα επιστημόνων, οι οποίοι πιστεύουν πως υπάρχουν τόσοι πολλοί βλάκες πίσω από το τιμόνι, ώστε όλοι θα ήμασταν ασφαλέστεροι αν τα αυτοκίνητα οδηγούνταν από ρομπότ.


Ητεχνητή νοημοσύνη, υποστηρίζουν, είναι ασφαλέστερη από την παντελή απουσία νοημοσύνης- ένα χαρακτηριστικό που ο μέσος αυτοκινητιστής εύκολα διαπιστώνει σε πολλούς άλλους χρήστες των δρόμων. «Η τεχνολογία θα έχει προχωρήσει τόσο πολύ τα επόμενα 25 χρόνια ώστε, ώς το 2030, τα αυτοκίνητα που θα ελέγχονται από τεχνητή ευφυΐα θα έχουν γίνει πραγματικότητα», δήλωσε ο Σεμπάστιαν Θραν, του πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνιας, στο ετήσιο συνέδριο

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

Η τεχνητή ευφυΐα των οχημάτων πρέπει να αντικαταστήσει την ανοησία των αυτοκινητιστών, λένε ειδικοί

της Αμερικανικής Ένωσης για την Προαγωγή της Επιστήμης (ΑΑΑS). Ο δρ. Θραν ηγήθηκε της ομάδας που σχεδίασε τον Στάνλεϊ, ένα τροποποιημένο Volkswagen Τouareg που κέρδισε το βραβείο των 2 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο απονέμεται από την Υπηρεσία Προγραμμάτων Προηγμένης Αμυντικής Έρευνας (DΑRΡΑ) της αμερικανικής κυβέρνησης σε οχήματα που οδηγούνται μόνα τους.

Ο διαγωνισμός

Η ίδια ομάδα την Κυριακή παρουσίασε τον Τζούνιορ, ένα Volkswagen Ρassat το οποίο θα συμμετάσχει στον επόμενο διαγωνισμό της DΑRΡΑ για οχήματα που οδηγούνται μόνα τους σε περιβάλλον πόλης. «Σήμερα είμαστε στο σημείο όπου ένα αυτοκίνητο μπορεί να προχωρήσει 160 χλμ. πριν καταστεί απαραίτητη η ανθρώπινη βοήθεια», εξήγησε ο δρ. Θραν. «Ώς το 2010 υπολογίζουμε ότι θα έχουμε φθάσει τα 1.600 χλμ., ενώ ώς το 2020 τα αυτοκίνητα θα μπορούν να διανύσουν μόνα τους 1,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν συμβεί κάποιο απρόοπτο που θα τα κάνει να χρειαστούν οδηγό. Γύρω στο 2030 θα είμαστε ικανοί να αναπτύξουμε αυτήν την τεχνολογία στους αυτοκινητόδρομους».

Ο Τζούνιορ είναι σχεδιασμένος με τρόπο που να μπορεί να παίρνει πολλές περισσότερες αποφάσεις απ΄ ό,τι ο Στάνλεϊ, αφού το νέο ρομπότ θα πρέπει να μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη κυκλοφορία και σε ελιγμούς. Ο διαγωνισμός της DΑRΡΑ θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο σ΄ ένα αεροδρόμιο στην Καλιφόρνια. Τα αυτοκίνητα ρομπότ θα πρέπει να καλύψουν 96 χιλιόμετρα σε έξι ώρες. Στον προηγούμενο διαγωνισμό, τα αυτοκίνητα ρομπότ έπρεπε μόνο να μπορούν να εντοπίζουν στατικά αντικείμενα και να τα παρακάμπτουν σε μια πορεία περίπου 210 χλμ. στην έρημο.

Εξομοίωση

Η αποστολή του Τζούνιορ θα είναι πολύ δυσκολότερη: θα πρέπει να αντιλαμβάνεται όλα τα κινούμενα αντικείμενα και να ολοκληρώνει διαδρομές σε μια εξομοίωση περιβάλλοντος πόλης, όπου θα πρέπει να λάβει υπόψη του τα άλλα αυτοκίνητα και να υπακούσει στους οδικούς κανόνες. «Στον τελευταίο διαγωνισμό δεν είχε σημασία αν το εμπόδιο ήταν ένας βράχος ή ένας θάμνος, επειδή και στις δύο περιπτώσεις έπρεπε απλώς να παρακαμφθεί», λέει ο δρ. Θραν και συμπληρώνει: «Τώρα το αυτοκίνητο πρέπει όχι απλώς να αισθάνεται το περιβάλλον, αλλά και να το καταλαβαίνει».

© Τhe Τimes, 2007