«Έχω μια 16χρονη κόρη που έχει κλειστεί στον εαυτό της, δεν θέλει να βγει από το σπίτι, είναι υπερευαίσθητη και κλαίει με το παραμικρό. Είμαι πελαγωμένος! Τι μπορώ να κάνω για να τη βοηθήσω;».

Περίπου μισή ώρα διήρκεσε η επικοινωνία του συγκεκριμένου πατέρα με τον ειδικό τής τηλεφωνικής γραμμής SΟS για παιδιά και εφήβους. Στο τέλος, ο άνθρωπος που διστακτικά παρουσίασε το πρόβλημα που αντιμετωπίζει με το παιδί του ακουγόταν ανακουφισμένος με τις οδηγίες που είχε πάρει για να το χειρισθεί.

Η τηλεφωνική γραμμή 801 801 1177 λειτουργεί εδώ και 18 μήνες και στο διάστημα αυτό έχει δεχθεί 3.402

ΟΙ ΚΛΗΣΕΙΣ

Οι περισσότερες κλήσεις γίνονται από γονείς αλλά και παππούδες που ζητούν βοήθεια για τα εγγόνια τους

κλήσεις από γονείς, παιδιά, εφήβους αλλά και από ειδικούς που ζητούν βοήθεια, στήριξη ή συμβουλές. «Το μεγαλύτερο ποσοστό των κλήσεων αφορά καθημερινά θέματα χειρισμού των παιδιών από τους γονείς», επισημαίνει η παιδοψυχίατρος της γραμμής SΟS κ. Ρένα Πογιατζόγλου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι περισσότεροι που ζητούν τη βοήθειά τους δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών, ιδιαίτερα εκείνων που βρίσκονται στην εφηβεία. «Νιώθουν ότι χάνουν τον έλεγχο των παιδιών, σαστίζουν μπροστά σε εκρήξεις θύμου ή σε απρόβλεπτες συμπεριφορές. Επιδιώκουμε να αντιληφθούμε την έκταση του προβλήματος, να δώσουμε κατευθύνσεις για την αντιμετώπισή του και κυρίως να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους που απευθύνονται σε εμάς να σηκώσουν ξανά το τηλέφωνο, αν χρειαστεί». Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι τα τηλεφωνήματα διαρκούν κατά μέσον όρο μισή ώρα, αλλά και παραπάνω αν χρειάζεται.

Για να μιλήσουν
«Στη γραμμή απευθύνονται κυρίως γονείς που χρειάζονται ανακούφιση και προσωρινή υποστήριξη στον ρόλο τους, αλλά και παιδιά και έφηβοι που έχουν ανάγκη κάπου να μιλήσουν», λέει η κ. Πογιατζόγλου. Το 24% των κλήσεων αφορά προβλήματα σχέσεων κυρίως μεταξύ παιδιών και γονέων. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε ποσοστό 21% των εν λόγω κλήσεων οι ειδικοί ανιχνεύουν στοιχεία ψυχοπαθολογίας, ενώ μόλις το 8% όσων απευθύνονται στη γραμμή SΟS έχει ζητήσει βοήθεια στο παρελθόν από ειδικό ψυχικής υγείας.

Οι ψυχολόγοι της γραμμής διαπιστώνουν ότι οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν καλούν, δοκιμάζουν τον συνομιλητή τους, δεν δείχνουν εμπιστοσύνη και δύσκολα προσεγγίζονται. Σε μεγάλο ποσοστό τούς απασχολεί το θέμα των σχέσεων, ειδικότερα με τους γονείς τους (20%) αλλά και με τους συνομηλίκους τους (15%). Στοιχεία ψυχοπαθολογίας ανιχνεύονται στο 27% των κλήσεων που γίνονται από εφήβους.

Και δάσκαλοι
Το 75% των κλήσεων στη γραμμή γίνονται από γονείς, ενώ οι ειδικοί απαντούν πολλές φορές σε εφήβους, αλλά και σε παππούδες που ζητούν βοήθεια για την αντιμετώπιση κάποιας έκτακτης ανάγκης σε σχέση με τα εγγόνια τους. Το 3% εκείνων που απευθύνονται στους ειδικούς είναι εκπαιδευτικοί που ζητούν βοήθεια για να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που αφορούν μαθητές τους.

Οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες ψυχικής υγείας της γραμμής δέχονται κλήσεις καθημερινά απο τις 9.30 το πρωί έως τις 8.30 το απόγευμα από όλη την Ελλάδα και το κόστος της κλήσης είναι μία αστική μονάδα. Η γραμμή λειτουργεί υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου- με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Παιδοψυχιατρικής κ. Ι. Τσιάντη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από