Αν σας σφίγγει η πόλη γύρω, αν έχετε διάθεση να επικοινωνήσετε για το πρόβλημά σας, η κυρία Φοίβη Αθηναίου (που έχει τα νεύρα της από οκτώ ετών!) είναι εδώ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση Ρhoebe@dolnet.gr (με ένδειξη: Για Φοίβη) και στην ταχυδρομική διεύθυνση «ΤΑ ΝΕΑ», «Ορίζοντες», Γ ια κ. Φοίβη Αθηναίου, Μιχαλακοπούλου 80, 11 5 28 Αθήνα

Οι πειρατές της Λαυρεωτικής (το σεντούκι του μακαρίτη)


Κυρία Φοίβη (μου), Το ξέρουμε πως ζούμε σε χώρα με πολίτες α΄ και β΄ κατηγορίας. Επώνυμους κι ανώνυμους. Αναρωτιέμαι, όμως, θα ιδρώσει το αυτί της περιβόητης υπηρεσίας δίωξης της πειρατείας και της Εταιρείας Προστασίας Οπτικοακουστικών Έργων με συμπαρουσιάστρια του Αρναούτογλου, που σε συνέντευξή της (ναι, δίνει συνεντεύξεις!) παραδέχθηκε: «Όποια ταινία πάρω από το DVD club, την αντιγράφω και έχω φτιάξει μια απίστευτη ταινιοθήκη»; Αυτό, αλήθεια, δεν είναι πειρατεία της αρμοδιότητάς τους; Μόνον οι μαύροι πωλητές DVD- CD και οι αγοραστές τους είναι;

Σίσσυ Καραπατάκη Μα βέβαια μόνον οι μαυρούληδες που τους κυνηγάνε (αντίθετα με τους παπατζήδες!) και οι της Δημοτικής- και καλά- Αστυνομίας είναι πειρατές και διώκονται, αγαπητή Σίσσυ. Οι «αστέρες» της Τ Vούλας είναι απλώς χαρά γεμάτοι και υπεράνω κάθε νόμου. Σ το Ελλαδιστάν ζούμε. Κ αι οι ντεμέκ «επώνυμοι» κάνουν ό,τι γουστάρουν!

Η Αγάπη όλα τα υπομένει


Αγαπητή κυρία Φοίβη, Ο γνωστός «παντογνώστης» (=ξερόλας) έχει πει το αμίμητο: «Οι Αρχαίοι Έλληνες ήσαν χριστιανοί, αλλά δεν το εγνώριζαν». Αν δεν κάνω λάθος οι Αρχαίοι Έλληνες, με την απέραντη δημιουργική φαντασία τους (σε αντίθεση με τους σημερινούς), είχαν «πλάσει» τους θεούς τους «κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωσιν» με τις αρετές, τις κακίες και τα «κουσούρια» τους. Έτσι, ο «πατήρ» των θεών- ο Δίας ο νεφεληγερέτης- έβρισκε τη λύση του με τις εξωσυζυγικές περιπέτειές του άλλοτε ως κύκνος με τη Λήδα κι άλλοτε ως ταύρος με την Ευρώπη (βλέπε και το δίευρω) και άλλες πολλές θεές, νύμφες και θνητές. Αλλά ήταν και μερακλής και έτσι άρπαξε και το Γανυμήδη και το γλέντησε εις τον Όλυμπον! Μα, πώς είναι δυνατόν να είναι χριστιανοί οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και να πλάθουν τους θεούς τους με τέτοια «κουσούρια»; Ο παντογνώστης, άραγε, έχει απάντηση σε αυτό;

Ο μονίμως απορών, Μιχάλης Δωρής Δεν θα την κάνετε Βrokeback Μountain τη στήλη, αγαπητέ Μιχάλη.

Φαντάζομαι ότι ο πνευματικός ηγέτης μας κάτι θα ξέρει και για τον Δία και για τον Γανυμήδη, και για τους χριστιανούς αρχαίους Έλληνες, και για την Αγάπη. Αυτό έχει σημασία. Η Αγάπη. Αυτό θα τους έκανε χριστιανούς τους αρχαίους ημών προγόνους. Αυτό, και το γεγονός ότι δεν είχαν εφευρεθεί οι μισαλλόδοξες παραθρησκευτικές οργανώσεις!

Καταστροφές α λα Τιραμόλα


Εύκαμπτες. Πολύ εύκαμπτες . Κάτι σαν Τιραμόλα, δηλαδή. Οι αποφάσεις των «σοφών» του Κεντρικού Αρχαιολογικού μας Συμβουλίου και των γραμματέων και φαρισαίων του εκ-Πολιτισμού μας, που κάνουν «χάρες» σε πολιτευτές και φίλους.

Εύκαμπτες είπα. Και θυμήθηκα τον θαυμαστό βυζαντινό ναΐσκο των Αγίων Πάντων , μετόχι της Μονής Πετράκη (μπα! Και ο Πάσης Ελλάδος που η Μονή Πετράκη είναι η «έδρα» του, δεν εμπλέκεται καθόλου στην ιστορία;), στη συμβολή των οδών Κυριακού και Αν . Τσόχα 39 Πνιγμένο σε ακαλαίσθητες και μουντές πολυκατοικίες. Εκεί, να μην παίρνει ανάσα το (βυζαντινό)

μνημείο. Και πάνω που είχε έστω μια χαραμάδα ανάσας προς τη μία πλευρά, είπαν να το αποτελειώσουν οι επιτήδειοι της αντιπαροχής.

Κ αι να σκεφτεί κανείς πως εκεί, στην κλασική Αθήνα (στον Δήμο Αλωπεκής, όπου είχαν γεννηθεί ο Σωκράτης και ο Δίκαιος Αριστείδης), βρισκόταν πηγή και Ιερό αφιερωμένα στην Ουράνια Αφροδίτη (το άγαλμα της θεάς ήταν έργο του Αλκαμένη, μαθητή του Φειδία). Μετά το 300 μ.Χ. το Ιερό παρήκμασε και στη θέση του κτίστηκε χριστιανικός ναός, που αφιερώθηκε στους Αγίους Πάντες . Αργότερα συστήθηκε η Μονή των Αγίων Ομολογητών γύρω από τον ναΐσκο, ο οποίος πήρε την τελική μορφή του τον 11ο μ.Χ. αιώνα (στον ίδιο αιώνα ανήκουν η Καπνικαρέα, ο Καρύτσης, οι Άγιοι Θεόδωροι…).

Αυτό μαρτυρούν τα ευρήματα των ανασκαφών μεταξύ 1922 και 1 965, ενώ το 1957 αναστηλώθηκε ο ναΐσκος.

Ανάσα δεν θα παίρνει το μνημείο, αποφάνθηκε η εργολαβία του Ελληναρά, που στη γη βλέπει μόνον κουτιά κατοικιών μεθερμηνευόμενα σε κάποιες χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Τι κι αν φώναξαν , και έτρεξαν, και διαμαρτυρήθηκαν, και απαίτησαν οι κάτοικοι της περιοχής που το αγαπούν το βυζαντινό τους. Τι κι αν οι «σοφοί» του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αποφάνθηκαν αρχικά να μην κτιστεί και να μην πνίξει και άλλη πολυκατοικία τον ναΐσκο.

Στην Ελλαδάρα του ρουσφετιού πάλι κάποια άκρη βρέθηκε. Για την καταστροφή και την κακαισθησία πάντα βρίσκεται άκρη στον τόπο τούτο τον μικρό, τον μέγα. Και αίφνης… πράσινο φως . Από γραμματείς; Από κεντρική «εξουσία»; Από εκκλησιαστική εξουσία; Δεν έχει σημασία τελικά από πού ασκήθηκε η πίεση. Ως εκ θαύματος, βρε παιδί μου. Μiracolo, miracolo!

Κι ώσπου να πεις κύμινο φτάσαμε στον δεύτερο όροφο. Τσιμέντο να γίνει, δηλαδή. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που ασυνείδητοι γραμματείς και φαρισαίοι ονομάζουν – ως άλλοθι του Ελληναράπρόοδο την καταστροφή και το κέρδος των «κολλητών» και διαλύουν ό,τι έχει απομείνει στον δύσμοιρο τούτο τόπο.

Δεν τα έχουν καταστρέψει ακόμη όλα προς χάριν αυτής της «προόδου». Μήπως να το σκεφτούν καλύτερα; Να το κάνουν με μπουλντόζες. Είναι πιο αποτελεσματικό. Και δεν αφήνει και ίχνη εκ-Πολιτισμού. Μόνον τσιμέντα και δεσμίδες των εκατό ευρώ…

Φοίβη