Το Ίντερνετ προτείνει μόδα


Τα blogs της μόδας χτίζουν στο Ίντερνετ ένα περιβάλλον ενημέρωσης γύρω από την κομψότητα, την πρωτοπορία και την ελευθερία των επιλογών
Oι αληθινές πιστές της μόδας, που ψάχνουν την επόμενη νέα εμφάνιση, το πιο ευέλικτο αξεσουάρ που θα ξεπεράσει τον χρόνο και θα κάνει απόσβεση στην τιμή του και που αναρωτιούνται με ποιον τρόπο θα ανανεώσουν τα παλιά κομμάτια της γκαρνταρόμπας τους, αλλά και πώς θα τοποθετήσουν τα χρήματά τους στον επόμενο ταλαντούχο σχεδιαστή, βρήκαν διέξοδο.

Τ α ηλεκτρονικά ημερολόγια της μόδας (fashion blogs) πληθαίνουν, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση που λέει ότι υπάρχουν περίπου 50 εκατομμύρια blogs, ενώ κάθε δευτερόλεπτο άλλα δύο προστίθενται στη λίστα. Και στην απορία τι μπορεί να λένε οι γυναίκες- αλλά και οι άνδρες- γύρω από τη μόδα, αρκεί να μπει κανείς στα πιο επιτυχημένα για να ανακαλύψει ότι υπάρχει μία μεγάλη κοινότητα μαχητικών οπαδών του στυλ που υπερασπίζεται την αλήθεια για το αν είναι βολικά τα πανύψηλα παπούτσια-πλατφόρμες ή για το ποια είναι η επόμενη μεγάλη ή μικρή τσάντα σχεδιαστή που θα αξίζει τα εκατοντάδες ευρώ της τιμής της. Πολλές οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν, εκτενή τα σχόλια για τα προτερήματα ή τα ελαττώματα των αγορών τους. Μάλιστα, δεν λείπουν οι πικρόχολες κριτικές τους για τα διάσημα πρόσωπα που φοράνε τα πιο περιζήτητα ρούχα και αξεσουάρ. Έτσι, η Βικτόρια Μπέκαμ, η Κέιτ Μος , η Ντίτα φον Τιζ, η Νικόλ Ρίτσι περνάνε από το σκάνινγκ των bloggers, οι οποίοι, με επιχειρήματα και χωρίς τον φόβο ότι θα χάσουν την υποστήριξη από τους διαφημιζόμενους πελάτες τους, απορρίπτουν την πολυδιαφημιζόμενη τσάντα Louis Vuitton, το στυλ φόρεμα πάνω από παντελόνι σωλήνα και τα μακριά μαλλιά με ξανθιές ανταύγειες του σούπερ μόντελ Ζιζέλ Μπίντχεν.

LΙΝΚS

http:

//thesartorialist.

blogspot. com http://shoeblogs.

com http://filepmotwary . blog. com http://bagsnob.

com

Τ α θέματά τους είναι πολύ ειδικά για κάποιον που δεν μπορεί να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα vintage ντραπέ ζέρσεϊ φόρεμα Gucci εποχής Τομ Φορντ από μία δημιουργία της Σοφίας Κοκοσαλάκη. Αλλά είναι πολύ χρήσιμες πηγές πληροφοριών για κάποια που λατρεύει τις τσάντες Chloe, ώστε να μπορεί να αποφύγει τις πιστές απομιμήσεις και να μη δώσει 1 . 1 00 ευρώ για ένα μοντέλο Ρ addington- μαϊμού. Αυτό πέτυχαν οι ιδιοκτήτριες του blog Τhe bagsnob, που έγιναν ειδικές στις τσάντες και κατάφεραν να κλείσουν μία ηλεκτρονική μπουτίκ που πουλούσε ψεύτικες τσάντες Chloe για αληθινές. Αυτή η επιτυχία τούς έφερε κέρδη και διαφήμιση. Οι εξοικειωμένες των ηλεκτρονικών αγορών άρχισαν να ζητούν τη γνώμη των ειδικών και οι επισκέψεις τους έφτασαν το ένα εκατομμύριο κλικ τον μήνα. Αυτή η συχνότητα άρεσε στους διαφημιστές του κυβερνοχώρου, οι οποίοι νοίκιασαν χώρο για να διαφημίζουν καταστήματα μόδας και άρχισαν να δίνουν ποσοστά στις δύο ιδιοκτήτριες του bagsnob ανάλογα με τις επισκέψεις που δέχεται το blog τους.

Ο blogger Μanolo διοχετεύει πάθος, γνώση και λογοτεχνική γραφή για να μοιραστεί με τον κόσμο ό,τι γνωρίζει για τα παπούτσια. Αν ξεπεράσει κανείς το εμπόδιο της γλώσσας και είναι σε θέση να επικοινωνεί στα αγγλικά, το shoeblogs. com που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια έχει γίνει ο οδηγός αγορών παπουτσιών. Γιατί ο Μανόλο απαντά σε ερωτήσεις των αναγνωστών του. Όπως για παράδειγμα αν τα παπούτσια που δένουν με λουράκι γύρω από τον αστράγαλο κονταίνουν τις γάμπες, αν οι λαστιχένιες γαλότσες επιτρέπονται με ντύσιμο γραφείου μία βροχερή ημέρα, αν τα αθλητικά παπούτσια ταιριάζουν με μακριές τζιν φούστες ή ποιες μπότες πάνω από το γόνατο δεν θα προκαλέσουν τους συναδέλφους σας να σας αποκαλέσουν Κάπτεν Μόργκαν πειρατή.

«Θέλησα να φωτογραφίζω τους ανθρώπους στον δρόμο κατά τον τρόπο που οι σχεδιαστές εμπνέονται από αυτό που βλέπουν πάνω στους απλούς ανθρώπους. Μοναδικός μου σκοπός ήταν να αναζητώ το στυλ στην εμφάνισή τους και να φτιάξω ένα φωτογραφικό ημερολόγιο που θα έδινε ίσως έμπνευση στους αναγνώστες μου, να μοιραστούν μαζί μου αυτές τις ιδέες για το χρώμα, τις αναλογίες που δημιουργούν διαφορετικές σιλουέτες, τη μείξη των υφασμάτων», εξηγεί ο κομψός Sartorialist που οργώνει τους δρόμους της Νέας Υόρκης , του Παρισιού, του Μιλάνου εντοπίζοντας την κομψότητα στο καθημερινό στυλ.

Κολλάζ και οπτασίες


Ανάμεσα στα fashion blogs, ο Ελληνοκύπριος σχεδιαστής Φίλεπ Μότβαρι δίνει το δικό του στίγμα. Φτιάχνει κολλάζ και δημιουργεί τις δικές του οπτασίες, κάνει συνεντεύξεις με σχεδιαστές και δημιουργικούς ανθρώπους από ξένα περιοδικά, πηγαίνει σε εγκαίνια τέχνης, ταξιδεύει και μεταφέρει την ατμόσφαιρα από τα πάρτι σε κλαμπ μέσα από φωτογραφίες αγοριών και κοριτσιών που τραβάνε την προσοχή του. Ο Φίλεπ έχει ένα πάθος για τη μόδα που ξεπερνάει τα λογότυπα και τα ρούχα και παίρνει το σχήμα των ανθρώπων που τα φοράνε. Είναι τόσο ανήσυχος, που κυκλοφορεί παντού. Και η σχέση του με το γράψιμο είναι άνετη. Είναι ίσως από τους λίγους σχεδιαστές που μπορεί να εκφράζει, εκτός από έργα, και με λόγια ό,τι συλλαμβάνουν οι αισθήσεις του.

Στη βιτρίνα


Εύπλαστα ζέρσεϊ τυλίγονται στο σώμα χωρίς να το περιορίζουν. Είναι η λογική που ακολουθεί η Ορσαλία Παρθένη στη χειμωνιάτικη συλλογή της, που παίρνει χαρακτήρα από ρούχα σχεδιασμένα να φοριούνται με πολλαπλούς τρόπους.

Όπως το φόρεμα στη σοκολατένια καφέ απόχρωση που σας προσκαλεί να πειραματιστείτε με τα δεσίματά του για να βρείτε το προσωπικό σας ύφος. Ρarthenis, Δημοκρίτου και Τσακάλωφ, τηλ. 21 03633.1

58.

Η παράδοση του οίκου Ηermes περνάει και στα κοσμήματα. Το μπρασελέ με αλυσιδωτές αγκράφες σε σχήμα« Η» από ανοξείδωτο ασήμι είναι μία από τις προτάσεις αξεσουάρ της ανοιξιάτικης συλλογής.

Πληροφορίες στην boutique Ηermes, Σταδίου και Βουκουρεστίου 1, τηλ.

2 1 0-3233.71 5. Ένα από τα φορέματα που απασχολούν τα fashionblogs είναι το μαύρο ζέρσεϊ μίνι φόρεμα της Stella ΜaCartney από την ερχόμενη ανοιξιάτικη συλλογή της. Το φόρεμα αυτό απηχεί την εποχή της δεκαετίας του ΄80, τότε που μεσουρανούσε ο Αζεντίν Αλαϊά, με ρούχα εφαρμοστά που αγκάλιαζαν και τόνιζαν ερωτικά τις καμπύλες των γυναικών. Σήμερα, που γίνεται μεγάλη κουβέντα για τα ανορεξικά μοντέλα, οι καμπύλες κάνουν αίσθηση ξανά.

Παραγγελία, στην ηλεκτρονική μπουτίκ www. net-a-porter. com