Ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει πλέον πάρει η κρίση στην Παιδεία. Το αδιέξοδο

συνεχίζεται καθώς από τη μια πλευρά η κυβέρνηση εμμένει στις σκληρές θέσεις

της, ενώ από την άλλη δεν υπάρχουν σημάδια εκτόνωσης των απεργιακών

κινητοποιήσεων, στις οποίες προστέθηκαν τις τελευταίες μέρες και καταλήψεις

εκατοντάδων σχολείων σε όλη τη χώρα από μαθητές.

Η δήλωση της κ. Μ. Γιαννάκου ότι «η κυβέρνηση δεν μασάει» προκάλεσε σοκ ακόμα

και σε κυβερνητικά στελέχη, που έκαναν λόγο για ανάρμοστες εκφράσεις από το

στόμα μιας υπουργού αλλά και για προκλητική συμπεριφορά που ρίχνει λάδι στη

φωτιά και διαμορφώνει ένα ισχυρό μέτωπο στην Παιδεία

Μέσα στο εκρηκτικό αυτό κλίμα η κυβέρνηση προχωρεί σε άστοχες κινήσεις και

αυτογκόλ, που επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Έτσι μείζον πολιτικό θέμα ανέκυψε χθες για την κυβέρνηση από την έκρηξη της κ.

Μαριέττας Γιαννάκου, η οποία σε μια κρίση πολιτικού αμόκ χαρακτήρισε τις

καταλήψεις υποκινούμενες από μειοψηφίες που θέλουν κοινωνική αναταραχή και

πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση δεν κάνει βήμα πίσω. «Δέχεται επίθεση αλλά δεν

μασάει», είπε επί λέξει η υπουργός Παιδείας. Η κ. Γιαννάκου δεν σταμάτησε όμως

εκεί, αλλά προκάλεσε ευθέως τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που κάνουν

καταλήψεις. Είπε ότι οι αντιδράσεις είναι μια υπόθεση που ξεφουσκώνει, ότι το

ποσοστό τών υπό κατάληψη σχολείων δεν ξεπερνά το 5% και ότι «σε κάθε σχολείο

κάνουν κατάληψη ένας-δυο καθηγητές, τέσσερις-πέντε οικοδόμοι και πέντε-έξι

μαθητές».

Η έκφραση ότι «η κυβέρνηση δεν μασάει» προκάλεσε σοκ ακόμα και σε κυβερνητικά

στελέχη, που έκαναν λόγο για ανάρμοστες εκφράσεις από το στόμα μιας υπουργού

αλλά και για προκλητική συμπεριφορά που ρίχνει λάδι στη φωτιά και διαμορφώνει

ένα ισχυρό μέτωπο στην Παιδεία, που δεν ελέγχεται πλέον από την κυβέρνηση.

Μάλιστα σημείωναν ότι η υπουργός Παιδείας θα ήταν πιο προσεκτική αν δεν

γνώριζε ότι έχει την απόλυτη κάλυψη του Πρωθυπουργού και αν το Μέγαρο Μαξίμου

δεν υποκινούσε πολεμικό κλίμα για το θέμα αυτό με αποκορύφωμα το

κατηγορηματικό όχι του κ. Καραμανλή στις διεκδικήσεις των δασκάλων.

Αποστάσεις από τους χειρισμούς της κ. Γιανάκου και τις εμπρηστικές της

δηλώσεις παίρνουν πλέον στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες τους οι περισσότεροι

κορυφαίοι υπουργοί, ενώ η αρμόδια συντονίστρια του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη την

κατηγόρησε ότι είναι ο μόνος υποκινητής στην κρίση και μίλησε για έκρηξη

αυταρχισμού και αδιαλλαξίας.


ΤΟ ΑΥΤΟΓΚΟΛ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

Σήμερα μιλάει για υποκινούμενες καταλήψεις – το 1999 έλεγε πως «οι νέοι δεν

καπελώνονται»

ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ που η κ. Γιαννάκου πυροδοτούσε έναν νέο κύκλο εκρηκτικών

αντιδράσεων στην Παιδεία, το Μέγαρο Μαξίμου έβαζε ένα εντυπωσιακό αυτογκόλ.

Θέλοντας να αντικρούσει χθεσινά δημοσιεύματα που επισήμαιναν ότι ο κ.

Καραμανλής συνιστούσε το 1999 στην κυβέρνηση Σημίτη να κάνει πίσω στις

καταλήψεις και να δείξει ότι ο Πρωθυπουργός ήταν πάντα εναντίον τους, ο

Θόδωρος Ρουσόπουλος μοίρασε χθες μετά την Κυβερνητική Επιτροπή αποσπάσματα από

μια ομιλία του κ. Καραμανλή στη Βουλή το 1999 σε προ ημερησίας διατάξεως

συζήτηση στη Βουλή για το θέμα των καταλήψεων.

Πράγματι εκεί ο κ. Καραμανλής αναφέρει ρητά, ότι «από την πρώτη στιγμή

δηλώσαμε πως δεν συμφωνούμε με τις καταλήψεις των σχολείων. Όσο δίκαιο και να

έχει ο διεκδικών, δεν δικαιώνει τέτοιες μεθόδους διαμαρτυρίας και

διεκδίκησης». Ωστόσο, λίγο νωρίτερα στην ίδια ομιλία, ο τότε πρόεδρος της Ν.Δ.

επιτίθεται με σφοδρότητα στον κ. Σημίτη επειδή χαρακτηρίζει τις καταλήψεις…

πολιτικά υποκινούμενες: «Ο κ. Σημίτης έκανε μια αναφορά εξαιρετικά ατυχή.

Μίλησε για το καπέλωμα νέων ανθρώπων από κόμματα ή από οργανώσεις. Είστε βαθιά

νυχτωμένοι αν πιστεύετε ότι οι νέοι άνθρωποι σήμερα καπελώνονται από κόμματα ή

από οργανώσεις».

Σε πλήρη σύγχυση

Το επικοινωνιακό αυτογκόλ προκάλεσε έντονα επικριτικά σχόλια από συναδέλφους

του κ. Ρουσόπουλου στην κυβέρνηση και ειρωνικά μειδιάματα σε στελέχη της Ν.Δ.

Κυβερνητικά στελέχη μάλιστα δεν έκρυβαν την ενόχλησή τους για κινήσεις και

πρωτοβουλίες που, όπως έλεγαν, δείχνουν ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε πλήρη

σύγχυση. Πάντως όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι στο επιτελείο του Πρωθυπουργού

υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για τη σκληρή γραμμή στο θέμα της Παιδείας. Ο

Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής επανέλαβε χθες σε δηλώσεις του, μετά τη

συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ότι η κυβέρνηση επιμένει στις

μεταρρυθμίσεις, που «αποδίδουν αποτελέσματα και δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον

σωστό δρόμο».

Ο Πρωθυπουργός μάλιστα επικαλέστηκε και τη λεγόμενη σιωπηρή πλειοψηφία η οποία

επιβραβεύει τις πολιτικές της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «έχει επιλέξει

απαρέγκλιτα τον δρόμο της ευθύνης» και «απευθύνεται σε ώριμους πολίτες τους

οποίους εμπιστεύεται». Σε μία προσπάθεια μάλιστα να περάσει το μήνυμα ότι η

κυβέρνηση ενδιαφέρεται πραγματικά για τα θέματα Παιδείας, ο κ. Καραμανλής

ανακοίνωσε ότι τα κονδύλια για την Παιδεία που θα αντληθούν από το 4ο

Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης θα φτάσουν στο 14% του ΚΠΣ.


Η ΔΑΣΚΑΛΑ

«ΕΙΜΑΙ 22 ΧΡΟΝΙΑ δασκάλα και παίρνω 1.300 ευρώ, με τα οποία σπουδάζω τα

2 παιδιά μου σε διαφορετικές πόλεις, αφού το κράτος με θεωρεί υψηλόμισθη. Παρ’

όλο όμως που χάνουμε πολλά χρήματα, θα αντέξουμε και την επόμενη εβδομάδα»,

λέει η Ελένη Νώτσια, η οποία ήρθε μαζί με πολλούς συναδέλφους της από την

Κόρινθο να διαμαρτυρηθεί για την κατάσταση της παιδείας


Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

«ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ και την άλλη εβδομάδα. Δεν θέλουμε τα σχολεία μας να

χρηματοδοτούνται από σπόνσορες, οι οποίοι θα έχουν λόγο στον προγραμματισμό

των μαθημάτων. Παλεύουμε για δωρεάν παιδεία και για αξιοπρεπή ζωή», λέει ο

καθηγητής Φυσικής Αγωγής Θεόδωρος Αυγέρης, ο μισθός του οποίου είναι 1.320

ευρώ ύστερα από 20 χρόνια υπηρεσίας


Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ

«ΈΧΩ ΠΑΙΔΙΑ και γνωρίζω ότι χάνουν μαθήματα, αλλά είμαι στο πλευρό των

δασκάλων, γιατί πιστεύω ότι ο αγώνας τους πρέπει να δικαιωθεί ακόμα κι αν

χρειαστεί να απεργήσουν μέχρι τα Χριστούγεννα», δηλώνει ο Δημήτρης

Παπαϊωάννου, αυτοαπασχολούμενος στον τομέα του εμπορίου


Ο ΜΑΘΗΤΗΣ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ της Β’ τάξης του 4ου Λυκείου Νέου Ηρακλείου Σταμάτη

Κόσυβα, οι καταλήψεις και οι διαδηλώσεις είναι μονόδρομος. «Το κύριο αίτημά

μας δεν είναι άλλο παρά η κατάργηση του 10, της βάσης που αφήνει έξω από τα

Πανεπιστήμια την πλειοψηφία των παιδιών»


Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ

«ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ σήμερα τον αγώνα των εκπαιδευτικών. Ήρθαμε όμως για να

δηλώσουμε παρόντες στη διεκδίκηση των αιτημάτων μας που θα πρέπει να

υλοποιηθούν, αλλιώς φοβάμαι πως με την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους θα

ξεκινήσουν και οι κινητοποιήσεις μας», λέει ο Θάνος Παπαδόπουλος, φοιτητής στο

Τμήμα Μεταλλειολόγων και Μεταλλουργών του Πολυτεχνείου