Επίδειξη αδιαλλαξίας απέναντι στους δασκάλους έκανε χθες ο Κώστας

Καραμανλής στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ., προσπαθώντας μάλιστα να πείσει

ότι η κατηγορηματική άρνηση να ικανοποιήσει τα οικονομικά αιτήματα των απεργών

είναι για το καλό της χώρας!

Ο κ. Καραμανλής πήρε πρώτη φορά θέση στην αντιπαράθεση των δασκάλων με την

κυβέρνηση, και ενώ η απεργία έχει μπει στην τρίτη εβδομάδα. Και το μήνυμα που

έστειλε στους απεργούς, αναλαμβάνοντας πλέον προσωπικά την ευθύνη της

κυβερνητικής πολιτικής στην παιδεία, ήταν πως δεν έχουν να περιμένουν τίποτε

από την κυβέρνηση. Στο κλίμα της ομιλίας του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης,

όπου είχε δαιμονοποιήσει τις παροχές, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε, ότι οι

παροχές πριν από τις εκλογές οδηγούν την οικονομία σε αδιέξοδα και τόνισε:

«Δεν πρόκειται να υποθηκεύσω το μέλλον του τόπου, τα σταθερά βήματα της

οικονομίας μας, για να γίνουμε πρόσκαιρα αρεστοί». Με τη σκληρή γραμμή την

οποία επέλεξε στην αντιπαράθεση με τους δασκάλους, ο Πρωθυπουργός επιχειρεί –

όπως λένε συνεργάτες του – να αποθαρρύνει και τις άλλες κοινωνικές ομάδες από

παρόμοιες οικονομικές διεκδικήσεις. Στο οικονομικό επιτελείο ανησυχούν για μια

έξαρση των μισθολογικών αιτημάτων στο Δημόσιο εν όψει της συζήτησης για τον

προϋπολογισμό, καθώς οι αυξήσεις που προτείνει ο κ. Αλογοσκούφης κινούνται στα

όρια του πληθωρισμού.

«Να λύσουν την απεργία»

Όπως υποστηρίζουν κυβερνητικά στελέχη, ο στόχος είναι να εξαναγκαστούν οι

δάσκαλοι να λύσουν την απεργία και να επιστρέψουν στα θρανία χωρίς κανένα

όφελος. Με αυτό τον τρόπο θεωρούν στην κυβέρνηση ότι θα προκαταλάβουν

ψυχολογικά τις αντιδράσεις που αναμένονται στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης.

Παράλληλα κυβερνητικές πηγές έλεγαν ότι ο κ. Καραμανλής κινήθηκε με τέτοια

σκληρότητα απέναντι στα αιτήματα των δασκάλων διότι κάποιοι φοβούνται ακόμα

και καταλήψεις στα σχολεία το επόμενο διάστημα. Προσπαθούν με τη σκληρή στάση

λοιπόν να τις προλάβουν. Κυβερνητικές πηγές υποστήριζαν επίσης χθες ότι οι

δάσκαλοι δεν θα αντέξουν για πολύ μεγάλο διάστημα απλήρωτοι και θα πρέπει να

αντιμετωπίσουν και την αγανάκτηση των γονέων, που δεν έχουν πού να αφήσουν τα

παιδιά τους. Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι ήδη ανοίγουν πολλά σχολεία στην

περιφέρεια και ότι την επόμενη εβδομάδα το ενδιαφέρον για την απεργία θα είναι

πολύ περιορισμένο, καθώς θα βρίσκονται στην επικαιρότητα οι δημοτικές εκλογές.

Για τα ΑΕΙ

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατέστησε χθες σαφές ότι θα προχωρήσει η μεταρρύθμιση

και στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, παρά τις αναμενόμενες αντιδράσεις. «Η

ανάγκη αλλαγών στα ΑΕΙ είναι αίτημα της ελληνικής κοινωνίας. Είναι πρόκληση

για τον τόπο. Με σύνεση, μετριοπάθεια, αλλά και τόλμη, είμαστε αποφασισμένοι

να υπηρετήσουμε τον στόχο των αλλαγών στα ΑΕΙ. Απαρέγκλιτα», τόνισε ο κ.

Καραμανλής. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον

διάλογο για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως και ώς τις αρχές του 2007,

στη συνέχεια όμως θα νομοθετήσει.

Στο επικοινωνιακό επιτελείο του Πρωθυπουργού θεωρούν ότι η «υπεύθυνη», όπως τη

χαρακτηρίζουν, στάση του κ. Καραμανλή απέναντι στα αιτήματα των κοινωνικών

ομάδων λειτουργεί υπέρ του, καθώς ενισχύει το «μεταρρυθμιστικό του προφίλ»,

ενώ υποστηρίζουν ότι ο κόσμος καταλαβαίνει πως δεν μπορούν να δοθούν χρήματα

σε μια δύσκολη χρονιά.

Πάντως άλλα στελέχη θεωρούν ότι η σύγκρουση με τους δασκάλους κάνει μεγάλη

ζημιά στην κυβέρνηση και λένε πως αυτό αποτυπώνεται και σε κυλιόμενες

δημοσκοπήσεις που διενεργεί το Μαξίμου. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα πως δεν

συμμερίζονται όλοι στην κυβέρνηση την πολιτική που έχει υιοθετήσει το Μαξίμου

στην παιδεία. Είναι μάλιστα ενδεικτικό πως ο Γιώργος Σουφλιάς, ο οποίος

απουσίαζε από τη χθεσινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ.,

λίγες ώρες αργότερα υπενθύμισε στους δημοσιογράφους πως «δεν μιλάει για την

παιδεία», κάτι που βουλευτές της Ν.Δ. μετέφρασαν ως «να μην ανοίξω το στόμα

μου καλύτερα».

«Φταίνε τα ΜΜΕ»!

ΑΠΕΙΛΩΝΤΑΣ εμμέσως με κυρώσεις, ο κ. Καραμανλής, στη χθεσινή

Κοινοβουλευτική Ομάδα (απ’ όπου η φωτογραφία), προειδοποίησε τους βουλευτές να

στηρίξουν τις επίσημες επιλογές στις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές.

«Αδιαφορία, ολιγωρία, αποστασιοποίηση, δεν νοούνται και δεν κατανοούνται»,

είπε ο Πρωθυπουργός. Δεν είπε τίποτε καινούργιο για τη διαπλοκή – και

χειροκροτήθηκε λίγο – ενώ επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να συμπράξει σε κλίμα

πόλωσης και καλλιέργειας φανατισμού. Τέλος, επέρριψε εμμέσως την ευθύνη για

όσα προβλήματα αντιμετωπίζει το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση, από τα

σκάνδαλα των κουμπάρων ώς την Παιδεία και τις πρακτικές της Αστυνομίας, στα

ΜΜΕ, τα οποία κατηγόρησε για διαστρέβλωση της πραγματικότητας: «Δεν αρνούμαστε

την κριτική. Όχι, όμως, στη διαστρέβλωση. Όχι στην παραποίηση. Όχι στη

συκοφαντία. Οι πρακτικές αυτές απορρίπτονται από την κοινωνία. Ζημιώνουν και

τους εκφραστές τους και τον δημόσιο βίο και τη χώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

«Συκοφαντεί αντί να δώσει λύσεις ο Πρωθυπουργός»

ΔΡΙΜΥ κατηγορώ εναντίον του Κ. Καραμανλή εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ

Γ. Παπανδρέου με αφορμή τη σκληρή γραμμή που ακολουθεί ο Πρωθυπουργός απέναντι

στους εκπαιδευτικούς. Κατά τη συνάντησή του με το προεδρείο της Διδασκαλικής

Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό ότι

«συκοφαντεί αντί να δώσει λύσεις» και «διασπά την κοινωνία, προσπαθώντας να

διατηρήσει την εξουσία».

Ο Γ. Παπανδρέου κατηγόρησε επίσης τον Πρωθυπουργό ότι «θέλει την κοινωνία

διχασμένη γιατί έτσι ευκολότερα περνούν αντιλαϊκά μέτρα υπέρ των ολίγων και

ισχυρών». Αμφισβητώντας ουσιαστικά το κυβερνητικό επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν

οικονομικά περιθώρια για την ικανοποίηση των αιτημάτων των δασκάλων, τόνισε

ότι «σε μια δίκαιη κοινωνία, μια κοινωνία ευνομίας δεν λύνονται προβλήματα με

ύβρεις, με άδικη οικονομική πολιτική, με τον κατακερματισμό της κοινωνικής

συνοχής».

«Ο αγώνας των δασκάλων δεν είναι υποκινούμενος, αλλά γίνεται με μεγάλο

προσωπικό κόστος» δήλωσε χθες από την Πάτρα ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέκος

Αλαβάνος, για να προσθέσει πως δυστυχώς η κυβέρνηση εκτρέπεται σε μία όλο και

πιο αυταρχική τακτική απέναντι στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων και της κοινωνίας.