Οι νέοι «παίκτες» στην ελληνική αγορά ενέργειας θα είναι ευρωπαϊκής, εκτός

Ελλάδος, προέλευσης. Βεβαίως θα έχουν και κάποιους Έλληνες συμμάχους, αλλά οι

τελευταίοι θα έχουν μικρή συμμετοχή στα κοινοπρακτικά σχήματα που

διαμορφώνονται και τα οποία θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό που θα αναδείξει

τους μελλοντικούς ανταγωνιστές της ΔΕΗ. Εκτός λοιπόν από τον ισπανικό όμιλο

της Iberdrola και τον Έλληνα σύμμαχό του, τη Motor Oil, το «παρών» στον

διαγωνισμό θα δώσει εκτός απροόπτου και η ιταλική Edison που ελέγχεται πλέον

από τη γαλλική EdF και στην Ελλάδα έχει συμμαχήσει με την Ελληνική Τεχνοδομική

και τον όμιλο της Βιοχάλκο. Αν στον διαγωνισμό θα εμφανιστεί άλλος ευρωπαϊκός

ενεργειακός όμιλος δεν το γνωρίζουμε. Πάντως Έλληνες σύμμαχοι υπάρχουν

διαθέσιμοι και φυσικά διαθέτουν και τις σχετικές άδειες.


Η Εθνική «χτυπάει» πάλι στα Βαλκάνια

Με γενναιόδωρη προσφορά η Εθνική Τράπεζα μπαίνει στη μάχη για την απόκτηση

του ρουμανικού Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κόντρα στην ουγγρική τράπεζα ΟΤΡ

Την Τρίτη θα ξέρουμε αν ένα ακόμη επεκτατικό βήμα του ομίλου της Εθνικής

Τράπεζας στην περιοχή των Βαλκανίων θα στεφθεί από επιτυχία. Πρόκειται για την

εξαγορά του ρουμανικού Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, για την απόκτηση του οποίου

μάχονται από τη μία η Εθνική και από την άλλη η ουγγρική τράπεζα ΟΤΡ. Οι

πληροφορίες λένε ότι η διοίκηση της Εθνικής είναι αποφασισμένη να κερδίσει

πάση θυσία τη ρουμανική τράπεζα, η οποία θεωρείται «κλειδί» για τη διανομή των

μεριδίων της τραπεζικής της αγοράς. Για τον λόγο αυτόν ο ελληνικός τραπεζικός

όμιλος φέρεται να μη φείδεται χρημάτων και η προσφορά που ετοιμάζεται να

καταθέσει στις 12 Σεπτεμβρίου θα είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρη προς το ρουμανικό

κράτος. Επισημαίνεται ότι με την πώληση της CEC ολοκληρώνεται ο κύκλος των

ιδιωτικοποιήσεων στον τραπεζικό κλάδο της Ρουμανίας. Κατά συνέπεια, η απόκτηση

της CEC αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς θα επηρεάσει σημαντικά τους

συσχετισμούς δυνάμεων μεταξύ των τραπεζών που ήδη βρίσκονται στη βαλκανική

χώρα.



«Μαγνήτης» τα λιμάνια

Μια πολιτική γενικευμένων ιδιωτικοποιήσεων των μεγάλων ελληνικών λιμανιών θα

προκαλούσε μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων, κάτι που δεν είναι εύκολο να

αγνοήσει η κυβέρνηση. Και αυτό γιατί μια απεργία στα λιμάνια έχει σοβαρές

οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Ακούγεται λοιπόν ότι παρά το έντονο

ιδιωτικό ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων εφοπλιστικών εταιρειών να αποκτήσουν

ισχυρές προσβάσεις στη διαχείριση μεγάλων ελληνικών λιμανιών, η κυβέρνηση

περιορίζεται – προς το παρόν βέβαια – να τους εκχωρήσει το δικαίωμα

διαχείρισης κάποιων υπηρεσιών που σήμερα προσφέρονται κατά αποκλειστικότητα

από τους Οργανισμούς Λιμένων. Αργότερα, βλέπουμε…


Η καινοτομία γεμίζει τα ταμεία

Η καινοτομία αποτελεί μια από τις πιο σίγουρες «συνταγές» για την επιβίωση των

ελληνικών επιχειρήσεων σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού. Αυτό δείχνει η

περίπτωση του ομίλου της Lavipharm ο οποίος πριν από μερικούς μήνες

αντιμετώπιζε προβλήματα ρευστότητας. Φαίνεται ότι οι πονοκέφαλοι που

προκαλούσαν τα προβλήματα αυτά στην ελληνική πολυεθνική εταιρεία αποτελούν

παρελθόν έπειτα από την άδεια κυκλοφορίας που πήρε από την αμερικανική

επιτροπή φαρμάκων ένα προϊόν της, για το οποίο χρειάστηκε να επενδυθούν πολύς

χρόνος και χρήμα. Με την είσοδο του συγκεκριμένου φαρμακευτικού προϊόντος στην

αμερικανική αγορά, τα ταμεία της Lavipharm αναμένεται να ενισχυθούν σημαντικά

και με διάρκεια χρόνου.