Δρομολόγια στα… τυφλά εκτελούν τα τρένα του ΟΣΕ στο τμήμα Αθήνα – Οινόη

και όλοι πλέον φοβούνται ότι το προχθεσινό δυστύχημα, στο οποίο έχασε τη ζωή

του άλλος ένας μηχανοδηγός, δεν θα είναι το τελευταίο.

Τρένα σε τρελή πορεία. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ φοβούνται ότι το δυστύχημα στο

Μενίδι δεν θα είναι το τελευταίο

H συχνότητα των δυστυχημάτων στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου

– το χθεσινό ήταν το τρίτο μέσα σε δύο μήνες – έχει θορυβήσει το προσωπικό του

ΟΣΕ που φοβάται πλέον τα χειρότερα. Αν και το χθεσινό δυστύχημα οφείλεται σε

ανθρώπινο λάθος – ο κλειδούχος του σταθμού του Μενιδίου δεν επανέφερε τις

γραμμές στην κανονική τους θέση μετά την είσοδο της εμπορικής αμαξοστοιχίας

στην παρακαμπτήριο, με αποτέλεσμα η διερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία να πέσει

επάνω στην εμπορική – προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα για το πώς λειτουργούν τα

συστήματα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως λένε εργαζόμενοι του ΟΣΕ, στη γραμμή μεταξύ Αθήνας και Οινόης δεν υπάρχει

σύστημα τηλεδιοίκησης, ενώ εδώ και αρκετό καιρό έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας

και τα φωτοσήματα. Με την τηλεδιοίκηση οι υπάλληλοι των σταθμών μπορούν να

χειρίζονται από μακριά (μέσω οθόνης ηλεκτρονικού υπολογιστή) τα «κλειδιά» των

σιδηροτροχιών, αλλάζοντάς τα με το πάτημα ενός κουμπιού και όχι χειροκίνητα.

Επίσης, η φωτοσήμανση προειδοποιεί τους μηχανοδηγούς των τρένων εάν υπάρχει

άλλο προπορευόμενο τρένο, ενώ τους δείχνει και τη θέση στην οποία βρίσκονται

κάθε φορά τα «κλειδιά» των σιδηροτροχιών.

Το σύστημα φωτοσήμανσης στο τμήμα Αθήνα – Οινόη λόγω των έργων ανακατασκευής

στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του, με αποτέλεσμα οι

φωτεινοί σηματοδότες να μη λειτουργούν. H κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα

διεξάγεται είτε με γραπτή ενημέρωση που παίρνουν οι μηχανοδηγοί από τον σταθμό

αναχώρησης, είτε μέσω ραδιοεπικοινωνίας. Όμως, το τελευταίο διάστημα, στην

προσπάθεια της διοίκησης του ΟΣΕ να εμφανίσει μεγαλύτερη ταχύτητα στα

δρομολόγια Αθηνών – Θεσσαλονίκης (4 ώρες και 15 λεπτά), η γραπτή ενημέρωση των

μηχανοδηγών έχει σχεδόν καταργηθεί και για την επικοινωνία τους με τους

σταθμούς χρησιμοποιείται μόνο το ραδιοτηλέφωνο.

Επίσης, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, που σήμερα κάνουν στάση εργασίας το

διάστημα 12 μ. – 4 μ.μ., ο χρόνος ασφαλείας που μεσολαβεί στις αναχωρήσεις δύο

τρένων από τον ίδιο σταθμό έχει μειωθεί από τα 12 στα 6 λεπτά, ενώ τα τρένα

ακόμη και μέσα στην Αθήνα, όπου υπάρχουν πάρα πολλές ισόπεδες διασταυρώσεις,

κινούνται πλέον με ταχύτητα έως και 90 χλμ. την ώρα, έναντι 60 χλμ. πριν.

ΕΥΘΥΝΕΣ

«Ξεχάσαμε το κλειδί από λάθος συνεννόηση…»

«ΕΓΙΝΕ ΛΑΘΟΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ. Ξεχάσαμε το κλειδί», υποστήριξε ο υπάλληλος

του ΟΣΕ Αναστάσιος Μπάμπαλης, ο οποίος θεωρήθηκε υπεύθυνος για το

σιδηροδρομικό δυστύχημα και χθες οδηγήθηκε ενώπιον του εισαγγελέα.

Με βάση τα στοιχεία της προανακριτικής δικογραφίας ασκήθηκε εναντίον του

ποινική δίωξη για τρία πλημμελήματα που είναι ανθρωποκτονία από αμέλεια,

σωματική βλάβη κατά συρροήν από αμέλεια και διατάραξη ασφάλειας σιδηροδρομικών

συγκοινωνιών.

Ο κατηγορούμενος αμέσως μετά την άσκηση ποινικής δίωξης αφέθηκε ελεύθερος, ενώ

για την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης διατάχθηκε προανάκριση με την εντολή

να ληφθούν απολογίες από τους συναδέλφους του Αν. Μπάμπαλη, Θ. Πετρίδη και

Παν. Ντζουβάρα, οι οποίοι είχαν την ίδια ώρα με αυτόν βάρδια.

Από τον ΟΣΕ ανακοινώθηκε ότι συγκροτείται ανεξάρτητη επιτροπή, από Έλληνες και

ξένους εμπειρογνώμονες, για τη διερεύνηση των αιτίων των ατυχημάτων που

παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.