TON ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ των ημερομηνιών έναρξης των εκπτώσεων, αλλά και

τη διάρκειά τους ζητούν οι έμποροι κάνοντας τον απολογισμό των φετινών

χειμερινών εκπτώσεων. H χρονική περίοδος του Ιανουαρίου μέχρι την έναρξη των

εκπτώσεων πάγωσε την αγορά και όταν οι εκπτώσεις άρχισαν το αγοραστικό

ενδιαφέρον δεν ήταν αυτό που η αγορά χρειαζόταν για να ανακάμψει.

Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις απογοήτευσαν τους περισσότερους έμπορους, αφού

αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των επιχειρήσεων που είδαν τα ταμεία τους άδεια

και την κίνηση σημαντικά μειωμένη από άλλες χρονιές. Οι 5 στους 10

επιχειρηματίες, όπως καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος

Αθηνών, δήλωσαν ότι η αγοραστική κίνηση στο κατάστημά τους ήταν χαμηλότερη σε

σχέση με πέρυσι.

Ίδια με πέρυσι ήταν η κίνηση για το 30% των καταστηματαρχών, ενώ μόλις το

15,01% (έναντι 28% που ήταν πέρυσι) ξεπούλησαν. Από την επιμέρους ανάλυση των

στοιχείων προκύπτει ότι τα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης πήγαν καλύτερα σε

σχέση με τα καταστήματα που εμπορεύονται είδη οικιακής χρήσης και άλλα είδη.

Αχρείαστο… ωράριο

Το αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον που θεωρητικά θα έπρεπε να υπάρχει κατά τη

διάρκεια των εκπτώσεων θα ωθούσε τις επιχειρήσεις να διευρύνουν το ωράριό

τους. Όμως, με δεδομένο ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων αρκέστηκε στο

ωράριο που επί μακρόν εφαρμόζει δείχνει ότι ούτε το αγοραστικό ενδιαφέρον

αυξήθηκε ούτε είναι διατεθειμένη η αγορά να αλλάξει το δοκιμασμένο ωράριο

λειτουργίας των τελευταίων χρόνων, παρά την προτροπή του Εμπορικού Συλλόγου

Αθηνών για διαφοροποίηση του ωραρίου λειτουργίας, κατά την περίοδο των

εκπτώσεων.

Σε ό,τι αφορά την έναρξη των χειμερινών και των θερινών εκπτώσεων, ο ένας

στους δύο εμπόρους τάσσεται υπέρ της έναρξης των μεν χειμερινών τη 2η Δευτέρα

του Ιανουαρίου και των θερινών τη 2η Δευτέρα του Ιουλίου.


Ολόκληρη η μελέτη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών στο http: //www.tanea.gr/docs/sales06a.pdf