ME ΙΔΙΩΤΙΚΑ κεφάλαια θα κατασκευαστούν η θα επισκευαστούν μια σειρά από

λιμεναρχεία και Σχολές Εμπορικού Ναυτικού, μέσω Συμπράξεων Δημόσιου –

Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στη συνέχεια, από το 2007, η κυβέρνηση σχεδιάζει να

δώσει σε ιδιώτες το μάνατζμεντ των λιμανιών.

Οι υπουργοί Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης και Εμπορικής Ναυτιλίας

M. Κεφαλογιάννης συναντήθηκαν χθες για να συζητήσουν τις δυνατότητες

κατασκευής έργων στα λιμάνια της χώρας μέσω ΣΔΙΤ και ανακοίνωσαν ότι θ’

αρχίσουν με τα Λιμεναρχεία και τις Σχολές Εμπορικού Ναυτικού.

Πώληση – παραχώρηση

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνουν έργα αναβάθμισης των

λιμανιών, με την κατασκευή π.χ. νέων προβλητών, με σκοπό στη συνέχεια να

ιδιωτικοποιηθούν. H κυβέρνηση εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις και

συγκεκριμένα:

* Τη σύσταση εταιρειών με περισσότερα από ένα επαρχιακά λιμάνια και την

εισαγωγή τους στη συνέχεια στο Χρηματιστήριο.

* Την πώληση νέων πακέτων μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και

του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

* Την παραχώρηση του μάνατζμεντ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, εφόσον εκδηλωθεί

σχετικό ενδιαφέρον. Προς το παρόν πάντως, διευκρινίζεται από αρμόδια πηγή,

τέτοιο ενδιαφέρον δεν υπάρχει.

Κινέζοι στο Λιβυκό

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα ήταν διατεθειμένη

να αναθέσει ακόμη και την κατασκευή ενός νέου λιμανιού, στη νότια πλευρά της

Κρήτης, εφόσον αυτή επιλεγεί από την κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία China

Shipping για την εγκατάσταση του νέου διαμετακομιστικού της κέντρου στη

Μεσόγειο.

Προς το παρόν πάντως η Κρήτη είναι απλώς υποψήφια, με συνυποψήφιες τη Βαλέτα

της Μάλτας, τη Βαρκελώνη και τη Χάιφα του Ισραήλ.

Πάντως, όπως είπε χθες ο κ. Αλογοσκούφης μετά τη συνάντησή του με τον

Πρωθυπουργό, τα έργα που είναι σε πιο προχωρημένο στάδιο μελέτης για υλοποίηση

με συμπράξεις είναι αυτά που αφορούν το υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα τα

σχολεία και τις φοιτητικές εστίες.