Ένας Κύπριος πρώην υπουργός είναι ο σημερινός πρόεδρος της καπνοβιομηχανίας

Κεράνης, η οποία απειλείται με λουκέτο. H τοποθέτησή του στο Δ.Σ. της

εταιρείας έγινε, προφανώς, από την Τράπεζα Κύπρου, η οποία είναι και η

μοναδική πιστώτρια τράπεζα της Κεράνης. Τα χρέη της εταιρείας προς την Τράπεζα

δεν είναι και πολλά: μόλις 8 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο υπερκαλύπτεται από την

ακίνητη περιουσία που διαθέτει η Κεράνης και, κατα συνέπειαν, επιτρέπει την

αναδιαπραγμάτευση του χρέους της. Παρ’ όλα αυτά, οι τράπεζες δεν παρέχουν τη

ρευστότητα που είναι απαραίτητη για την επαναλειτουργία τής Κεράνης. Το

γεγονός αυτό, οι εργαζόμενοι στην καπνοβιομηχανία το εκλαμβάνουν ως μια

προσχεδιασμένη προσπάθεια κάποιων που θέλουν να κλείσει η εταιρεία, ώστε να

μπορέσουν να «βάλουν στο χέρι» τα δύο οικόπεδα – φιλέτα που διαθέτει η

Κεράνης. H κυβέρνηση τι λέει γι’ αυτό;


Νέο… ζευγάρι στην ακτοπλοΐα

H Hellenic Seaways είναι σήμερα η μόνη από τις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες

που δεν έχει περάσει ακόμη το κατώφλι της Σοφοκλέους

Στην ακτοπλοϊκή αγορά, όλοι συμφωνούν ότι στον επόμενο «επιχειρηματικό γάμο»,

ένα από τα δύο μέρη θα είναι οπωσδήποτε η Hellenic Seaways. Ποιο θα είναι το

άλλο; Το «παιχνίδι» είναι ανοιχτό και θα παιχθεί ανάμεσα στη ΝΕΛ και την Blue

Star Ferries. Μία από τις δύο εταιρείες θα κληθεί να οδηγήσει την Hellas

Seaways, όχι βέβαια στην… εκκλησία αλλά στο Χρηματιστήριο. Και αυτό ακριβώς

εύχονται οι δεκάδες μέτοχοι της μοναδικής εκτός Σοφοκλέους μεγάλης ακτοπλοϊκής

εταιρείας.



Σαν τον παλιό, καλό καιρό

Στον αστερισμό των μεγάλων επενδυτικών κινήσεων έχει μπει τα τελευταία

χρόνια η Χαλυβουργική, η οποία φαίνεται να επανακτά την παλιά της αίγλη.

Εκτός, όμως, από τις επενδύσεις που πραγματοποίησε – και πραγματοποιεί – στις

παλιές εγκαταστάσεις της, ετοιμάζεται να διεκδικήσει μερίδια και από την αγορά

παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ο όμιλος έχει ζητήσει από τη Ρυθμιστική Αρχή

Ενέργειας να του δοθούν άδειες για μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού, συνολικής

ισχύος 870 MW. Στελέχη της υποστηρίζουν ότι η επένδυση θα πραγματοποιηθεί με

ίδια χρηματοδότηση και, εφόσον προχωρήσει, θα ενισχύσει σημαντικά το νότιο

σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας. H επένδυση θα γίνει στην «καρδιά» του

συστήματος, στον Ασπρόπυργο.


«Παντρεύεται» συνεργάτη της

Από τις ανακατατάξεις που δρομολογούνται στον επιχειρηματικό χάρτη της

ελληνικής αγοράς δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί και ο τομέας των ταχυμεταφορών.

Μετά την πρόσφατη πώληση του ποσοστού της Τράπεζας Πειραιώς στην Interattica

σε γαλλικό όμιλο, σειρά να διεθνοποιηθεί έχει τώρα η ACS, του ομίλου της Info

Quest. Η διεθνοποίηση αυτή ακούγεται ότι θα πραγματοποιηθεί με τη σύναψη

στρατηγικής συμμαχίας με μεγάλο ξένο όμιλο ταχυμεταφορών. Ο τελευταίος είναι

παρών στην ελληνική αγορά και συνεργάζεται ήδη με την ACS, οπότε η μετά τον

«γάμο» συμβίωση των δύο εταιρειών δεν θα είναι δύσκολη.


Τραπεζικό ντόμινο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το παζλ των ανακατατάξεων στον χώρο των

τραπεζών, μεγάλων και μικρών. Δεν είναι μόνον ο φάκελος της Εμπορικής Τράπεζας

που ανοίγει τις ημέρες αυτές, με την Credit Agricole να έχει τον πρώτο λόγο

στην κούρσα για την εξαγορά της και την Τράπεζα Πειραιώς να περιμένει στη…

γωνία μια ενδεχόμενη άρνηση των Γάλλων. Είναι και ο φάκελος των μικρών

τραπεζών που άνοιξε ξανά με την ανακοίνωση της συμφωνίας συγχώνευσης ανάμεσα

στην Omega και την Proton Bank. Οι πληροφορίες λένε πως το deal αυτό θα

λειτουργήσει ως καταλύτης και για άλλες, παρόμοιες συμφωνίες μικρών τραπεζών.

Μία από αυτές θα είναι και η αναβάθμιση των σχέσεων της Εγνατίας με τη Marfin

Bank. Όσο για τις μελλοντικές κινήσεις της Aspis Bank, ακούγεται στην αγορά

ότι «κάτι πάει να γίνει» με το γαλλικό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.