H ταινία του Ρομπ Μάρσαλ (του «Σικάγο») «Οι αναμνήσεις μιας γκέισας»

ενέπνευσε τον Ρομπέρτο Καβάλι (τον οποίο προτίμησε και η Έλενα Παπαρίζου στη

Γιουροβίζιον) για τα ανδρικά κιμονό του

Αν όλοι οι κομψοί Ασιάτες, οι οποίοι κυκλοφορούν στο Μιλάνο αυτήν την εποχή

προκειμένου να παρακολουθήσουν τα σόου των ανδρικών συλλογών για τον επόμενο

χειμώνα, άφηναν τα σακάκια τους με τον μαοϊκό γιακά μάλλον δεν θα είχαν τι

διαλέξουν. Καθώς η δυτική πλευρά της ανδρικής μόδας άρχισε τα δάνεια από τις

κινεζο-ιαπωνικές εμπνεύσεις.

Με πρώτο τη τάξει τον Ιταλό Ρομπέρτο Καβάλι που έδειξε στην πασαρέλα του πόσο

πολύ του άρεσε η ταινία και το βιβλίο «Οι αναμνήσεις μιας γκέισας». Κι έτσι

είπε να διασκεδάσει τους θεατές του ανδρικού πρετ α πορτέ στο Μιλάνο με

μερικές τολμηρές ιδέες. Προτείνει, λοιπόν, κιμονό μεταξωτά, κεντημένα με

δράκους και γενναίους πολεμιστές, τα οποία αντικαθιστούν το κλασικό πουκάμισο.

Φοράει επίσης στους άνδρες μοντέλα του βελούδινα σακάκια, κεντημένα με

χρυσοκλωστές με σχέδια κινεζικής ανδρείας, μπλούζες με φαρδιά μανίκια σαν

αυτές που φορούσαν οι Ιάπωνες άρχοντες Σογκούν του 19ου αιώνα, με τυπωμένα

βλαστάρια μπαμπού.

«Θέλω οι άνδρες να γίνουν πιο κομψοί και το ιαπωνικό στυλ έχει αυτήν την

εξεζητημένη κομψότητα», είπε ο Ρομπέρτο Καβάλι προς τους δημοσιογράφους και

τους αγοραστές οι οποίοι παρακολούθησαν το σόου του. Ανάμεσα στους σταρ της

πρώτης σειράς, η Κορεάτισσα Μισέλ Γέο, η οποία πρωταγωνιστεί στην ταινία του

Ρομπ Μάρσαλ «Αναμνήσεις μιας γκέισας», να εξετάζει στο ίδιο σόου τα γυναικεία

μοντέλα του Καβάλι να παρελαύνουν σαν σύγχρονες γκέισες με μίνι κιμονό-φόρεμα

και ζώνες όμπι.

Κόκκινα σακάκια κιμονό με βαριά χρυσά κεντήματα και θεόστενα παντελόνια

δημιούργησαν τη νέα σιλουέτα με σαφείς σινο-ιαπωνικούς δεσμούς και στην

ανδρική συλλογή του Αλεξάντερ Μακουίν.

Οι υπόλοιποι ιταλοτραφείς σχεδιαστές προτίμησαν την ευρωπαϊκή κληρονομιά από

το να ακολουθήσουν το δρομολόγιο Σαγκάη – Κιότο του Καβάλι. Ο Αντόνιο Μάρας

έκανε μια βουτιά στο στυλ των καλλιτεχνών του κινήματος Νταντά για να

δημιουργήσει μια ανδρική σιλουέτα που θύμιζε κάτι από τον τρόπο που ντύνονταν

οι άνδρες στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα. Ο Μάρας «έχτισε» τη

συλλογή του πάνω σε στενά ανδρικά παντελόνια που καλύπτονται από εφαρμοστά,

μακριά σακάκια ρεντιγκότες. Πρόσθεσε μάλιστα πουκάμισα με βολάν να ξεπροβάλουν

μέσα από χρωματιστά πουλόβερ, τα οποία έδειχναν με τα γεωμετρικά

κονστρουκτιβιστικά σχέδιά τους τις ντανταϊστικές ευρωπαϊκές καταβολές τους.

Αλλά και ο Τζανφράνκο Φερέ, σ’ αυτήν την εβδομάδα μόδας που άρχισε στο Μιλάνο

την περασμένη Κυριακή, έβαλε την υπογραφή του σε μια ρομαντική αντίληψη περί

ανδρικής εμφάνισης. Με μια σειρά από πουκάμισα σε αποχρώσεις του πάγου ή της

κρέμας σαντιγί και με τόσα βολάν όσα ακριβώς του χρειάστηκαν για να δώσει το

πασπαρτού στο επίσημο ανδρικό πουκάμισο να συνδυάζεται με όλα.