H βρετανική Επιτροπή Διαφημιστικής Πρακτικής αποφάνθηκε ότι «το αλκοόλ δεν

πρέπει να συνδέεται στις διαφημίσεις με τη γοητεία, τη σεξουαλική

δραστηριότητα ή τη σεξουαλική επιτυχία». Ως εκ τούτου, οι εταιρείες

οινοπνευματωδών αναθεωρούν τις διαφημίσεις τους.

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ απαγορεύεται πλέον να διαφημίζει οινοπνευματώδη στη

Βρετανία, ενώ το ποτό Lambrini υποχρεώθηκε να αντικαταστήσει το μοντέλο του

(πάνω) με έναν φαλακρό άνδρα

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ πούλησε άραγε το τελευταίο του Μαρτίνι στη Βρετανία; Μήπως οι

Βρετανοί είδαν για τελευταία φορά τον Μπραντ Πιτ να απολαμβάνει μια Χάινεκεν;

Στις εταιρείες οινοπνευματωδών δόθηκε η εντολή να χρησιμοποιούν στρουμπουλούς,

φαλακρούς άνδρες στις διαφημίσεις τους ώστε να προσαρμοστούν στους νέους

κανονισμούς, οι οποίοι απαγορεύουν οποιαδήποτε σύνδεση ανάμεσα σε γυναίκες που

πίνουν και στο σεξ. H βρετανική ρυθμιστική αρχή για τη διαφήμιση έδωσε στη

δημοσιότητα έναν κατάλογο με «ανεπιθύμητα» ανδρικά χαρακτηριστικά και οι

διαφημιστές πρέπει να συμμορφωθούν στους αυστηρότερους κανονισμούς, στόχος των

οποίων είναι να διαχωριστεί το αλκοόλ από τη σεξουαλική επιτυχία.

Ένα δημοφιλές στη Βρετανία αεριούχο οινοπνευματώδες ποτό, το Lambrini, είναι

το πρώτο που αντιμετώπισε πρόβλημα. H Επιτροπή Διαφημιστικής Πρακτικής (ΕΔΠ)

απέρριψε την τελευταία διαφημιστική εκστρατεία του, επειδή παρουσίαζε γυναίκες

να φλερτάρουν με έναν άνδρα που θεωρήθηκε υπερβολικά ελκυστικός. H

«προσβλητική» αφίσα παρουσίαζε τρεις γυναίκες να «αγκιστρώνουν» έναν

καλοφτιαγμένο νεαρό σε μια παρωδία παιχνιδιού του λούνα παρκ, αλλά η ΕΔΠ

αποφάνθηκε: «Ο άνδρας στη φωτογραφία δεν πρέπει να είναι ελκυστικός, αλλά

υπέρβαρος, μεσήλικας, φαλακρός κτλ.». Και συνεχίζει: «Θεωρούμε πως η διαφήμιση

υπάρχει κίνδυνος να υπονοεί ότι το ποτό μπορεί να φέρει σεξουαλική – κοινωνική

επιτυχία, επειδή ο εν λόγω άνδρας μοιάζει πολύ ελκυστικός και επιθυμητός στα

κορίτσια. Αν ο άνδρας ήταν σαφώς μη ελκυστικός, πιστεύουμε ότι αυτή η σύνδεση

θα έπαυε να υπάρχει». Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΔΠ, το ρομάντζο και το φλερτ

δεν απαγορεύονται στις διαφημίσεις οινοπνευματωδών, αλλά αυτές δεν πρέπει να

έχουν στόχο τα πρόσωπα κάτω των 18 ετών ούτε να χρησιμοποιούν διασημότητες με

«σέξι» τρόπο. Το μέτρο αναμένεται να επηρεάσει την συμφωνία – 4 εκατομμυρίων

ευρώ – του Τζορτζ Κλούνεϊ για να διαφημίζει το Μαρτίνι. Ο εξίσου επιθυμητός

Μπραντ Πιτ λέγεται πως πήρε 6,4 εκατομμύρια ευρώ για τη διαφήμιση που έκανε

πρόσφατα για τη Χάινεκεν.

«H απόφαση προσβάλλει το αντρικό φύλο»

OI ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ του ποτού Lambrini διαμαρτυρήθηκαν ότι η απόφαση της

ΕΔΠ είναι προσβλητική για ένα μεγάλο τμήμα του ανδρικού πληθυσμού. Άραγε ο

Τζακ Νίκολσον, ο Μπρους Ουίλις και ο Σον Κόνερι, που έχουν πρόβλημα φαλάκρας,

δεν είναι ελκυστικοί για τις γυναίκες; ρώτησε η εταιρεία. «Δεν είμαστε

σίγουροι πως η ρυθμιστική αρχή είναι αρμόδια να αποφασίζει για λογαριασμό του

έθνους ποιος είναι σέξι και ποιος όχι», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του Lambrini Τζον

Χέιλγουντ. «Στο κάτω κάτω, η ομορφιά βρίσκεται στα μάτια αυτού που κοιτάει»,

συμπλήρωσε. H Lambrini ξαναγύρισε τώρα τη διαφήμισή της, χρησιμοποιώντας έναν

φαλακρό άνδρα, η έλλειψη ομορφιάς του οποίου έγινε αποδεκτή από τη ρυθμιστική αρχή.

Επιμέλεια: Γιώργος Αγγελόπουλος