Σε «πόλεμο» δισεκατομμυρίων μπαίνουν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες

της χώρας, που ενδιαφέρονται για την κατασκευή και διαχείριση της πρώτης

αγωνιστικής πίστας αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας προδιαγραφών Φόρμουλα 1 στην

Ελλάδα.

Την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρομίου – στα πρότυπα της ιταλικής

Μόντσα – προωθούν με εντατικούς ρυθμούς τοπικοί φορείς της Πάτρας,

προσδοκώντας να ανοίξουν τον δρόμο ώστε ο μαγικός κόσμος της Φόρμουλα 1 να

έχει τη δυνατότητα στο άμεσο μέλλον να έρθει και στη χώρα μας.

H υπερσύγχρονη πίστα σχεδιάζεται να κατασκευαστεί σε μια έκταση 1.200

στρεμμάτων στην περιοχή της Χαλανδρίτσας και θα καλύπτει όλες τις προδιαγραφές

που έχει θέσει η FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) για τη

διεξαγωγή αγώνων Φόρμουλα 1 (αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας).

Επικεφαλής της προσπάθειας αυτής είναι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας

A.E., μια εταιρεία λαϊκής βάσης στην οποία μετέχουν επτά τοπικοί φορείς της

Αυτοδιοίκησης και 420 ιδιώτες. Στόχος της εταιρείας είναι τα έργα κατασκευής

της πίστας να ξεκινήσουν άμεσα, ενώ παράλληλα θα καταβληθούν προσπάθειες για

ένταξη του ελληνικού γκραν πρι στο καλεντάρι της FIA.

Η αξία του αυτοκινητοδρομίου υπολογίζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το

συνολικό ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 500

εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από το αυτοκινητοδρόμιο, με πίστα μήκους 5.243 μέτρων,

προβλέπεται και η κατασκευή δύο ξενοδοχείων και πάρκου αναψυχής.

Ήδη, σε πρόσφατη πρόσκληση ενδιαφέροντος της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας

ανταποκρίθηκαν επτά μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, που δηλώνουν πρόθυμες

να συμμετάσχουν στην υλοποίηση του έργου, καταθέτοντας σχετικές προσφορές.

Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τις εταιρείες Άκτωρ A.E., Ιντρακάτ

ATE, Μηχανική ATE, Μοχλός ATE, ΔΙΕΚΑΤ ATE, Ιόνιος ATE και Τρίαινα ATE, που

απέστειλαν σφραγισμένες προτάσεις, ενώ η εταιρεία Helix, που συνεργάζεται με

την Αθηνά ATE, δηλώνει πως εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο αυτό και

ότι θα καταθέσει τα σχέδιά της «μόλις εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα κεφάλαια».

Από τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές όλοι δηλώνουν πως θέλουν να αναλάβουν

την κατασκευή του έργου με συγχρηματοδότηση, ενώ η Μηχανική ATE και η Ιντρακάτ

ATE ενδιαφέρονται να αναλάβουν και τη διαχείρισή του.

Αυτοκινητοδρόμιο με ξενοδοχεία και καταστήματα

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ τα επόμενα βήματα, η διοίκηση της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο

Πάτρας αναφέρει ότι σύντομα θα είναι σε θέση να παραδώσει σε όλους τους

ενδιαφερομένους το επιχειρηματικό σχέδιο του αυτοκινητοδρομίου, καθώς και την

κατασκευαστική μελέτη, ενώ θα τους γνωστοποιήσει τους όρους ανάθεσης,

προκειμένου και εκείνοι – γνωρίζοντας όλα τα δεδομένα – να μπορέσουν να κάνουν

τις τελικές τους προτάσεις.

Από την οικονομική προσφορά που θα κάνει κάθε εταιρεία, θα εξαρτηθεί ποιος θα

είναι ο τελικός ανάδοχος του έργου. Όσον αφορά την καταληκτική ημερομηνία

παράδοσης των προσφορών, αυτή θα καθορισθεί σε συνεννόηση με τους

ενδιαφερομένους.

Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας πίστας αγώνων προδιαγραφών Φόρμουλα

1, των δρόμων που θα οδηγούν στο αυτοκινητοδρόμιο και των υποστηρικτικών

υποδομών του (κεντρικό κτίριο με καταστήματα, ξενοδοχεία, ιατρείο,

πυροσβεστικό σταθμό, εστιατόριο και άλλους χώρους που χρειάζονται.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, πρόκειται

για ένα «εύκολο» έργο που δεν παρουσιάζει κατασκευαστικές δυσκολίες. H ένταξή

του στον αναπτυξιακό νόμο και η χρηματοδότησή του από αυτόν κατά 45%, σύμφωνα

με κυβερνητικές δεσμεύσεις, θα δώσει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του έργου μέσα

σε 18 μήνες.

H F1 εγκαταλείπει τώρα την Ευρώπη

ΑΠΟ THN πλευρά των οδηγών που μετέχουν σε αγώνες

αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας επισημαίνεται ότι μια πίστα προδιαγραφών Φόρμουλα 1

είναι απαραίτητη στην Ελλάδα, κυρίως για την άνοδο των αθλημάτων, αλλά και για

τη συνεχή εκπαίδευση των ειδικών κατηγοριών οδηγών, συμπεριλαμβανομένων και

αυτών των σωμάτων ασφαλείας.

Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η Ελλάδα έχει καθυστερήσει σημαντικά στον τομέα αυτό,

τονίζοντας ότι την ίδια στιγμή στη γειτονική Τουρκία κατασκευάστηκε ήδη

αντίστοιχη πίστα (στην Κωνσταντινούπολη), η οποία έχει μπει στο καλεντάρι της

FIA για την περίοδο 2005-2006.

Πάντως, όσον αφορά την ένταξη της ελληνικής πίστας στους επίσημους αγώνες

Φόρμουλα 1, υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς οι

συγκεκριμένοι αγώνες φαίνεται να εγκαταλείπουν σιγά σιγά την Ευρώπη, λόγω των

απαγορεύσεων που μπαίνουν συνεχώς, κυρίως στη διαφήμιση των τσιγάρων (βασικοί

χορηγοί τους είναι οι καπνοβιομηχανίες).

Εκτός αυτού και τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, που έχουν αρχίσει να

μπαίνουν δυναμικά στη Φόρμουλα 1, ενδιαφέρονται να πάνε σε νέες αναπτυσσόμενες

αγορές, όπως για παράδειγμα είναι η Κίνα (ήδη λειτουργεί υπερσύγχρονη πίστα

στη Σαγκάη).