Με το κόστος να αρχίζει από 650 ευρώ για μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας

(μειωμένο κατά τουλάχιστον 20% σε σχέση με πέρυσι), ολοένα και περισσότεροι

χρήστες υπολογιστών προτιμούν τους φορητούς έναντι των επιτραπέζιων

υπολογιστών.

Εύκολη μεταφορά, χαμηλές τιμές και μπαράζ προσφορών από τις εταιρείες είναι το

τρίπτυχο της επιτυχίας για τους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι

πωλήσεις των οποίων «τρέχουν» με ρυθμούς αύξησης άνω του 20% ετησίως.

Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι ανάγκες των καταναλωτών για

φορητότητα είναι αυξημένες, οι πωλήσεις φτάνουν στα υψηλότερα επίπεδα του

χρόνου.

Ενδεικτικό είναι ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας GfK Market Analysis

-το 2004 πωλήθηκαν 76.000 φορητοί υπολογιστές, ενώ στελέχη της αγοράς κάνουν

λόγο για περισσότερες από 100.000 πωλήσεις το τρέχον έτος.

Αύξηση 37,6% σε ένα χρόνο

Επιπλέον το πρώτο τρίμηνο του 2005, σύμφωνα με τα στοιχεία της Gartner,

πωλήθηκαν στην Ελλάδα 46.530 φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, έναντι 33.821

το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2004. Πρόκειται, δηλαδή, για αύξηση της

τάξεως του 37,6% σε διάστημα ενός χρόνου.

Για το ίδιο διάστημα, σύμφωνα με στοιχεία της GfK Market Analysis, ενώ οι

λιανικές πωλήσεις των επιτραπέζιων ηλεκτρονικών υπολογιστών σημείωσαν πτώση

κατά 5,6% σε όγκο και κατά 8,5% σε αξία, οι πωλήσεις των φορητών υπολογιστών

σημείωσαν ραγδαία αύξηση της τάξεως του 48,3% σε όγκο και 29,9% αντίστοιχα σε

αξία. Με βάση τα ίδια στοιχεία, 31% των υπολογιστών που αγοράστηκαν στην

Ελλάδα το πρώτο δίμηνο του 2005 ήταν φορητοί, ενώ για το περυσινό αντίστοιχο

δίμηνο το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 21,5%.

Δώρα από εταιρείες

Πάντως, η άνθηση των φορητών υπολογιστών δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο,

καθώς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2005 οι πωλήσεις laptop στις ΗΠΑ ξεπέρασαν,

για πρώτη φορά, αυτές των επιτραπέζιων υπολογιστών.

Οι εταιρείες πληροφορικής «επενδύουν» στη στροφή των καταναλωτών και προωθούν

έντονα τους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές με δώρα σημαντικής αξίας.

Δηλαδή, εκτός από την «έκπτωση» κατά περίπου 20% σε σχέση με πέρυσι, για κάθε

αγορά οι καταναλωτές επιβραβεύονται με δώρα όπως πρόσβαση στο Ίντερνετ,

τσάντες μεταφοράς και αξεσουάρ, η αξία των οποίων ξεπερνά συχνά τα 100 ευρώ.

Παράλληλα, «μάχη» έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα «ανώνυμα» και τα «επώνυμα» laptop.

Από τη μια, εταιρείες όπως η Πλαίσιο και η Multirama επιτρέπουν στους

καταναλωτές να συνθέσουν φορητούς υπολογιστές ανάλογα με τις ανάγκες τους,

όπως μέχρι πρότινος συνέβαινε μόνο για τους επιτραπέζιους υπολογιστές.

Επιπλέον, δίνουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τους

υπολογιστές τους με μειωμένο κόστος, αντίστοιχα με ό,τι συμβαίνει στα

επιτραπέζια μοντέλα.

Από την άλλη, οι «επώνυμες» εταιρείες του κλάδου, όπως η Hewlett Packard, η

Dell η Acer και η Fujitsu-Siemens -μεταξύ των άλλων -όχι μόνο έχουν μειώσει

τις τιμές τους, αλλά και συνοδεύουν τους φορητούς υπολογιστές από άλλα

προϊόντα τους, όπως πολυμηχανήματα και επιπαλάμιοι υπολογιστές.