Η εταιρεία Costco Wholesale, η πέμπτη μεγαλύτερη λιανεμπορική επιχείρηση στις

ΗΠΑ, πληρώνει τους υπαλλήλους της 42% περισσότερο, κατά μέσον όρο, σε σχέση με

τον άμεσο ανταγωνιστή της. Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλοι με την πρακτική αυτή.

Ορισμένοι αναλυτές στη Wall Street πιστεύουν ότι ο πρόεδρός της, Τζιμ

Σίνεγκαλ, είναι υπερβολικά γενναιόδωρος, όχι μόνο με τους πελάτες της

εταιρείας αλλά και με τους υπαλλήλους της. Ένας από αυτούς, ο Μπιλ Ντρέχερ της

Deutsche Bank, παραπονιόταν πέρυσι ότι «στην Costco είναι καλύτερο να είσαι

υπάλληλος ή πελάτης, παρά μέτοχος».

Διαφορετικότητα

Ο κ. Σίνεγκαλ, όμως, αναζητά τη διαφορετικότητα. Πιστεύει ότι οι καλοί μισθοί

και τα προνόμια είναι ο λόγος για τον οποίο οι αλλαγές προσωπικού είναι

σπάνιες και τα ποσοστά κλοπών από τους εργαζομένους στην εταιρεία ιδιαίτερα

χαμηλά. Και οι πελάτες παραμένουν πιστοί επειδή γνωρίζουν ότι οι χαμηλές τιμές

δεν τους προσφέρονται εις βάρος των υπαλλήλων.

Χαμηλό κέρδος

Κλείνει τα αυτιά του στις προτάσεις να αυξήσει το περιθώρο κέρδους. Ένας από

τους βασικούς κανόνες του είναι πως κανένα «επώνυμο» προϊόν δεν θα

επιβαρύνεται περισσότερο από 14% σε σχέση με την τιμή χονδρικής και κανένα

προϊόν ιδιωτικής ετικέτας άνω του 15%. Στον αντίποδα, το περιθώριο κέρδους στα

σούπερ μάρκετ είναι της τάξεως του 25% και στα πολυκαταστήματα της τάξεως του

50%.

«Στη Wall Street προσπαθούν να βγάλουν κέρδη από σήμερα μέχρι την επόμενη

Πέμπτη», τονίζει χαρακτηριστικά. «Δεν το λέω με πικρία, αλλά δεν μπορούμε να

υιοθετήσουμε αυτή την άποψη. Θέλουμε να φτιάξουμε μια εταιρεία που θα

συνεχίσει να υπάρχει 50 και 60 χρόνια αργότερα».

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ