«Στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες είχαν δημιουργηθεί στις
κερκίδες ειδικοί χώροι για τα αναπηρικά αμαξίδια. Λίγες μέρες μετά οι
κατασκευές αυτές ξηλώθηκαν. Σε όσους ποδοσφαιρικούς αγώνες της AEK πήγα στο
Στάδιο, κινδύνευα. Κι αυτό διότι το καρότσι ήταν στριμωγμένο στα σκαλιά των
διαδρόμων», λέει ο κ. Θανάσης Βίγλας που μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο.






Το παραπάνω περιστατικό δεν αποτελεί εξαίρεση, λένε στα «NEA» πολίτες με
αναπηρίες. Το όνειρο να γίνει η Αθήνα... Βαρκελώνη, πόλη δηλαδή πλήρως
προσβάσιμη μετά τους Ολυμπιακούς, δεν έγινε πραγματικότητα. Μετά τους Αγώνες
ελάχιστα πράγματα άλλαξαν στην Αθήνα και στις άλλες μεγάλες πόλεις στον τομέα
των διευκολύνσεων και των υποδομών για τα άτομα με αναπηρίες.


«Εκτός από κάποια... πασαλείμματα που έγιναν πριν από τους Αγώνες δεν υπάρχει
καμία εντυπωσιακή αλλαγή. Αλλά και όσα λίγα έγιναν τότε για να διευκολύνουν
τους πολίτες με αναπηρίες τώρα ή έχουν καταστραφεί ή ακυρώνονται» τονίζει ο κ.
Βίγλας, πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών.


Μόλις λίγο καιρό μετά τους Αγώνες αχρηστεύτηκαν οι «οδηγοί» τυφλών που
δημιουργήθηκαν σε πολλά πεζοδρόμια της Αθήνας για να διευκολύνουν τα άτομα με
προβλήματα όρασης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο Μοναστηράκι: στο
τέρμα της Μητροπόλεως, στις ειδικές λωρίδες τυφλών που είχαν κατασκευαστεί
λίγο πριν από τους Αγώνες έχουν τοποθετηθεί τώρα τραπεζάκια και καρέκλες από
τα εστιατόρια της περιοχής. Ο δήμος εισπράττει βέβαια τα τέλη κατάληψης
πεζοδρομίου, αλλά μένει η απορία γιατί να δημιουργηθεί πεζοδρόμιο ειδικών
προδιαγραφών και να είναι κατειλημμένο από τραπεζοκαθίσματα...


Όσοι περίμεναν ότι μετά τους Αγώνες θα βελτιωθεί η μετακίνηση στα πεζοδρόμια ή
θα αλλάξει η νοοτροπία διαψεύστηκαν. Όπως λένε στα «NEA» η κ. Αθανασία
Τζαμουράνη και ο κ. Κώστας Κωνσταντής που μετακινούνται με αναπηρικά αμαξίδια,
τα I.X. «συνεχίζουν να κλείνουν τις ράμπες και να εμποδίζουν τις μετακινήσεις
μας».


Ούτε καν τα δημόσια κτίρια δεν έγιναν προσβάσιμα. Τα παραδείγματα είναι πάρα
πολλά αναφέρει ο κ. Κωνσταντής. «Πριν από δύο μήνες έπεσα και χτύπησα στην
είσοδο του IKA Βύρωνα (διοικητικές υπηρεσίες) διότι η ράμπα είναι εξαιρετικά
απότομη. Μόνο εάν έχει κανείς συνοδό μαζί του και με μεγάλη μυϊκή δύναμη
μπορεί να την ανέβει...».


Όσο για τα καταστήματα, μόλις 1-2% από τα 130.000 των ολυμπιακών πόλεων
τοποθέτησαν ράμπες και άλλες υποδομές για την πρόσβαση ατόμων με αναπηρίες.
Και μετά τους Αγώνες ελάχιστες επιχειρήσεις προχώρησαν σε παρεμβάσεις.


Οι ράμπες έγιναν πάρκινγκ



ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ παρκαρίσματος μετατρέπονται οι ράμπες που έχουν διαμορφωθεί
στα πεζοδρόμια των δρόμων της Αθήνας.


Το φαινόμενο αυτό καταγγέλλει ο νομάρχης Αθηνών Γ. Σγουρός, ο οποίος ενημέρωσε
τους δήμους και την Τροχαία.


Σημειώνεται ότι η Νομαρχία Αθηνών έχει αρχίσει πρόγραμμα κατασκευής ραμπών.
Ήδη, έχουν κατασκευαστεί 1.311 ράμπες στα όρια 13 δήμων (Αθήνας, N.
Φιλαδέλφειας, Μελισσίων, Αμαρουσίου, Αγ. Παρασκευής, Χαλανδρίου, Φιλοθέης, N.
Ιωνίας, Αγ. Αναργύρων, Ιλίου, Πετρούπολης, Αιγάλεω και Καματερού), ενώ τις
επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η δημιουργία άλλων 614 ραμπών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από