Ως μάννα εξ ουρανού περιμένουν οι έμποροι τις θερινές εκπτώσεις που

σηκώνουν αυλαία την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και τις

27 Αυγούστου.

H πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων, που το τελευταίο δίμηνο φτάνει ακόμα και

το 15%, έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα ρευστότητας για τους

επιχειρηματίες. Δεν είναι λίγοι μάλιστα που υποστηρίζουν ότι κακώς οι

εκπτώσεις αρχίζουν φέτος τόσο αργά, ενώ άλλοι σε μια προσπάθεια να τονώσουν το

αγοραστικό ενδιαφέρον κάνουν – αν και παρανόμως – εκπτώσεις από τις αρχές του

μήνα.

Άρχισαν προσφορές

Ήδη πολλές εταιρείες του οργανωμένου λιανεμπορίου κάνουν προσφορές έως και

50%, στην προσπάθειά τους να «κεντρίσουν» το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να

φέρουν «ρευστό» στα ταμεία τους, ενώ εκτιμάται ότι η σημαντική μείωση των

πωλήσεων το προηγούμενο διάστημα θα ανεβάσει τα ποσοστά σε ακόμα υψηλότερα

επίπεδα.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, για μια ακόμα φορά

την τιμητική τους θα έχουν τα είδη ένδυσης και υπόδησης στα οποία οι εκπτώσεις

θα κάνουν πρεμιέρα με ποσοστά της τάξης του 50%-60%. Σημαντικά μεγαλύτερες από

τα προηγούμενα χρόνια αναμένονται να είναι οι εκπτώσεις και σε άλλες

κατηγορίες ειδών όπου παραδοσιακά δεν ξεπερνούσαν το 10% έως 15%, όπως για

παράδειγμα τα λευκά είδη, τα είδη σπιτιού, τα ηλεκτρικά και και τα έπιπλα.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φετινών εκπτώσεων όπως τονίζουν θα είναι το

γεγονός ότι για την πλειονότητα των καταστημάτων οι εκπτώσεις θα είναι

πραγματικές και σε αυτό έχει συμβάλει τόσο η χρονική οριοθέτηση του θεσμού των

εκπτώσεων όσο και η έλλειψη αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές.

Έως 60%

Στο σύνολο σχεδόν των καταστημάτων τα είδη ένδυσης εκτιμάται ότι θα πωλούνται

με έκπτωση που θα κυμαίνεται έως και 60%, οι εκπτώσεις στα είδη σπιτιού και τα

λευκά είδη αναμένεται φέτος να κυμανθούν από 20% έως και 30%, ενώ στα λεγόμενα

εποχικά είδη θα είναι σημαντικά μεγαλύτερες. Στα ηλεκτρικά θα φτάσουν έως και

25%, όπως και στα έπιπλα.

H επιδείνωση των οικονομικών των νοικοκυριών τα τελευταία χρόνια, οι αυξήσεις

σε προϊόντα και υπηρεσίες είναι οι αιτίες στις οποίες αποδίδουν οι έμποροι την

κακή εικόνα της αγοράς.

Κυνήγι προσφορών

Όπως λένε το γενικότερο κλίμα ανασφάλειας που επικρατεί είναι λογικό να μην

αφήνει και πολλά περιθώρια για αγορές που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν

κρίνονται απαραίτητες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν οι

επιχειρήσεις που βρίσκονται σε περιφερειακά εμπορικά κέντρα εκτός των

εμπορικών κέντρων των πόλεων, αλλά και οι μικρές επιχειρήσεις οι οποίες

αναγκάζονται να προχωρήσουν σε γενναίες εκπτώσεις ακόμα και κάτω του κόστους,

σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν πελάτες. Επιπλέον είναι αναγκασμένες να

ακολουθούν τις μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις σε ένα κυνήγι προσφορών και

εκπτώσεων που διαρκούν μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να

ελαχιστοποιήσουν το κέρδος τους ή ακόμα και να το εξαφανίζουν, χωρίς να

πετυχαίνουν παράλληλα και σημαντική αύξηση των πωλήσεών τους.

Παραπέμφθηκαν 25

Αν και οι εκπτώσεις αρχίζουν την επόμενη εβδομάδα ορισμένοι έμποροι φαίνεται

ότι βιάστηκαν, με αποτέλεσμα 25 επιχειρήσεις να έχουν ήδη παραπεμφθεί από το

υπουργείο Ανάπτυξης στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για την επιβολή προστίμων με

το αιτιολογικό της παράβασης απόφασης A4/1150/17-6-2005 (Περί Εκπτώσεων),

καθώς παρά την απαγόρευση είχαν προαναγγείλει και πραγματοποιούσαν εκπτώσεις

πριν από την επίσημη έναρξή τους.