Ο διευθύνων σύμβουλος της Ζίμενς, Κλάους Κλάινφελντ, είναι λάτρης του

μαραθωνίου και συμμετέχει τακτικά σε τέτοιους αγώνες. Αυτήν την εποχή, όμως,

«τρέχει» για τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της γερμανικής εταιρείας – κολοσσού.

Τους πρώτους τέσσερις μήνες της θητείας του ο διευθύνων σύμβουλος της Ζίμενς,

Κλάους Κλάινφελντ, δεν είχε καιρό ούτε να πάρει ανάσα!

H γερμανική εταιρεία – κολοσσός προχωρούσε στην εξαγορά δύο εταιρειών, έναντι

2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων: του γερμανικού βιομηχανικού γίγαντα Flender και

της αμερικανικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο της έρευνας, CTI

Molecular Imaging.

Επιπλέον, ο Κλάινφελντ έπρεπε να ρυθμίσει τις λεπτομέρειες της κοινοπραξίας με

την εταιρεία από την Ταϊβάν, BenQ, για την κατασκευή και προώθηση κινητών

τηλεφώνων της Ζίμενς, αλλά και να ταξιδέψει σε πολλά διαφορετικά μέρη, για να

σφίξει το χέρι εκατοντάδων πελατών της εταιρείας!

Μαραθωνοδρόμος

Ίσως γι’ αυτό η Ζίμενς, μία από τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς, όταν

ήρθε η ώρα να προσλάβει νέο διευθύνοντα σύμβουλο, απευθύνθηκε στον 47χρονο

Κλάινφελντ, ο οποίος -μεταξύ άλλων -συνηθίζει να λαμβάνει μέρος σε

μαραθώνιους, τερματίζοντας μάλιστα σε διάστημα μικρότερο των πέντε ωρών.

Το «Forbes Global» συναντήθηκε μαζί του, στα γραφεία της εταιρείας στο

Μανχάταν: «Σε μια εταιρεία τόσο μεγάλη, θα μπορούσε κανείς να περνά όλο του

τον χρόνο επικεντρωμένος σε όσα συμβαίνουν μέσα στη Ζίμενς. Όμως, αυτό δεν

είναι κάτι που πρέπει να γίνεται», λέει ο Κλάινφελντ.

H γερμανική εταιρεία – κολοσσός απασχολεί 440.000 εργαζομένους, τους οποίους

πρέπει να διαχειρισθεί ο Κλάινφελντ.

Όμως, ο ίδιος, εκτός από αυτά τα καθήκοντά του, πρέπει να παρακολουθεί στενά

και τα δρώμενα στις διεθνείς αγορές, προκειμένου να επιτύχει τους οικονομικούς

στόχους της εταιρείας.

«Αμερικανός»

Πριν καταλάβει τη θέση τού διευθύνοντος συμβούλου στον όμιλο Ζίμενς, ο

Κλάινφελντ διετέλεσε επικεφαλής της Ζίμενς ΗΠΑ, την οποία και κατάφερε να

οδηγήσει από ζημιές, σε κέρδη ύψους 810 εκατ. δολαρίων μέσα σε έναν μόλις

χρόνο. Αρκετοί συνάδελφοί του ανησυχούν ότι το νέο τους αφεντικό απέκτησε…

αμερικανικές συνήθειες κατά τη διάρκεια της τετραετούς παραμονής του στις ΗΠΑ.

«Στη Γερμανία γίνεται λόγος για τη συνήθειά μου να πίνω Κόκα Κόλα διαίτης και

για την ευθύτητά μου. Όμως, έτσι ήμουν και πριν να φύγω για τις ΗΠΑ», λέει ο

Κλάινφελντ γελώντας.

Το… θαύμα του

Ένα από τα μεγαλύτερα κατορθώματά του ήταν ότι κατάφερε να αναδιαρθρώσει το

τμήμα της Ζίμενς που δραστηριοποιείται στην παραγωγή εξοπλισμού για

ακτινογραφίες.

«Όλοι το είχαν ξεγραμμένο και το ηθικό ήταν πολύ χαμηλό. Στο τμήμα αυτό

εργάζονταν εξαιρετικοί άνθρωποι, αλλά ήταν πολύ ταλαιπωρημένοι», θυμάται.

Έτσι, φόρεσε μια λευκή ιατρική ρόμπα και άρχισε να επισκέπτεται ασθενείς

συνοδεύοντας έναν γιατρό -ειδικό στις καρδιοπάθειες -στην Κλινική τού

Κλίβελαντ. «Κατάλαβα ότι ο κλάδος αυτός έχει μεγάλες προοπτικές», λέει ο Κλάινφελντ.

Σήμερα, υπό την εποπτεία του Κλάινφελντ το τμήμα κατασκευής ιατρικού

εξοπλισμού είναι ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα της Ζίμενς και από αυτό

προέρχεται το 21% της συνολικής κερδοφορίας του ομίλου. Ο ίδιος είναι έτοιμος

να συνεχίσει τις εξαγορές.

Μία μεγάλη πρόκληση

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο διευθύνων

σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας είναι η αξιοποίηση της αμερικανικής

εταιρείας US Filter (που δραστηριοποιείται στον κλάδο επεξεργασίας νερού), την

οποία εξαγόρασε πέρυσι η Ζίμενς έναντι ενός δισ. δολαρίων από τη Vivendi.

«H Τζένεραλ Ελέκτρικ είναι ακόμα έξαλλη που πετύχαμε εμείς αυτήν την εξαγορά»,

αναφέρει ο Κλάινφελντ. H Ζίμενς, σε συνεργασία με το επιτελείο τής Vivendi στο

Παρίσι, κατάφερε να «κλείσει» τη συμφωνία προτού καταφέρει να αντιδράσει ο

αμερικανικός κολοσσός. Στο πλευρό τής Ζίμενς, η US Filter αναμένεται να

αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 50% έως το 2006.

Για τα κινητά

Βέβαια, το μεγαλύτερο διάστημα από τότε που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος ο

Κλάινφελντ το πέρασε απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών και επενδυτών για ένα

από τα λιγότερο «αγαπημένα» του θέματα: την πορεία τού κλάδου των κινητών

τηλεφώνων της Ζίμενς, ο οποίος δεν παρουσίαζε τα αναμενόμενα οικονομικά

αποτελέσματα. Όταν ερωτήθηκε σχετικά από το «Forbes Global» τον περασμένο

Μάιο, πριν ανακοινωθεί η συμφωνία με την BenQ, δεν είχε κρύψει τον

προβληματισμό του. Τώρα, όμως, μετά την επίτευξη της συμφωνίας, είναι έτοιμος

να συνεχίσει τον αγώνα και να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει για τη Ζίμενς.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ