Πασχαλινό χαράτσι επιφύλαξε η κυβέρνηση σε εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες των

εθνικών δρόμων της χώρας, ανακοινώνοντας χθες αύξηση στα διόδια της τάξης

του… 40% για όλες τις κατηγορίες!

Τα διόδια των 1,40 ευρώ για τα I.X. επιβατικά αυτοκίνητα αυξάνονται από τις 10

Απριλίου 2005 σε 2 ευρώ. Με τις αυξήσεις το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα

θα κοστίζει πλέον 18 ευρώ. H γενναία αύξηση των διοδίων αναμένεται να

προκαλέσει αλυσιδωτές αυξήσεις στις μεταφορές, συμπαρασύροντας και τις τιμές

βασικών καταναλωτικών αγαθών, όπως είναι τα οπωροκηπευτικά. Ήδη οι εκπρόσωποι

των ΚΤΕΛ – που θα έχουν συνάντηση τις επόμενες μέρες με τους αρμοδίους στα

υπουργεία Οικονομίας και Μεταφορών για να ζητήσουν αυξήσεις στα εισιτήρια των

ΚΤΕΛ εξαιτίας των ανατιμήσεων στα καύσιμα – αναμένεται να συμπεριλάβουν και το

χαράτσι των διοδίων στα αιτήματά τους.

H εξαιρετικά μεγάλη αύξηση στην τιμή των διοδίων θεωρείται απλώς πρόγευση των

ευρωπαϊκών τιμών, οι οποίες θα ισχύσουν όταν τα διόδια περάσουν στους ιδιώτες

κατασκευαστές των εθνικών οδών. Πρόκειται πάντως για ένα μέτρο που σ’ αυτή τη

φάση εξυπηρετεί την εισπρακτική πολιτική της κυβέρνησης για τη μείωση των

ελλειμμάτων.

Θα εισπράττουν τα διόδια πριν τελειώσουν τους δρόμους

ΣΕ OTI ΑΦΟΡΑ το σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για τα έργα που θα αναλάβουν

ιδιώτες, τους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την επιλογή

των επιχειρηματικών σχημάτων στα οποία θα περάσουν όλα τα διόδια των

μεγαλύτερων εθνικών δρόμων της χώρας: Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα,

Αθήνα-Σχηματάρι-Λαμία-Λάρισα-Θεσσαλονίκη, Σχηματάρι-Χαλκίδα, Κόρινθος-Τρίπολη,

Ιονία Οδός (από το Ρίο έως τα Ιωάννινα) είναι οι δρόμοι που θα

«χρηματοδοτήσουν» ένα κομμάτι του κόστους για την κατασκευή των νέων

αυτοκινητοδρόμων. Όπως είχε αφήσει να εννοηθεί πριν από δύο βδομάδες ο

υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, οι κοινοπραξίες που θα φτιάξουν τους νέους

δρόμους θα εισπράττουν τα σημερινά διόδια πολύ προτού τελειώσουν το έργο. Στην

ανακοίνωση που εξέδωσε χθες αιφνιδιαστικά, το ΥΠΕΧΩΔΕ επιχειρεί να

δικαιολογήσει τις μεγάλες αυξήσεις αναφέροντας ότι «τα διόδια διατηρήθηκαν

μέχρι σήμερα στα επίπεδα όπου βρίσκονταν το 1996 και η προσαρμογή τους θα

είναι περίπου αντίστοιχη της αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή».