Ζητούνται 300 εκατομμύρια ευρώ για να πάψει να μένει… μακέτα το έργο

ανάπλασης του λιμανιού στο Ηράκλειο: Παρά το γεγονός ότι οι μελέτες προβλέπουν

διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης και τετραπλασιασμό της κίνησης τουριστών με

κρουαζιερόπλοια στα επόμενα χρόνια.

Οι αρμόδιοι του Οργανισμού Λιμένος περιορίζονται προς το παρόν σε αναφορές για

την εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων από το 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης,

του οποίου όμως η διαπραγμάτευση δεν έχει καν ξεκινήσει! H εναλλακτική επιλογή

για τη χρηματοδότηση του έργου – δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων –

δεν μπορεί να καλύψει το κόστος των έργων.

Παράλληλα, στο «ψυγείο» έχει μπει εδώ και ένα χρόνο η δημιουργία του νέου

αεροδρομίου Ηρακλείου. Όπως είχε εξαγγελθεί στις αρχές του προηγούμενου χρόνου

το νέο αεροδρόμιο επρόκειτο να κατασκευασθεί στο Καστέλλι Πεδιάδας – και

μάλιστα είχε κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο για τη χωροθέτησή του.

Το νομοσχέδιο εκείνο της κυβέρνησης Σημίτη δεν ψηφίσθηκε ποτέ, αφού η Βουλή

διαλύθηκε λόγω των εκλογών και έως τώρα η κυβέρνηση δεν έχει κάνει την

παραμικρή αναφορά για την τύχη του συγκεκριμένου έργου.

Ταυτόχρονα, σε… καραντίνα έχει μπει και η εναλλακτική λύση της κατασκευής

«λοξού διαδρόμου» στο υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου, ο οποίος σύμφωνα με τις

μελέτες που είχαν γίνει – με κόστος που είχε προϋπολογιστεί στα 73 εκατομμύρια

ευρώ – θα έλυνε τα προβλήματα που δημιουργούνται στον Δήμο Αλικαρνασσού από τη

λειτουργία του αεροδρομίου.

Το λιμάνι του Ηρακλείου θεωρείται ότι διαθέτει ανεπαρκείς υποδομές ακόμα και

με τη σημερινή κίνηση. Σύμφωνα με τα όσα είπε στα «NEA» ο πρόεδρος του

Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Γ. Βιδάκης, τα πρώτα έργα προβλέπεται να

αρχίσουν – από το Ενετικό Λιμάνι του Κούλε – στις αρχές του καλοκαιριού.

Ωστόσο, το μόνο που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι η μελέτη που εκπονήθηκε για

την ανάπλαση του λιμανιού.

Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε για την ανάπλαση του λιμανιού,

προβλέπονται – ανάμεσα σε άλλα – η κατασκευή διώροφου επιβατικού σταθμού,

υπερυψωμένοι διάδρομοι για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών και η

κατασκευή γέφυρας που θα ενώνει τα δύο χερσαία τμήματα. H μελέτη έγινε με

πρόβλεψη να καλύπτονται οι ανάγκες διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων για τα

επόμενα τριάντα χρόνια.

Σήμερα, το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το δεύτερο – μετά τον Πειραιά – σε

κίνηση επιβατών εσωτερικού και το τέταρτο σε κίνηση τουριστών με

κρουαζιερόπλοια.