Συγχωροχάρτι για φοροφυγάδες

Νέο συγχωροχάρτι σε φοροφυγάδες δίνει η κυβέρνηση την ώρα που με το νέο
φορολογικό νομοσχέδιο αυξάνει τον φόρο για τη συντριπτική πλειονότητα των
μισθωτών και των συνταξιούχων.
Με διάταξη του φορολογικού νομοσχεδίου επανενεργοποιούνται οι συμβάσεις
ασφαλιστικών ταμείων του Δημοσίου με γιατρούς, φαρμακοποιούς και ιατρικά
διαγνωστικά κέντρα που είχαν υποπέσει σε σοβαρές φορολογικές παραβάσεις και
γι’ αυτόν τον λόγο είχαν διακοπεί.
Επιβράβευση
Με το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, το υπουργείο Οικονομίας
και Οικονομικών καταργεί τη διάταξη του προηγούμενου φορολογικού νόμου με την
οποία αυτές οι κατηγορίες φορολογουμένων τιμωρούνταν με διακοπή των συμβάσεών
τους με το Δημόσιο σε περίπτωση που υπέπιπταν σε σοβαρές φορολογικές
παραβάσεις. Το νομοσχέδιο ορίζει ότι τίθενται εκ νέου σε ισχύ οι συμβάσεις
αυτές επιβραβεύοντας ουσιαστικά μεγαλογιατρούς, φαρμακοποιούς και ιδιωτικές
επιχειρήσεις παροχής διαγνωστικών ιατρικών υπηρεσιών οι οποίοι είχαν αποκρύψει
εισοδήματα από την Εφορία.
Τι προέβλεπε
Ο φορολογικός νόμος του 1999 και συγκεκριμένα το άρθρο 31 του νόμου 2682
προβλέπει ότι οι γιατροί, φαρμακοποιοί και ιατρικά εργαστήρια που αποκρύπτουν
εισόδημα από την Εφορία ή πραγματοποιούν άλλες φορολογικές παραβάσεις για τις
οποίες επιβάλλονται πρόστιμα τιμωρούνται και με διακοπή τουλάχιστον ενός έτους
της σύμβασης διαρκείας που έχουν με το Δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών στους
δημοσίους υπαλλήλους.
Επίσης, ο συγκεκριμένος νόμος προβλέπει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις
καταργείται το φορολογικό απόρρητο και κοινοποιούνται οι αποφάσεις υποβολής
προστίμων στις υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για τη διακοπή της σύμβασης
παροχής ιατρικών ή φαρμακευτικών υπηρεσιών στους δημοσίους υπαλλήλους.
Ασυλία φοροφυγάδων
Ωστόσο, με το φορολογικό νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση
παρέχεται ασυλία σε αυτές τις κατηγορίες επαγγελματιών και επιχειρήσεων που
διαπράττουν φοροδιαφυγή.
Ειδικότερα, με το άρθρο 25 του φορολογικού νομοσχεδίου επαναφέρονται σε ισχύ
οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών στους δημοσίους υπαλλήλους από γιατρούς,
φαρμακοποιούς και διαγνωστικά κέντρα οι οποίες είχαν διακοπεί με βάση τον
φορολογικό νόμο του 1999.
Χωρίς επίπτωση
Παράλληλα, με το ίδιο άρθρο του φορολογικού νομοσχεδίου καταργείται οριστικά η
ποινή της διακοπής σύμβασης παροχής υπηρεσιών στον κλάδο υγείας για λόγους
φοροδιαφυγής.
Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις του κλάδου υγείας (ιδιωτικά διαγνωστικά
εργαστήρια κ.λπ.) καθώς και οι γιατροί και φαρμακοποιοί που εφεξής θα
πραγματοποιούν σοβαρές φορολογικές παραβάσεις θα εξακολουθούν να παρέχουν
υπηρεσίες στους ασφαλισμένους του Δημοσίου χωρίς καμία επίπτωση.
Απαράδεκτη αμνήστευση
Ήδη η διάταξη αυτή του φορολογικού νομοσχεδίου προκαλεί έντονες αντιδράσεις οι
οποίες έχουν εκφραστεί στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων
της Βουλής.
Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και της συμπολίτευσης κάνουν
λόγο για απαράδεκτη αμνήστευση φοροφυγάδων.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και πρώην υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. N.
Χριστοδουλάκης δήλωσε χθες στα «NEA» ότι πρόκειται για «απαράδεκτη αμνήστευση
όσων έχουν διαπράξει φορολογικές παραβάσεις εις βάρος του Δημοσίου. Για άλλη
μια φορά, η κυβέρνηση επιβραβεύει όσους είναι ασυνεπείς στις φορολογικές τους
υποχρεώσεις. Εκτός αυτού, η διάταξη αποτελεί διπλό χτύπημα, αφού πλήττει και
τον κλάδο της υγείας, τον οποίο η ίδια η Νέα Δημοκρατία είχε υποστηρίξει ότι
επιθυμεί να εξυγιάνει. H απαλλαγή αυτή είναι καίριο χτύπημα στη συγκεκριμένη
προσπάθεια».
Υπερδιπλασιάζεται ο φόρος για ιδιοκτήτες ταξί – λεωφορείων ΚΤΕΛ
ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΟ ΦΟΡΟ εισοδήματος σε σχέση με φέτος θα πληρώσουν το 2005
και το 2006 οι ιδιοκτήτες ταξί και λεωφορείων ενταγμένων σε ΚΤΕΛ. Με
τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών
αυξάνονται σημαντικά τα ελάχιστα ποσά εισοδήματος που θα πρέπει να δηλώσουν το
2005 και το 2006 οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές, οι οποίοι φορολογούνται με
τεκμαρτό τρόπο.
Συγκεκριμένα, για όσους είναι οδηγοί και ιδιοκτήτες του 100% επαγγελματικού
επιβατικού αυτοκινήτου το ελάχιστο ποσό εισοδήματος που πρέπει να δηλωθεί
αυξάνεται από τα 12.410 στα 16.000 ευρώ (αύξηση 29%). Ενώ φέτος ένας οδηγός
και ιδιοκτήτης ταξί αυτής της κατηγορίας θα πληρώσει φόρο 601 ευρώ, το 2005
λόγω της αύξησης του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος θα πληρώσει φόρο 1.530
ευρώ, δηλαδή 929 ευρώ περισσότερα.
Για όσους είναι ιδιοκτήτες του 100% επιβατικού δημόσιας χρήσης το οποίο έχουν
μισθώσει σε οδηγό, το ελάχιστο ποσό τεκμαρτού εισοδήματος που πρέπει να
δηλωθεί το 2005 και το 2006 αυξάνεται από τα 10.350 ευρώ στα 14.000 ευρώ
(αύξηση 35%).
Από 10.000 ευρώ σε 13.000 ευρώ
Για τους οδηγούς και ιδιοκτήτες του 50% οχήματος ταξί ή άλλου επιβατικού
αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης το ελάχιστο ποσό φόρου αυξάνεται από 10.000 σε
13.000 ευρώ (αύξηση 30%).
Για επιβατικό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης, που ανήκει κατά 50% σε φορολογούμενο
ο οποίος το μισθώνει σε τρίτο πρόσωπο, το ελάχιστο ποσό τεκμαρτού εισοδήματος
αυξάνεται από τα 7.500 στα 12.000 ευρώ (αύξηση 60%).
Όσοι έχουν κατά 50% στην κατοχή τους δύο αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης θα πρέπει
κατ’ ελάχιστο να δηλώσουν εισόδημα 20.000 ευρώ.
Και για τα ΚΤΕΛ
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω ποσά ισχύουν και για τις επιχειρήσεις
εκμετάλλευσης λεωφορείων που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ. Επίσης τα ποσά αυτά
μειώνονται κατά 30% για οχήματα που η εκμετάλλευσή τους γίνεται σε πόλεις με
πληθυσμό χαμηλότερο των 200.000 κατοίκων και κατά 50% για πόλεις με πληθυσμό
κάτω των 50.000 κατοίκων. Επίσης με την τροπολογία αναπροσαρμόζονται και τα
ελάχιστα ποσά που θα δηλώσουν ως εισόδημα το 2005 και το 2006 οι εκμεταλλευτές
λεωφορείων που δεν είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ.
* Τέλος με άλλη τροπολογία καταργείται ο φόρος 10% που επιβάλλεται στις δωρεές
άνω των 2.950 ευρώ προς τα κοινωφελή ιδρύματα.













