Σε δύο εβδομάδες οι αλλαγές στη φορολογία

Εντός των δύο επόμενων εβδομάδων αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το
νομοσχέδιο με τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων και
επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο θα προβλέπει την αύξηση του αφορολόγητου
ορίου για μισθωτούς και συνταξιούχους, από το 2005, κατά 1.000 ευρώ, ενώ για
τους υπόλοιπους φορολογουμένους (αυτοαπασχολούμενους) θα προβλέπεται αύξηση
του αφορολόγητου ορίου κατά 1.500 ευρώ. Επίσης, θα προβλέπεται αλλαγή της
φορολογικής κλίμακας με την προσθήκη τουλάχιστον ενός φορολογικού συντελεστή
μεταξύ των συντελεστών 30% και 40% (πιθανόν 33% ή 35%).
Ποιοι θα «πληρώσουν»
H αλλαγή αυτή, σε συνδυασμό με τη σχεδιαζόμενη κατάργηση ορισμένων
φοροαπαλλαγών, αναμένεται να επιβαρύνει φορολογικά τα μεσαία εισοδήματα, αυτά
που κυμαίνονται μεταξύ 19.000 και 23.000 ευρώ. Αντίθετα, η ενίσχυση ορισμένων
φοροαπαλλαγών και η μείωση του ανώτατου συντελεστή από το 40% στο 39%
αναμένεται να ελαφρύνει φορολογικά τα υψηλά εισοδήματα.
Το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προσανατολίζεται στην κατάργηση της
φοροαπαλλαγής για τις οικογενειακές δαπάνες μισθωτών και συνταξιούχων και της
φοροαπαλλαγής του ενοικίου των παιδιών. Παράλληλα, θα ψαλιδιστούν οι
φοροαπαλλαγές ασφαλίστρων ζωής και ατυχήματος αλλά και των δωρεών.
Για τις επιχειρήσεις
Στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται αλλαγές και στους συντελεστές φορολόγησης
των επιχειρήσεων. Ο φορολογικός συντελεστής των αδιανέμητων κερδών για τις
Ανώνυμες Εταιρείες και τις Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης θα μειωθεί, έως το
2008, από το 35% που είναι σήμερα στο 25%. H μείωση, ωστόσο, θα γίνει σε τρεις
ετήσιες δόσεις, ενώ για το 2005 αναμένεται να μειωθεί στο 33% ή 32%. Ο
φορολογικός συντελεστής για τις Ομόρρυθμες και τις Προσωπικές Εταιρείες θα
μειωθεί από το 25% στο 20%. Και αυτή η μείωση θα γίνει σε τρεις ετήσιες δόσεις
έως το 2008.










