Με το ταξί του έκανε… 105 φορές τον γύρο του κόσμου. Τα 4.200.000
χιλιόμετρα που διήνυσε επί 23 χρόνια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και του
εξωτερικού με το ίδιο αυτοκίνητο τον καθιστούν… παγκόσμιο ρέκορντμαν.
|
Στη Στουτγάρδη θα βρίσκεται την Παρασκευή ο κ. Γρηγόρης Σαχινίδης για να «συναντήσει» άλλη μια φορά το ταξί με το οποίο έκανε… 105 φορές τον γύρο του κόσμου
|
Συγχρόνως δίνουν στο ταξί του περίοπτη θέση στο μουσείο της Μερσεντές στη
Στουτγάρδη ως το αυτοκίνητο που έχει διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα από
οποιοδήποτε άλλο.
Ο Γρηγόρης Σαχινίδης, ιδιοκτήτης ταξί στη Θεσσαλονίκη από το 1973, ξεκίνησε
την αναζήτηση ενός μεταχειρισμένου πετρελαιοκίνητου ταξί το 1980. Έπειτα από
έρευνα αγοράς κατέληξε στο «Mercedes diesel 115 strich 8». Με πολύ κόπο και
έχοντας ξοδέψει 1.500 μάρκα σε τηλεφωνήματα, βρήκε ένα μεταχειρισμένο με
120.000 χιλιόμετρα, το οποίο αγόρασε 6.000 μάρκα. Και η επιμονή του στην
αναζήτηση δικαιώθηκε. Το αυτοκίνητο αυτό έγινε ο αχώριστος σύντροφός του για
23 ολόκληρα χρόνια. Του «έδωσε ψωμί», όπως λέει, και δεν τον εγκατέλειψε ούτε
κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες.
Πριν από ενάμιση χρόνο, με την ψήφιση του νόμου που έδινε κίνητρα για την
απόσυρση των παλαιών ταξί, ο κ. Σαχινίδης αποφάσισε να αποχωριστεί το
αυτοκίνητό του και να αγοράσει καινούργιο (το οποίο παραδόξως, αλλά για λόγους
οικονομίας δεν είναι Μερσεντές). Αποφάσισε, όμως, να στείλει μία ευχαριστήριο
επιστολή στη Μερσεντές, με την οποία εξέφραζε την ικανοποίησή του για την
απόδοση του αυτοκινήτου του. «Έστειλα την επιστολή στον καθηγητή Χούμπερτ, ο
οποίος αξιολογεί παλιά αυτοκίνητα για λογαριασμό της εταιρείας. Αυτός με
παρέπεμψε στον διευθυντή του μουσείου της Στουτγάρδης, ο οποίος μου ζήτησε να
το αγοράσει. Εγώ, τότε, είχα αποφασίσει να το συντηρήσω και να το κρατήσω ως
αντίκα. Τελικά, έπειτα από πιέσεις αποφάσισα να τους το χαρίσω, υπό την
προϋπόθεση να μη διατεθεί για εκμετάλλευση», είπε στα «NEA».
Αναμνήσεις μιας ζωής…
|
Επί 23 χρόνια το ταξί «τού έδινε ψωμί και δεν τον άφησε ποτέ στο δρόμο». Ωστόσο, οικονομικές δυσκολίες δεν του επέτρεψαν να το αντικαταστήσει με αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας
|
Στα 23 αυτά χρόνια μετέφερε σημαντικούς ανθρώπους από τον χώρο της πολιτικής,
του πολιτισμού και του αθλητισμού. Στο ταξί του μπήκαν ο βουλευτής τότε και
νυν Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, ο Γερμανός ποδοσφαιριστής Γκερτ Μίλερ, η
Δέσπω Διαμαντίδου, ο Μάνος Κατράκης, ο Αλέκος Σακελλάριος, η Μαρινέλλα, ο
Διονύσης Σαββόπουλος και ο Δημήτρης Μητροπάνος.
Έκανε αμέτρητα ταξίδια στο εξωτερικό, εξ ου και ο αστρονομικός αριθμός των
χιλιομέτρων. «Όταν πήρα το ταξί, ήταν λίγα τα Μερσεντές που κυκλοφορούσαν στην
Ελλάδα, ενώ είχα το πλεονέκτημα να μιλάω γερμανικά, καθώς έζησα 15 χρόνια στη
Γερμανία. Έτσι, συνεργαζόμουν με τουριστικά γραφεία, τα οποία μου έστελναν
πελάτες για τους μεταφέρω εντός Ελλάδος, αλλά και στις γύρω χώρες. Μετέφερα
επιχειρηματίες στα Σκόπια, τη Γερμανία, την Μπάνια Λούκα, πήγα οκτώ φορές στην
Τουρκία και περισσότερες από 90 στη Βουλγαρία. Μάλιστα, το 1993, διασχίζοντας
την εμπόλεμη Γιουγκοσλαβία, συνόδευσα μέχρι το Βελιγράδι φορτηγό με
ανθρωπιστική βοήθεια, μεταφέροντας τον συνοδό της αποστολής, επιχειρηματία
Στέφανο Μήλιο, τον μόνο άνθρωπο που είχε τότε άδεια εισόδου στη χώρα».
«Αχώριστος σύντροφος για 23 χρόνια»
Το ταξί του δεν τον άφησε ποτέ στον δρόμο. Για 23 χρόνια ήταν ο
«αχώριστος σύντροφός» του. Αυτό, όπως λέει, οφείλεται και στην καλή συντήρηση
του ταξί, την οποία επιμελούνταν ο ίδιος ως μηχανικός αυτοκινήτων. «Θυμάμαι το
1989, όταν είχε πέσει πολύ χιόνι στη Θεσσαλονίκη και επί δύο εβδομάδες δεν
κυκλοφορούσε κανένα αυτοκίνητο ούτε λεωφορεία. Τότε, δουλεύαμε μόνο δέκα ταξί.
Πήρα μία κοπέλα από τη Μητροπόλεως για να την πάω στην Περαία. Στη μέση της
διαδρομής μάς σταμάτησε η Τροχαία και μας είπαν ότι ο δρόμος δεν “περπατάει”.
Τελικά την πήγα με ευθύνη μου, καθώς ήμουν μαθημένος στα χιόνια. Στην
επιστροφή βρήκα εννέα κοπέλες που είχαν σχολάσει από βιοτεχνία, δεν μπορούσαν
να βρουν τρόπο να επιστρέψουν και είχαν παγώσει. Κατάφεραν να χωρέσουν στο
ταξί, αφού κάθησαν δύο μπροστά και επτά πίσω!”.









