Διώκονται με κομματικά κριτήρια οι διώκτες της φοροδιαφυγής

Διώξεις με κομματικά κριτήρια υπαλλήλων και στελεχών του υπουργείου
Οικονομικών καταγγέλλουν οι εφοριακοί. Παράλληλα, κρούουν τον κώδωνα του
κινδύνου για το κλίμα «φορολογικής ασυδοσίας» που έχουν δημιουργήσει οι
παλινωδίες της κυβέρνησης σχετικά με το ρόλο των ελεγκτικών οργάνων.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές
Υπηρεσίες (ΠΟΕ-ΔΟΥ) κ. Γ. Γρίβας, παρουσιάζοντας χθες τις προτάσεις της
Ομοσπονδίας για τη φορολογική μεταρρύθμιση, κατήγγειλε την πολιτική ηγεσία του
υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών για τοποθετήσεις και μεταθέσεις
υπαλλήλων με κομματικά κριτήρια που δημιουργούν προβλήματα στην
αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.
Μάλιστα ανέφερε σαν παράδειγμα την πρόσφατη μετάθεση σε Εφορία του στελέχους
του ΣΔΟΕ κ. P. Μπάρκουλα, «ο οποίος είχε εξαρθρώσει το μεγαλύτερο κύκλωμα
πλαστών και εικονικών τιμολογίων στην ιστορία της χώρας» στο οποίο εμπλέκονταν
230 επιχειρήσεις. Παράλληλα, όπως επισήμανε, ενδεικτικό της έλλειψης
προσανατολισμού της κυβέρνησης σχετικά με το ρόλο των ελεγκτικών οργάνων είναι
ότι πραγματοποιούνται στο «υπό κατάργηση» ΣΔΟΕ νέες τοποθετήσεις εργαζομένων
με θητεία έως το 2005.
Φορολογική ασυδοσία
Οι παλινωδίες έχουν δημιουργήσει κλίμα «φορολογικής ασυδοσίας» με αποτέλεσμα
τα έσοδα από ληξιπρόθεσμα χρέη να έχουν σημειώσει κάμψη 35% το πρώτο
πεντάμηνο, ενώ τον Μάιο τα φορολογικά έσοδα σημειώνουν οριακή αύξηση μόλις 2%.
Παράλληλα η ΠΟΕ ΔΟΥ χτύπησε χθες καμπανάκι συναγερμού για τον κίνδυνο να
χαθούν λόγω του παροπλισμού του ΣΔΟΕ έσοδα ΦΠΑ ύψους 400 εκατ. ευρώ τα οποία
θα προέλθουν από την αύξηση της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών
Αγώνων.
Όσον αφορά στην κυοφορούμενη ρύθμιση για την περαίωση των ανέλεγκτων χρήσεων
της τετραετίας 1999-2002, οι εφοριακοί τονίζουν ότι δεν πρέπει να επεκταθεί σε
επιχειρήσεις με τζίρο μεγαλύτερο του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Οι προτάσεις της ΠΟΕ ΔΟΥ για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος
περιλαμβάνουν την αύξηση του αφορολόγητου ορίου στα 13.000 ευρώ για τους
αποκλειστικά μισθωτούς και συνταξιούχους και στα 12.000 ευρώ για τους
υπόλοιπους φορολογούμενους.













