ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ της εβδομάδας γίνεται πραγματικότητα για την περιοχή της

πρωτεύουσας ένα όνειρο δεκαετιών: δίδεται – εκτός απροόπτου – στην κυκλοφορία

και το υπόλοιπο τμήμα της Αττικής Οδού και έτσι ολόκληρη η Αττική αποκτά έναν

σύγχρονο, κλειστό αυτοκινητόδρομο, υψηλών προδιαγραφών, που αναμένεται να

λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα. Από τη μέχρι τώρα τμηματική λειτουργία

του έργου διαπιστώνεται η μεγάλη χρησιμότητά του και αποδεικνύεται πόσο

καθυστέρησε να γίνει. Δυστυχώς όμως και αυτό το έργο δεν ξέφυγε παντελώς από

τον γνωστό ιό των δημοσίων έργων στην Ελλάδα και ας μην κατασκευάστηκε ακριβώς

με τις ίδιες διαδικασίες, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο και από ιδιώτες. Για

να είμαστε δίκαιοι σε αυτήν καθαυτή την Αττική Οδό λίγες παρατηρήσεις μπορούν

να γίνουν, ακόμη και από αυστηρούς κριτές. Όπως για παράδειγμα τα πολύ χαμηλά

όρια ταχύτητας στην Περιφερειακή Υμηττού, η ελλιπής και σε αρκετά σημεία

ακαταλαβίστική σήμανση της (βλέπει την ένδειξη προς Μαρκόπουλο ο οδηγός και

πρέπει να υποπτευθεί ότι από εκεί πάει και στο νέο αεροδρόμιο…) και άλλα

παρόμοια. Εκεί όμως που υπάρχει πρόβλημα και οι ευθύνες δεν βαρύνουν μόνο την

κοινοπραξία η οποία κατασκευάζει το έργο αλλά και το ΥΠΕΧΩΔΕ, είναι οι δρόμοι

πρόσβασης προς την Αττική Οδό. Για τους περισσότερους οδηγούς το να μπουν στον

αυτοκινητόδρομο αποτελεί μια μικρή οδύσσεια. Απορώ πώς οι αρμόδιοι της

κοινοπραξίας δεν φρόντισαν να υποχρεώσουν το υπουργείο να φτιάξει τις

προσβάσεις ώστε να μην βρίζει ο κόσμος τους ίδιους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα

φαίνεται να δημιουργείται τώρα στην είσοδο από τον εθνικό δρόμο Αθήνας –

Λαμίας στη Μεταμόρφωση, όπου οι ουρές που δημιουργούνται, κυρίως τα

Σαββατοκύριακα, είναι τεράστιες και η αναμονή ξεπερνά τα είκοσι λεπτά ώσπου να

φθάσει κανείς στον σταθμό διοδίων. Είναι φανερό ότι εκεί χρειάζονται

περισσότερες λωρίδες ώστε οι οδηγοί να μπαίνουν ευκολότερα στην Αττική Οδό.

Κάτι ανάλογο παρατηρείται και στη Λεωφόρο Μαραθώνος, η οποία αποτελεί τη

βασική είσοδο προς το αεροδρόμιο. Είναι πραγματικά κρίμα ένα τόσο σημαντικό

έργο να «εκτίθεται» από τέτοιες απρονοησίες. Και πριν το πρόβλημα πάρει

διαστάσεις ταλαιπωρίας για τους οδηγούς, καλό είναι το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι

υπεύθυνοι της κοινοπραξίας να βρουν λύσεις. Οι οποίες ασφαλώς και υπάρχουν.