Μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρησιμοποιήσουν για πρώτη φορά,
για τα μεταλλικά μέρη των αυτοκινήτων τους, προϊόντα αλουμινίου ελληνικής
παραγωγής - και συγκεκριμένα της εταιρείας ETEM, η οποία αποτελεί μέλος του
ομίλου της Βιοχάλκο.


Τα συμβόλαια έχουν ήδη υπογραφεί και σύντομα θα γίνουν γνωστά και τα ονόματα
των Ευρωπαίων εταίρων της ελληνικής εταιρείας διέλασης αλουμινίου. Όπως
επισημαίνει στην «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» ανώτατο στέλεχος της ETEM, «αυτή η ευρωπαϊκή
αναγνώριση ανοίγει νέους δρόμους ανάπτυξης για την εταιρεία, η οποία μπαίνει,
πλέον, σε μια αγορά που μέχρι σήμερα ήταν κλειστή και αποτελούσε προνόμιο των
επιχειρήσεων αλουμινίου των χωρών στις οποίες κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα».


Το άνοιγμα της ETEM στη νέα αυτή αγορά δεν ήλθε τυχαία. Ήταν αποτέλεσμα
συνεχών επενδύσεων σε τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και για την απόκτηση
τεχνογνωσίας από το ανθρώπινο δυναμικό του ομίλου, το οποίο ανέρχεται σε 613
άτομα. Οι επενδύσεις αυτές, ύψους 48 εκατ. ευρώ τα τελευταία έξι χρόνια,
ανέδειξαν την εταιρεία στις πρώτες θέσεις της ελληνικής αγοράς προϊόντων
προφίλ αλουμινίου, στην οποία, όπως επισημαίνει ο αναπληρωτής γενικός
διευθυντής του ομίλου κ. Αντώνης Καλλέργης, «ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και
τις εταιρείες που βρίσκονται απέναντί μας κατευθύνουν ικανότατοι
επιχειρηματίες».


Δύσκολες στιγμές


H πορεία της ETEM προς τις πρώτες θέσεις της αγοράς προϊόντων προφίλ
αλουμινίου (κουφώματα και βιομηχανικές εφαρμογές) δεν ήταν διαρκώς ανοδική και
στα μέσα της δεκαετίας η εταιρεία πέρασε δύσκολες στιγμές. Από το 1972, που
άρχισε να λειτουργεί, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980 «ξέραμε πολύ καλά
να παράγουμε αλλά δεν γνωρίζαμε το ίδιο καλά να πουλάμε», υποστηρίζει ο κ.
Καλλέργης. Το αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να μοιάζει λίγο απόμακρη από το
καταναλωτικό κοινό και αυτό το πλήρωσε μένοντας πίσω σε σχέση με τους
ανταγωνιστές της.


H αντίδραση της διοίκησης ήταν να αλλάξει άρδην την εμπορική της πολιτική, να
κλείσει την ETEM Εμπορική (το 2000), η οποία δραστηριοποιείτο στον τομέα της
εμπορίας, και να ενσωματώσει τις δραστηριότητές της στη μητρική εταιρεία. Στη
συνέχεια, χτίζοντας σταδιακά το εμπορικό της δίκτυο, διαμόρφωσε
αποτελεσματικότερους διαύλους επικοινωνίας με τους καταναλωτές, καταφέρνοντας
έτσι να σταθεί «επί ίσοις όροις» απέναντι στους ανταγωνιστές της.


Σήμερα, το ολοκληρωμένο δίκτυο διανομής των προϊόντων της ETEM έχει τη
δυνατότητα να εξυπηρετεί περισσότερες από 1.000 μικρού και μεσαίου μεγέθους
μονάδες κατασκευής κουφωμάτων αλουμινίου σε ολόκληρη την Ελλάδα.


Τα μεγάλα έργα


Ο κλάδος, όμως, της οικοδομικής δραστηριότητας δεν θα μπορούσε από μόνος του
να εξασφαλίσει τους σημερινούς ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας, ο τζίρος της
οποίας, από 27,8 εκατ. ευρώ το 1995, εκτινάχθηκε στα 83 εκατ. ευρώ το 2002. Το
85% των μεταλλικών μερών των Ολυμπιακών έργων που κατασκευάζονται από
αλουμίνιο φέρουν τη σφραγίδα της ETEM.


Νέα προϊόντα


Οι συνεχείς επενδύσεις είναι απαραίτητες ώστε να μπορεί η εταιρεία να
παρακολουθεί τις ραγδαίες εξελίξεις στην άκρως ανταγωνιστική αγορά προϊόντων
αλουμινίου.


Ιδιαίτερα όταν έχει απέναντί της κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς, όπως είναι ο
καναδικός όμιλος της Alcoa και ο αμερικανικός της Alcan.


Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία έχει καταφέρει, όπως υποστηρίζει η διοίκησή της, να
βρίσκεται στην τέταρτη θέση στην παραγωγή του προϊόντος Etalbond (πάνελ
αλουμινίου που παράγεται από αλουμίνιο και πολυαιθυλένιο), το οποίο άρχισε να
παράγει μόλις το 1996.


Στο Χρηματιστήριο από το 1994



H ETEM ιδρύθηκε το 1971 με αρχικούς βασικούς μετόχους τον όμιλο της Βιοχάλκο
και την οικογένεια Καλλέργη και το 1985, με σημαντικές επενδύσεις, μπήκε στην
αγορά συστημάτων αλουμινίου με πρωτοποριακά για την εποχή εκείνη προϊόντα.


Προηγουμένως είχε εκσυγχρονίσει τον μηχανολογικό της εξοπλισμό με την
εγκατάσταση στην παραγωγική της μονάδα, στη Βοιωτία, της μεγαλύτερης σε ωστική
ικανότητα πρέσας των Βαλκανίων.


Το 1994 η εταιρεία εισήγαγε τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο Αθηνών και
ενισχυμένη με νέα κεφάλαια κάνει στροφή στην παραγωγή βιομηχανικών προϊόντων
υψηλής προστιθέμενης αξίας.


Το 1999 αρχίζει να λειτουργεί το εργοστάσιο της θυγατρικής της εταιρείας
Steelmet, στη Σόφια.


Προϊόντα της ETEM σε 50 χώρες



H διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού δεν ήταν εύκολη υπόθεση καθώς, τόσο
στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε τρίτες χώρες, οι εγχώριες
βιομηχανίες είναι εξίσου ανταγωνιστικές με τις ελληνικές. Σε κάθε περίπτωση,
μια δυναμική διείσδυση απαιτεί αποτελεσματικό εμπορικό δίκτυο και ακόμη
περισσότερο άμεση παραγωγική δραστηριότητα.


Ήδη η ETEM διαθέτει στη Βουλγαρία δική της παραγωγική μονάδα, της θυγατρικής
της εταιρείας Steelmet, ενώ στα σχέδιά της είναι να προχωρήσει και στην ίδρυση
παραγωγικών μονάδων και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.


Παράλληλα συμμετέχει με μικρά ή μεγάλα ποσοστά στο μετοχικό κεφάλαιο αρκετών
εμπορικών εταιρειών, όπως, για παράδειγμα, σε ιταλική εταιρεία την οποία
ελέγχει κατά 51%. Μέσω της παρουσίας της αυτής, αλλά και μέσω ενός διευρυμένου
δικτύου εμπορικών αντιπροσώπων, η ETEM έχει καταφέρει να πωλεί τα προϊόντα της
σε περίπου 50 χώρες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από