Οι τράπεζες προσφέρουν σε όσους κάνουν συναλλαγές με κάρτες – ως

επιβράβευση – εκπτώσεις, δωροεπιταγές και μειωμένα επιτόκια.

Οι αγορές με πλαστικό χρήμα φέρνουν κέρδη στους συνεπείς πελάτες των τραπεζών.

Οι τράπεζες, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια, προσφέρουν

σε όσους κάνουν συναλλαγές με τη χρήση κάρτας πάνω από κάποιο ποσό,

δωροεπιταγές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για αγορές από συγκεκριμένα

καταστήματα είτε για τη μείωση του χρεωστικού υπολοίπου της πιστωτικής κάρτας.

Άλλες πάλι προσφέρουν μπόνους που αντιστοιχούν σε δωρεάν αγορές ή σε

εκπτώσεις, καθώς και διάφορα άλλα προνόμια μεταξύ των οποίων και μειωμένα

επιτόκια.

Πρόκειται για τα λεγόμενα «προγράμματα επιβράβευσης» που «απονέμονται» στους

καλούς και συνεπείς πελάτες για τις πληρωμές τους με πιστωτικές κάρτες πάνω

από κάποιο συγκεκριμένο ποσό. Τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν και τις

«προσφορές» για μεταφορά υπολοίπου από μία ή περισσότερες κάρτες, σε άλλη.

Επιβράβευση με πόντους

Οι τράπεζες με την απελευθέρωση της καταναλωτικής πίστης δίνουν ιδιαίτερη

έμφαση στα προγράμματα «επιβράβευσης», ώστε να αυξήσουν τη χρήση των καρτών.

Για παράδειγμα, η Εθνική Τράπεζα προσφέρει «πόντους» στους κατόχους της Smart

Card Visa κάθε φορά που κάνουν αγορά από το κατάστημα «Παρουσίαση». Όταν οι

συνολικές αγορές φτάσουν στα 300 ευρώ, οι πόντοι που αντιστοιχούν

μετατρέπονται αυτόματα σε δωροεπιταγές, οι οποίες εξαργυρώνονται στο

λογαριασμό της πιστωτικής κάρτας μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής.

«Έπαθλα» από τρεις

H Alpha Bank ονόμασε «Έπαθλον» το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών. Συνδέεται με

την κάρτα Αθήνα 2004 Visa και λειτουργεί ως εξής: Οι πελάτες του ΟΤΕ, Cosmote

και Alpha Bank μπορούν να συλλέγουν πόντους συγκεκριμένης χρηματικής αξίας

εφόσον χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα στις πληρωμές τους για προϊόντα και

υπηρεσίες των οργανισμών αυτών. Το σύνολο των πόντων ισοδυναμεί με αξία αγορών

προϊόντων και υπηρεσιών των τριών οργανισμών ή και άλλων μεγάλων

συνεργαζόμενων επιχειρήσεων από όλους τους κλάδους, όπως, για παράδειγμα,

πολυκαταστημάτων, πρατηρίων καυσίμων, καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών, πρατηρίων

ρούχων, ταξιδιωτικών γραφείων, κινηματογράφων κ.λπ.

Δύο προγράμματα

Στην EFG Eurobank Ergasias υπάρχουν δύο προγράμματα επιβράβευσης. Το ένα

προβλέπει μειωμένο επιτόκιο κατά 4 μονάδες. Το δεύτερο προβλέπει πόντους που ο

πελάτης μπορεί να τους εξαργυρώσει με νέες αγορές. Συγκεκριμένα, στην Eurobank

Mastercard το επιτόκιο μειώνεται κατά 4 μονάδες (από 15,75% σε 11,75%), αν τον

προηγούμενο μήνα ο πελάτης είχε κάνει αγορές άνω των 200 ευρώ. Για τους

κατόχους της Euroline ισχύει σύστημα με μπόνους (πόντοι). Κάθε φορά που ο

κάτοχος της κάρτας κάνει αγορές, το 20% του ποσού μετατρέπεται σε πόντους

(π.χ. για αγορές 100 ευρώ κερδίζει 20 πόντους). Οι πόντοι αυτοί εξαργυρώνονται

μέσω αγορών από έναν κατάλογο προϊόντων που ανανεώνεται κάθε έξι μήνες.

Έκπτωση στο τηλέφωνο

H Αγροτική Τράπεζα προσφέρει μία πιστωτική κάρτα, με την οποία οι πελάτες

μπορούν να μειώσουν τα τηλεφωνικά τους έξοδα μέχρι 42%. Πρόκειται για την

κάρτα ABG TelePassport Visa (συνεργασία Αγροτικής και εταιρείας σταθερής

τηλεφωνίας TelePassport), η οποία προσφέρει τη δυνατότητα να μειώνει ο κάτοχός

της τον τηλεφωνικό λογαριασμό στην TelePassport.

* H Τράπεζα Πειραιώς μειώνει κατά 1,5 της μονάδας το επιτόκιο των

πιστωτικών καρτών στους καλούς και συνεπείς πελάτες. H τράπεζα επιβραβεύει

τους συνεπείς πελάτες της ύστερα από έξι μήνες μειώνοντας το επιτόκιο από

14,75% σε 13,25%. H μείωση για την Gold Visa είναι από 14,25% σε 12,75%.