Μετά τη Ρόδο, στην Κρήτη: ο «τουρισμός του βραχιολιού» επεκτείνεται και

ολοένα και περισσότεροι ξένοι τουρίστες επιλέγουν τις ξενοδοχειακές μονάδες

που προσφέρουν πακέτα διακοπών «all included».

Και στην Κρήτη, μετά τη Ρόδο, επεκτείνεται ο «τουρισμός του βραχιολιού». Οι

πελάτες, φορώντας το χαρακτηριστικό βραχιόλι, χρησιμοποιούν όλες τις υπηρεσίες

του ξενοδοχείου, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση

Με τα συγκεκριμένα πακέτα, οι τουρίστες δεν πληρώνουν μόνο για το δωμάτιο και

το πρωινό τους, αλλά για πλήρη διατροφή, ακόμη και για τα ποτά τους στο μπαρ

του ξενοδοχείου χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Οι επισκέπτες τού «all included» μόλις φθάσουν στο ξενοδοχείο παίρνουν μαζί με

το κλειδί του δωματίου τους και ένα βραχιόλι. Φορώντας το, οι υπάλληλοι του

ξενοδοχείου τούς αναγνωρίζουν και έτσι δεν χρεώνουν ό,τι καταναλώσουν. H

συγκεκριμένη μορφή τουρισμού πρωτοεμφανίστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην

Ελλάδα έφτασε πρώτα στη Ρόδο – πριν από τρία χρόνια – και πλέον έχει εξαπλωθεί

και στην Κρήτη. Ζημιωμένοι από τα συγκεκριμένα πακέτα είναι οι επιχειρήσεις –

μπαρ, εστιατόρια και μίνι μάρκετ που λειτουργούν γύρω από τις ξενοδοχειακές

μονάδες.

«Τα πακέτα «του βραχιολιού» επεκτείνονται ολοένα και περισσότερο. Τα προτιμούν

κυρίως οικογένειες τουριστών, αφού με τον τρόπο αυτό ελέγχουν τα έξοδά τους

και κυρίως αυτά των παιδιών, αλλά και τουρίστες με περιορισμένες οικονομικές

δυνατότητες», λέει στα «NEA» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου κ. T.

Καλουτσάκης, που παραδέχεται ότι η νέα μορφή τουρισμού έχει άμεσες επιπτώσεις

στις μικρές επιχειρήσεις που αναπτύσσονται γύρω από μεγάλες τουριστικές

μονάδες: «Από τη μια παρατηρείται μείωση του τουριστικού ρεύματος, από την

άλλη οι τουρίστες πλέον έχουν περιορισμένη δυνατότητα να ξοδεύουν», παρατηρεί

ο κ. Καλουτσάκης.

Ήδη, ο «τουρισμός του βραχιολιού» εφαρμόζεται σε συγκροτήματα στα Μάλια, την

Αμμουδάρα, τη Χερσόνησο, το Ρέθυμνο και τον Άγιο Νικόλαο. Πρόκειται για

περιοχές που άλλες χρονιές τέτοια εποχή είχαν πληρότητα που άγγιζε το 100%.

Ο «τουρισμός του βραχιολιού», όμως, είναι μια πραγματικότητα τα τελευταία τρία

χρόνια και στη Ρόδο: από την Ιαλυσό μέχρι το Φαληράκι, αλλά και στον Θεολόγο

και τη Λίνδο οι τουρίστες φορούν όταν φθάσουν στα ξενοδοχεία το βραχιόλι και

το επιστρέφουν φεύγοντας, μαζί με το κλειδί του δωματίου τους. Τις τελευταίες

μέρες πάντως, στη Ρόδο, το κλίμα αρχίζει να αλλάζει. Μόνο το περασμένο

Σαββατοκύριακο με πτήσεις τσάρτερ έφτασαν στο νησί 23.000 τουρίστες και πλέον

η πληρότητα στα ξενοδοχεία πλησιάζει το 80%.

Ικανοποιητικές αφίξεις

Οι επιχειρηματίες στον χώρο του τουρισμού εμφανίζονται ικανοποιημένοι, με

δεδομένο, όπως λένε, ότι η χρονιά άρχισε με τους χειρότερους οιωνούς. Ωστόσο,

οι σημαντικές προσφορές στους Έλληνες τουρίστες από πολλές ξενοδοχειακές

μονάδες (ακόμη και πολυτελείας) είχαν ως αποτέλεσμα να παρατηρείται πλέον

σημαντική αύξηση επισκεπτών από την Αττική, αλλά και άλλες περιοχές του

εσωτερικού. Πάντως, ακόμη και την τελευταία στιγμή, δεν θα υπάρχει πρόβλημα

για όποιον το αποφασίσει να βρει δωμάτιο στη Ρόδο. H κίνηση στο αεροδρόμιο της

Ρόδου παρουσιάζει μείωση της τάξεως του 2,21% κατά το πρώτο εξάμηνο του

χρόνου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Οι Γερμανοί τουρίστες είναι

περίπου όσοι και πέρσι, ενώ λιγότεροι είναι έως τώρα οι Βρετανοί που επιλέγουν

τη Ρόδο για τις διακοπές τους, συγκριτικά με πέρσι.