Αύξηση συντάξεων σε τράπεζες – ΔΕΚΟ με ενσωμάτωση της ΑΤΑ

Την ενσωμάτωση της ΑΤΑ στις συντάξεις τών προ του 1993 συνταξιούχων των
ΔΕΚΟ – τραπεζων εξετάζει τώρα η κυβέρνηση. Αυτή την περίοδο με πρωτοβουλία του
υπουργείου Εργασίας – Κοινωνικών Ασφαλίσεων και σε συνεργασία με το υπουργείο
Οικονομικών, γίνεται η αποτίμηση του κόστους που θα έχει μια τέτοια ρύθμιση,
που αποτελεί χρόνιο αίτημα των συνταξιουχικών οργανώσεων. Οριστική απόφαση για
τον ακριβή προσδιορισμό των δικαιούχων (ανάλογα με το ύψος των συντάξεων κ.ά.)
αλλά και το συνολικό κόστος που θα προκύψει, θα ληφθεί στις αρχές Μαρτίου,
ώστε να προωθηθεί για νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή με το πολυνομοσχέδιο του
υπουργείου Εργασίας – Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Αποζημιώσεις
Το νομοσχέδιο αυτό προβλέπει και σειρά άλλων ρυθμίσεων που αφορούν
εργαζομένους. Μάλιστα, σύμφωνα με διάταξη που είχε περιληφθεί στο αρχικό
σχέδιο νόμου, αυξάνεται από 4.400 σε 15.000 ευρώ το οριζόμενο στο άρθρο 33 του
Ν. 1876/1990 ανώτατο όριο αποζημίωσης εργαζομένων που αποχωρούν
(συνταξιοδοτούμενοι ή με προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή για άλλη αιτία) από
το Δημόσιο, τις ΔΕΚΟ, τις τράπεζες και τα ΝΠΔΔ. Ωστόσο, από το υπουργείο
Εσωτερικών – Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης έγινε ένσταση για τη διάταξη
αυτή, αφού το συγκεκριμένο εφάπαξ πρόσφατα είχε αυξηθεί. Έτσι, εντός των
ημερών θα αποσαφηνιστεί τι μέλλει γενέσθαι με τη συγκεκριμένη διάταξη.
Εξόφληση με εκπτώσεις
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας – το οποίο θα παρουσιαστεί
σύντομα από τον υπουργό Εργασίας – Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Δημ. Ρέππα –
προβλέπονται και τα εξής:
* Όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι (ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατροί,
δικηγόροι, ξενοδόχοι, αγρότες) θα έχουν τη δυνατότητα – με διάταξη του
νομοσχεδίου – να εξοφλήσουν τις οφειλές τους προς τα οικεία ασφαλιστικά ταμεία
(ΤΕΒΕ, ΟΓΑ, ΤΑΕ, ΤΣΑΥ κ.ά.) είτε εφάπαξ είτε με δόσεις, με έκπτωση από
50%-80%.
* Αυξάνονται οι εισφορές υπέρ της Εργατικής Εστίας αναδρομικά από
29/4/2002 κατά 0,05% και κατά 0,05% από την 1/1/2003 (το νέο ποσοστό εισφοράς
θα ανέρχεται σε 0,35% συνολικά για κάθε εργοδότη και κάθε εργαζόμενο).
Γίνεται αυστηρότερο
Γίνεται αυστηρότερο το καθεστώς απασχόλησης ανηλίκων που δεν έχουν
συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους (θα καθοριστούν με αποφάσεις οι
εργασίες στις οποίες δεν θα επιτρέπεται να απασχολούνται) και ποινικοποιείται
η παραβίαση του νέου νόμου (φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και πρόστιμο 3.000
ευρώ ακόμη και στο άτομο που έχει την επιμέλεια του ανηλίκου).
* Ποινικοποιείται η παράνομη (χωρίς άδεια) λειτουργία Ιδιωτικών
Γραφείων Συμβούλων Εργασίας (φυλάκιση τουλάχιστον 3 μηνών και πρόστιμο 7.000
ευρώ) καθώς και των Εταιρειών Προσωρινής Απασχόλησης – Ενοικίασης Εργαζομένων
(φυλάκιση τουλάχιστον 3 μηνών και πρόστιμο τουλάχιστον 10.000 ευρώ).
* Καθιερώνεται η χορήγηση ετήσιας άδειας από τον πρώτο μήνα απασχόλησης
του εργαζομένου (από την έναρξη της απασχόλησης θα δικαιούται ποσοστό της
ετήσιας κανονικής άδειας με αποδοχές χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση 12μήνου,
δηλ. τον πρώτο μήνα θα λαμβάνει το 1/12 των ημερών της ετήσιας κανονικής
άδειας, τον δεύτερο μήνα τα 2/12 κ.ο.κ.).











