Αύξηση εφάπαξ – ρύθμιση χρεών

Ρυθμίσεις χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία των αυτοαπασχολουμένων και των
ελεύθερων επαγγελματιών προβλέπει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας –
Κοιν. Ασφαλίσεων.
Αυξήσεις στην εφάπαξ αποζημίωση σε ΔΕΚΟ – Τράπεζες αλλά και στους
εργατοτεχνίτες του ιδιωτικού τομέα, νέο ευνοϊκό καθεστώς στη χορήγηση αδειών,
αύξηση εισφορών υπέρ της Εργατικής Εστίας αλλά και επιβολή αυστηρών προστίμων
για την παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας, είναι ορισμένα από τα ζητήματα που
αντιμετωπίζει το νομοσχεδιο-σκούπα θα κατατεθεί εντός των προσεχών ημερών στη
Βουλή. Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:
1. Όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι (ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατροί,
δικηγόροι, ξενοδόχοι, αγρότες) θα έχουν τη δυνατότητα με διάταξη του
νομοσχεδίου να εξοφλήσουν τις οφειλές τους προς τα οικεία ασφαλιστικά ταμεια
(ΤΕΒΕ, ΟΓΑ, ΤΑΕ, ΤΣΑΥ κ.ά.) είτε εφάπαξ είτε με δόσεις, με έκπτωση απο 50-80%.
2. Αυξάνεται από 4.400 σε 15.000 ευρώ το οριζόμενο στο άρθρο 33 του Ν.
1876/1990 ανώτατο όριο αποζημίωσης εργαζομένων που αποχωρούν
(συνταξιοδοτούμενοι ή με προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή για άλλη αιτία) από
το Δημόσιο, τις ΔΕΚΟ, τις τράπεζες και τα Ν.Π.Δ.Δ.
3. Αυξάνονται οι εισφορές υπέρ της Εργατικής Εστίας αναδρομικά από
29/4/02 κατά 0,05% και κατά 0,05% από την 1/1/2003 (το νέο ποσοστό εισφοράς θα
ανέρχεται σε 0,35% συνολικά για κάθε εργοδότη και κάθε εργαζόμενο).
4. Αυστηροποιείται το καθεστώς απασχόλησης ανηλίκων που δεν έχουν
συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους (θα καθοριστούν με αποφάσεις οι
εργασίες στις οποίες δεν θα επιτρέπεται να απασχολούνται) και ποινικοποιείται
η παραβίαση του νέου νόμου (φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και πρόστιμο 3.000
ευρώ ακόμη και στο άτομο που έχει την επιμέλεια του ανηλίκου).
5. Ποινικοποιείται η παράνομη (χωρίς άδεια) λειτουργία Ιδιωτικών
Γραφείων Συμβούλων Εργασίας (φυλάκιση τουλάχιστον 3 μηνών και πρόστιμο 7.000
ευρώ) καθώς και των Εταιρειών Προσωρινής Απασχόλησης – ενοικίασης εργαζομένων
(φυλάκιση τουλάχιστον 3 μηνών και πρόστιμο τουλάχιστον 10.000 ευρώ).
6. Καθιερώνεται η χορήγηση ετήσιας άδειας από τον πρώτο μήνα
απασχόλησης του εργαζομένου (από την έναρξη της απασχόλησης θα δικαιούται
ποσοστό της ετήσιας κανονικής άδειας με αποδοχές χωρίς να απαιτείται η
συμπλήρωση 12μήνου, δηλ. τον πρώτο μήνα θα λαμβάνει το 1/12 των ημερών της
ετήσιας κανονικής άδειας, τον δεύτερο μήνα τα 2/12 κ.ο.κ.).













