ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Οι έλεγχοι των πλοίων στα ελληνικά λιμάνια γίνονται σύμφωνα με τις

κοινοτικές οδηγίες και τις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών, λέει στα «ΝΕΑ» ο

υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Ανωμερίτης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, απαντώντας στην ερώτηση αν τα εισιτήρια των πλοίων

είναι ακριβά ή φθηνά, περιορίζεται να πει ότι είναι «τεκμηριωμένα».

Είναι επαρκείς οι έλεγχοι που γίνονται στα ελληνικά λιμάνια;

Είναι σύμφωνοι με τις κοινοτικές οδηγίες και τις απαιτήσεις των διεθνών

οργανισμών.

Σκοπεύετε να εξαντλήσετε την προθεσμία της Ε.Ε. για την απόσυρση των

δεξαμενόπλοιων μονού τοιχώματος ή θα ληφθούν πιο σκληρά μέτρα μετά το ναυάγιο

του «Πρεστίζ» για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος;

Στους διεθνείς οργανισμούς στηρίζουμε πάντα την ποιοτική ναυτιλία και τους

αυστηρούς κανόνες εφαρμογής της.

Τι νέα φέρνει για τον επιβάτη το καθεστώς της απελευθερωμένης ακτοπλοΐας;

Τα αποτελέσματα που περιμένει κάθε καταναλωτής από έναν υγιή ανταγωνισμό στις

αγορές.

Οι επιβάτες θα ταξιδεύουν με περισσότερα πλοία;

Με καλύτερα πλοία.

Μπαίνουν καινούργια πλοία στις γραμμές;

Η τεχνολογία οδηγεί σε ανανέωση και ασφάλεια και η άνοδος του βιοτικού

επιπέδου σε νέες απαιτήσεις ποιότητας.

Η εκτέλεση των δρομολογίων θα είναι συχνότερη;

Η αναγκαία για τους νησιώτες τον χειμώνα, η δυνατόν συχνότερη για όλους τους

πολίτες το καλοκαίρι.

Τα δρομολόγια θα καλύπτουν όλα τα νησιά;

Ακόμα και το πιο μικρό. Ελλάδα δεν είναι μόνο η «μεγάλη στεριά». Είναι και τα

νησιά.

Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ξένους εφοπλιστές να δρομολογήσουν πλοία στις

ελληνικές θάλασσες;

Αν βρουν έμπειρους Έλληνες καπετάνιους, μπορεί. Τώρα όχι.

Το νέο καθεστώς διαφέρει πολύ από αυτό που στην Ευρώπη θεωρούν πλήρη

απελευθέρωση;

Στη φιλοσοφία του Κανονισμού όχι. Πάντως, αυτό δεν θα το κρίνουν οι…

Αυστριακοί, όπως μερικοί αναμένουν.

Τι γίνεται με τις άγονες γραμμές;

Γονιμότητα.

Είναι μεγαλύτερη τώρα η επιδότηση των ακτοπλόων σε σχέση με το προηγούμενο

καθεστώς στην ακτοπλοΐα;

Είναι τριπλάσια, όσο το κόστος της επιβολής δημόσιας υπηρεσίας σε

επιχειρήσεις.

Εάν ήσασταν ακτοπλόος θα επενδύατε σε νέα πλοία με τους όρους του

ανταγωνισμού που ισχύουν;

Στα πλαίσια ενός υγιούς ανταγωνισμού, βεβαίως.

Γιατί είστε σε κόντρα με τους ακτοπλόους;

Έχετε αντιληφθεί από τη μεριά μου κάτι τέτοιο;

Τα εισιτήρια στα πλοία είναι ακριβά ή φθηνά;

Τεκμηριωμένα.

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια μήπως υπερκαλύπτουν κάθε έκπτωση που εξαγγείλατε;

Οι αυξήσεις έχουν σχέση με το κόστος, οι εκπτώσεις αποτελούν έκφραση δημόσιας

αλληλεγγύης.

Γιατί πρέπει να επιβαρύνονται οι επιβάτες με τον επίναυλο;

Για λόγους κοινωνικής συνοχής και περιφερειακής στήριξης της πολυνησιακής μας

χώρας.

Πότε θα φθάσουν οι συντάξεις των ναυτικών στο 80% του μισθού τών εν

ενεργεία ναυτικών;

Ποτέ. Γιατί το 70% της κύριας σύνταξης συν το 30% της επικουρικής ισοδυναμεί

με το 100% του μισθού. Το 80%+30% = 110% θα ισοδυναμεί με κίνητρο

συνταξιοδότησης σε μια ναυτιλία στην οποία πλέον λείπουν οι ναυτικοί.

Πότε θα γίνουν πιο ανθρώπινα τα λιμάνια;

Μέχρι το 2004 θα είναι αγνώριστα, με δαπάνες 214 δισ. δρχ.

Θα σταματήσουν ποτέ οι γνωστές εικόνες του καλοκαιριού;

Το έτος έχει τέσσερις εποχές, το φετινό καλοκαίρι πάντως ήταν ήρεμο.

Πόσο έτοιμοι είναι ΥΕΝ και ακτοπλόοι να αντιμετωπίσουν την αυξημένη κίνηση

που αναμένεται την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων;

Η ακτοπλοΐα και το ΥΕΝ θα πάρουν χρυσό!