Κρυφτό… στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας έπαιζαν χθες από το πρωί οι

δικυκλιστές με τους γερανούς της Τροχαίας και τους άνδρες της Δημοτικής

Αστυνομίας. Δεν έλειψαν όμως και οι καβγάδες κάθε φορά που οι δύο «αντίπαλοι»

του παιχνιδιού έρχονταν αντιμέτωποι.

Εργαλείο δουλειάς είναι για τη νεαρή Ελένη Ζενεπίση το μηχανάκι της. «Έχω

κάθε καλή διάθεση να παρκάρω νόμιμα, αρκεί να υπάρξουν οι κατάλληλοι χώροι», λέει

Προκειμένου να μην αντιμετωπίσουν τα πρόστιμα, αλλά και να μην… αποχωριστούν

το δίκυκλό τους, πολλοί από τους 100.000 οδηγούς μηχανών, που υπολογίζεται ότι

κινούνται καθημερινά στο κέντρο της πόλης, φαίνεται ότι απέφυγαν χθες να

σταθμεύσουν στα συνήθη σημεία, πάνω σε πεζοδρόμια. «Δεν βρήκαμε τόσα δίκυκλα

όσα περιμέναμε», παραδέχεται στα «ΝΕΑ» ο υποδιευθυντής της Τροχαίας Αττικής,

κ. Ιωάννης Μαντάς, ο οποίος βρέθηκε χθες το μεσημέρι στην οδό Μητροπόλεως,

απέναντι από το υπουργείο Παιδείας. «Βοήθησε και η ενημερωτική εκστρατεία που

έγινε τις προηγούμενες ημέρες, φαίνεται», σημειώνει.

«Σήκωσαν» 50 μοτοσυκλέτες

Κάποιοι, πάντως, μάλλον αψήφησαν τον κίνδυνο κι έτσι η Τροχαία «σήκωσε» χθες,

στο κέντρο της Αθήνας μόνο, 50 μοτοσυκλέτες, πήρε 126 πινακίδες από Ι.Χ.

αυτοκίνητα, έκοψε 185 κλήσεις, μεταξύ των οποίων και δύο για παράνομη

τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων, ενώ μαζί με τη Δημοτική Αστυνομία «πήραν» και

τρία ψυγεία από περίπτερα. Σήμερα η επιχείρηση-«σκούπα» θα συνεχιστεί, όπως

σημειώνει ο κ. Μαντάς, στους δρόμους εντός του ιστορικού τριγώνου. Η Τροχαία,

πάντως, θα είναι… αμείλικτη με καθετί που καταλαμβάνει πεζοδρόμιο χωρίς

σχετική άδεια.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι απ’ όπου περνούσαν οι γερανοί τα μηχανάκια

εξαφανίζονταν. Άλλοτε προλάβαιναν οι ιδιοκτήτες τους να τα πάρουν και κάποιες

φορές τα έβρισκαν «ιπτάμενα», κρεμασμένα από τους γάντζους των γερανών. Στην

Πανεπιστημίου, τη Σταδίου, την Ακαδημίας, αλλά και τη Μητροπόλεως, αρκετοί

δικυκλιστές ήρθαν σε έντονη λογομαχία με τους άνδρες της Τροχαίας,

διαμαρτυρόμενοι για το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ικανοποιητικές λύσεις

στάθμευσης. Υπολογίζεται, όπως έγραψαν χθες «ΤΑ ΝΕΑ», ότι για τα περίπου

100.000 δίκυκλα που κινούνται καθημερινά στο κέντρο υπάρχουν μόνο 4000 θέσεις

δημοτικού και ιδιωτικού πάρκινγκ. Η κατάσταση όμως είναι ακόμα χειρότερη αν

σκεφθεί κανείς ότι συνολικά στο Λεκανοπέδιο κινούνται 850.000-1.000.000

μηχανές, μικρού και μεγάλου κυβισμού.

«Ζητάμε χώρους»

«Κανείς δεν εγκρίνει την κατάληψη των πεζοδρομίων από τα δίκυκλα. Ζητάμε,

όμως, οριοθετημένους χώρους, σε διάφορα σημεία της πόλης», λέει ο κ. Χρήστος

Χατζάρας, εκδότης που περιοδικού «ΜΟΤΟ» για μοτοσυκλέτες. «Έχουμε όλη την καλή

διάθεση. Όμως, με τη σημερινή κατάσταση, ακόμη κι αν κατέβουν οι μηχανές από

τα πεζοδρόμιο, θα αναγκαστούμε να παρκάρουμε ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Αυτό και

ζημιά μπορεί να προκαλέσει στα δίκυκλα και από την άλλη δυσκολεύει τους

οδηγούς των Ι.Χ.».

Στη διασταύρωση Πανεπιστημίου και Αμερικής, η εικόνα μιλάει από μόνη της για

το χθεσινό «κρυφτό». Η ώρα ήταν μία και μισή το μεσημέρι. Οι γερανοί τής

Τροχαίας είχαν περάσει από το συγκεκριμένο σημείο πριν από δύο ώρες. Η γωνία

του πεζοδρομίου όμως ήταν και πάλι γεμάτη από μηχανές. «Από το πρωί γράφουν.

Φοβάμαι, αλλά τι να κάνω. Με το μηχανάκι μου δουλεύω, πού να το βάλω»,

σημειώνει η κ. Ελένη Ζενεπίση, η οποία στάθμευσε για λίγο στο πεζοδρόμιο

προκειμένου να πάει στην τράπεζα δίπλα.

Από τη μία η διάταξη για τα κράνη που όμως δεν ορίζει συγκεκριμένες

προδιαγραφές και από την άλλη το χθεσινό μέτρο έρχονται να δώσουν άλλο ένα

«χτύπημα» στα δίκυκλα, τη στιγμή που τα ιδιωτικά πάρκινγκ δύσκολα φιλοξενούν

τις μηχανές, ενώ συγκοινωνιολόγοι παραδέχονται ότι οι μοτοσυκλέτες αποτελούν

λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας.

«Θα κάνουμε ουρές»

«Δεν μας δέχονται στα πάρκινγκ και το θέμα είναι οικονομικό. Καθώς από ένα

Ι.Χ. θα πάρουν περισσότερα χρήματα», σημειώνει ο κ. Παύλος Κλαρίδης, πρόεδρος

της Λέσχης Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών (ΛΕΜΟΤ) και αναφέρει ότι στο σημερινό

έκτακτο συμβούλιο της Λέσχης θα συζητηθεί σοβαρά το ενδεχόμενο για μία μέρα

όλοι οι δικυκλιστές να κυκλοφορήσουν στην Αθήνα, όπως τα αυτοκίνητα. Να μην

περνούν δηλαδή ανάμεσα από τα Ι.Χ., να κάνουν ουρές το ένα πίσω από το άλλο

και να σταθμεύουν όχι κάθετα, αλλά οριζόντια.

Παράλληλα, όπως σημειώνει ο κ. Γιάννης Γκόλλιας, συγκοινωνιολόγος καθηγητής

στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο: «Τα δίκυκλα είναι ένα μέσο μετακίνησης με

θετικές για την κυκλοφορία επιπτώσεις σε σχέση με τα Ι.Χ. Οποιαδήποτε αλόγιστη

εκδίωξή τους, χωρίς την εξασφάλιση χώρων στάθμευσης σε εσοχές ή ακόμη και σε

καθορισμένους χώρους επί των πεζοδρομίων, θα οδηγήσουν τους δύο από τους τρεις

δικυκλιστές στη χρήση του Ι.Χ.».