Η ιταλική κουζίνα αλλάζει το τραπέζι του Έλληνα, ο οποίος εγκαταλείπει το

σπαγγέτι και στρέφεται στις πάστες και τα γεμιστά ζυμαρικά. Ο Έλληνας είναι

πολύ δεκτικός σε καθετί καινούργιο που αφορά τη διατροφή του.

Έτσι, βλέπουμε τύπους ζυμαρικών που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν άγνωστοι

στο ευρύ κοινό να σημειώνουν μεγάλη κατανάλωση, γεγονός στο οποίο έχουν

βοηθήσει τόσο οι έτοιμες σάλτσες όσο και οι αλλαγές στη διαιτητική αντίληψη

του Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος δεν θεωρεί πλέον τα ζυμαρικά παχυντική τροφή,

η οποία πρέπει να αποφεύγεται, τονίζει ο κ. Κώστας Βαφειάδης, υπεύθυνος

πωλήσεων της MISKO.

Τα στοιχεία από την αγορά δείχνουν ότι στη διάρκεια του πρώτου δεκαμήνου οι

πωλήσεις προϊόντων πάστας έτρεξαν με ρυθμό 7,6% έναντι της περυσινής περιόδου

και των γεμιστών ζυμαρικών με 25,5%.

Οι πάστες και τα γεμιστά ζυμαρικά είναι η βασική αιτία για τη συνολικά καλή

πορεία των πωλήσεων ζυμαρικών το ίδιο διάστημα, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 4,6%,

φθάνοντας τα 80 εκατομμύρια κιλά. Το ποσό αυτό σε αξία, αντιστοιχεί σε 37,3

δισ. δραχμές.

Μάχη για την πίτα

Παράλληλα οι βιομηχανίες ζυμαρικών, με νέα προϊόντα, ολοένα και περισσότερες

έτοιμες σάλτσες που κυκλοφορούν στο εμπόριο και ευνοούν την αύξηση της ζήτησης

σ’ αυτές τις κατηγορίες, καθώς και έντονη διαφημιστική δαπάνη, επιχειρούν να

αποσπάσουν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των περίπου 46 δισ. δραχμών που

υπολογίζεται ότι είναι η αξία της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη χώρα μας.

Πάντως, τα ζυμαρικά φαίνεται ότι αποτελούν βασικό είδος της διατροφής του

Έλληνα, αφού είναι ο τρίτος μεγαλύτερος μακαρονάς στην Ευρώπη, καθώς

καταναλώνει ετησίως περίπου 9,5 κιλά ζυμαρικών, έναντι 17 του μέσου Ελβετού

και 30 του μέσου Ιταλού.

«Η αυξητική αυτή τάση θα συνεχιστεί, με έμφαση στην κατανάλωση προϊόντων

πάστας και γεμιστών ζυμαρικών, όχι μόνο γιατί αποτελούν ένα από τα πιο

δημοφιλή και γρήγορα να ετοιμαστούν γεύματα, αλλά και λόγω των αυξανόμενων

οικονομικών δυσκολιών πολλών νοικοκυριών που τα στρέφει προς τα φθηνότερα

συγκριτικά με άλλα είδη τρόφιμα», επισημαίνει ο κ. Γιώργος Ευσταθόπουλος,

διευθυντής πωλήσεων της Melissa Κίκιζας.

Αυξήσεις από σήμερα

Στο μεταξύ σε αυξήσεις 3,5% στις τιμές των ζυμαρικών προχωρούν από σήμερα οι

βιομηχανίες ζυμαρικών, με το αιτιολογικό ότι η τιμή του σκληρού σίτου από το

οποίο προέρχεται το σιμιγδάλι, η βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή των

ζυμαρικών, αυξήθηκε το τελευταίο διάστημα έως και κατά 30%.

Οι αυξήσεις αυτές θα κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ μετά

τις 10 Δεκεμβρίου.