Πάλι στο προσκήνιο η συνεργασία Μινωικών – ΑΝΕΚ

Η απελευθέρωση της ακτοπλοϊκής αγοράς, που τυπικά άρχισε χθες, θα

ενεργοποιήσει παλιά και νέα σχέδια, για συνεργασίες παντός είδους, μεταξύ των

ακτοπλοϊκών εταιρειών. Οι πληροφορίες της στήλης λένε ότι επανέρχεται στο

προσκήνιο το θέμα της συνεργασίας των Μινωικών Γραμμών με την ΑΝΕΚ. Μια

συνεργασία που δεν θα έχει μετοχική σχέση, τουλάχιστον στη φάση αυτή, αλλά θα

αφορά μια αμοιβαίου συμφέροντος συνεννόηση για την κάλυψη των δρομολογίων από

και προς την Κρήτη. Από τον Μάρτιο, στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά μπαίνει για

πρώτη φορά μετά πολλά χρόνια και η Blue Star Ferries (Γραμμές Στρίντζη),

γεγονός που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη την ΑΝΕΚ. Μια από τις πιθανότερες

αντιδράσεις της ΑΝΕΚ, που χάνει το μονοπώλιο στη συγκεκριμένη γραμμή, θα είναι

η δρομολόγηση πλοίου ταχύτερου από τα ήδη δρομολογημένα.

Με κοινωνικά κριτήρια

Με βάση συγκεκριμένα κριτήρια θα αξιολογούνται οι δαπάνες του Δημοσίου από το

2003. Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επεξεργάζεται το νέο πλαίσιο

αξιολόγησης δαπανών και δεν αποκλείεται αυτό να ανακοινωθεί μαζί με τον

προϋπολογισμό του 2003. Τα κριτήρια αυτά, όπως αναφέρουν πηγές από το

υπουργείο Οικονομικών, θα αξιολογούν τη σκοπιμότητα κάθε δαπάνης σε συνδυασμό

με το κοινωνικό αποτέλεσμά της. Αυτό σημαίνει ότι δαπάνες χαμηλής κοινωνικής

αποδοτικότητας θα περικόπτονται.

Ευνοϊκή μεταχείριση

Χρέη και Εφορία πνίγουν τους μικρομεσαίους. Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο

σε ακριτικές περιοχές με φθίνουσα εμπορική δραστηριότητα, όπως το Κιλκίς, όπου

οι έμποροι είχαν πληγεί ιδιαίτερα την περίοδο 1993-1995, λόγω του εμπάργκο

κατά των Σκοπίων. Οι ίδιοι ζητούν τώρα από το υπουργείο Οικονομικών να τύχουν

διαφορετικής φορολογικής μεταχείρισης για εκείνη την τριετία. Συγκεκριμένα,

θέλουν να τους δοθεί η δυνατότητα να κλείνουν τις χρήσεις αυτές χωρίς να

υπολογίζεται ο αντίστοιχος ΦΠΑ και να καταβάλλουν μόνο το ελάχιστο ποσό που

προβλέπεται με βάση τον κύκλο εργασιών τους.