Μεσημέρι Τρίτης, στο 24ο Λύκειο Αθηνών στου Γκύζη. Η ενισχυτική διδασκαλία

έχει μόλις αρχίσει για τους μαθητές της Α’ Λυκείου. Αίθουσα, όμως, δεν

υπάρχει!

Οι μαθητές του 24ου Λυκείου κάνουν ενισχυτική διδασκαλία δίπλα στο κλιμακοστάσιο

Τα θρανία στριμώχνονται σ’ έναν στενό διάδρομο κι ένας μικρός πίνακας έχει

πρόχειρα τοποθετηθεί δίπλα στο ασανσέρ. Έδρα δεν υπάρχει και η καθηγήτρια

προσπαθεί να κινηθεί στον ελάχιστο χώρο ανάμεσα στα θρανία και τον τοίχο.

Την ίδια στιγμή, οι μαθητές του 24ου Γυμνασίου Αθηνών έχουν αρχίσει τα

μαθήματα. «Δυστυχώς το σχολείο λειτουργεί ακόμη σε διπλοβάρδια», λέει ο

διευθυντής του Λυκείου, κ. Ηρόδοτος Γενεθλίου. «Αναγκαστήκαμε να διαμορφώσουμε

αυτόν το χώρο σε αίθουσα ώστε να μη στερήσουμε από τα παιδιά την ενισχυτική

διδασκαλία. Δεν υπήρχε άλλη λύση, αφού τις ίδιες ώρες στις τάξεις κάνει μάθημα

το Γυμνάσιο».

Ο Σύλλογος Γονέων, ο διευθυντής του σχολείου, το 7ο Γραφείο Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης – όπου υπάγεται το σχολείο – αλλά και ο Οργανισμός Σχολικών

Κτιρίων (ΟΣΚ) συμφωνούν ότι «το Λύκειο πρέπει να αποκτήσει το δικό του

κτίριο». Όμως το οικοδομικό τετράγωνο απέναντι, όπου προτείνεται από γονείς

και ΟΣΚ να ανεγερθεί το νέο κτίριο, έχει γίνει η αιτία να ξεσπάσει…

«εμφύλιος πόλεμος» στην περιοχή!

Και ανάμεσα σε… διασταυρούμενα πυρά, οι 215 μαθητές του Λυκείου, αλλά και

περισσότερα από 300 παιδιά των δύο Δημοτικών Σχολείων που υπάγονται στο 24ο

Γυμνάσιο και Λύκειο. «Όταν είμαστε απόγευμα κάνουμε μισά φροντιστήρια το πρωί

και μισά το βράδυ. Σχολάμε στις 7.45 και έχουμε ήδη χάσει το πρώτο τέταρτο από

τα Αγγλικά. Και κάπου ανάμεσα πρέπει να στριμώξουμε και το φαγητό.

Διαφορετικά, τρώμε λίγο πριν από τα μεσάνυχτα», λένε οι δύο μαθήτριες της Α’

Λυκείου, Νατάσα Πούλιου και Χριστίνα Πρέντσα.


«Θα ήταν πολύ καλύτερα για μας αν είχαμε σταθερό πρόγραμμα», λένε οι

μαθήτριες της Α’ Λυκείου, Χριστίνα Πρέντσα (αριστερά) και Νατάσα Πούλιου

Το επίμαχο οικόπεδο (οικοδομικό τετράγωνο 51, 2.800 τ.μ. που περικλείεται από

τις οδούς Παπαρσένη, Κούρμα και Σούκα), είχε κριθεί «κατάλληλο» για την

ανέγερση σχολείου πριν από τέσσερα χρόνια από αρμόδια επιτροπή του ΟΣΚ. «Ο

δήμος είχε δεσμεύσει τότε το οικόπεδο», σημειώνει ο κ. Τηλέμαχος Κούκος,

αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο 24ο Λύκειο. «Όμως, το 2000,

το 7ο Διαμερισματικό Συμβούλιο το απελευθέρωσε».

Και ο «εμφύλιος» συνεχίστηκε όταν η Επιτροπή Καταλληλότητας του ΟΣΚ, απέρριψε

ως «ακατάλληλες» τις εναλλακτικές λύσεις και πρότεινε και πάλι τα ίδια

οικόπεδα για την ανέγερση του σχολείου. «Τον Απρίλιο ήρθαν οι τοπογράφοι του

Δήμου να κάνουν αυτοψία. Οι Σύλλογοι Γονέων ζητήσαμε την προστασία της

Αστυνομίας. Γνωρίζαμε τι θα γινόταν. Ένας από τους υπαλλήλους δέχθηκε μια

πέτρα στο κεφάλι από… αγνώστους», σημειώνει η κ. Πριοβόλου, αφήνοντας

υπονοούμενα για το παρασκήνιο πίσω από την απόφαση του Διαμερισματικού

Συμβουλίου.

Με τη σειρά του, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας έκανε τελικά δεκτή τον

Ιούνιο την απόφαση για απελευθέρωση του οικοπέδου. «Θύμα» του εμφυλίου πάντως,

έπεσε τον Σεπτέμβριο και ο πρόεδρος του ΟΣΚ, κ. Μανώλης Μπαλτάς. Προσερχόμενος

σε συνέλευση των Συλλόγων Γονέων, όπως περιγράφει ο ίδιος, «προπηλακίστηκα

βιαίως από αγνώστους».

Πάντως, γονείς και ΟΣΚ δεν κάνουν πίσω. Οι πρώτοι απειλούν ότι θα κλείσουν τα

σχολεία της περιοχής και θα φτάσουν ως τον υπουργό Παιδείας. «Προτείναμε στους

κατοίκους να γίνει διακανονισμός με τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας, καθώς

δεν έχουν τίτλους ιδιοκτησίας, ώστε να ακολουθήσουμε τη συνήθη διαδικασία

αποζημιώσεων», σημειώνει ο κ. Μπαλτάς και τονίζει ότι «αυτό αφορά μόνο όσους

από τους κατοίκους εκεί είναι πραγματικά άποροι!». Στην πρόταση του ΟΣΚ, οι

ενδιαφερόμενοι κάτοικοι δεν έχουν απαντήσει…

«ΤΑ ΝΕΑ» προσπάθησαν να βρουν τους κατοίκους στα «επίμαχα» οικόπεδα, αλλά δεν

στάθηκε δυνατό.

«Πήραμε ομόφωνα την απόφαση, στην οποία και εμμένουμε. Εκεί κατοικούν φτωχοί

άνθρωποι. Πάντως, είμαστε ήδη στη διαδικασία να προτείνουμε και πάλι

εναλλακτικές λύσεις στον ΟΣΚ», σημειώνει η πρόεδρος του 7ου Διαμερισματικού

Συμβουλίου, κ. Φρόσω Δουδούμη.