Απορίες και θρήνος. Οι συνάδελφοι του Βασίλη Χαμιτζίδη μιλούν για έμπειρο

πιλότο. Δεν μπορούν όμως να εξηγήσουν πώς βρέθηκε εκτός πορείας

«Είναι ανεξήγητο. Οι καιρικές συνθήκες ήταν θαυμάσιες. Το ελικόπτερο είχε

περάσει όλους τους περιοδικούς ελέγχους και ο χειριστής ήταν από τους

εμπειρότερους. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί το ελικόπτερο βρέθηκε εκτός

της προκαθορισμένης πορείας του».

Στα ερωτήματα αυτά, που διατυπώνουν οι υπεύθυνοι του ΕΚΑΒ και της ιταλικής

εταιρείας «Helitalia», καλούνται να δώσουν απαντήσεις οι εμπειρογνώμονες, οι

οποίοι εξετάζουν τα αίτια της μοιραίας πτώσης του ελικοπτέρου στην Ανάφη.

Η δεύτερη μέσα σε ενάμιση χρόνο πτώση ελικοπτέρου τύπου «Augusta» Α109, έπεσε

ως κεραυνός στο ΕΚΑΒ. Μετά το σοκ του θανάτου πέντε ανθρώπων, η ανησυχία.

Διοίκηση και στελέχη του Γραφείου Πτητικών Μέσων του ΕΚΑΒ εξέφραζαν τον έντονο

προβληματισμό τους για τους παράγοντες που οδήγησαν στη μοιραία πτώση.

«Όταν συμβαίνουν δύο ατυχήματα μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, είμαστε

ιδιαίτερα ανήσυχοι», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ κ. Χρήστος Ρέσσος,

προαναγγέλλοντας, μάλιστα, ότι μετά την παράδοση του πορίσματος των

εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του δυστυχήματος, «θα επανεξετασθεί η ασφάλεια

των πτήσεων και είναι πιθανόν να υπάρξει ένα άλλο σκεπτικό» στη σύμβαση που

έχει συνάψει το ΕΚΑΒ, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, με την ιταλική εταιρεία

«Helitalia».

Η προσοχή των ειδικών έχει επικεντρωθεί στην πορεία του ελικοπτέρου. Ενώ θα

έπρεπε να ακολουθήσει βορειοανατολική πορεία, κατευθύνθηκε βόρεια, με

αποτέλεσμα να συντριβεί στον ψηλότερο ορεινό όγκο του νησιού. «Το ραντάρ δεν

λειτουργεί ικανοποιητικά σε χαμηλό ύψος μέσα στους ορεινούς όγκους. Ακόμη και

να είχε χαλάσει η ηλεκτρονική πυξίδα, υπάρχει η φορητή», υπογράμμισε ειδικός

εμπειρογνώμονας του ΕΚΑΒ που είναι επιφορτισμένος με την ασφάλεια των πτήσεων.

Τι συνέβη στα 120 δευτερόλεπτα που διήρκεσε η μοιραία πτήση του ελικοπτέρου

του ΕΚΑΒ κατά την απογείωσή του από το ελικοδρόμιο της Ανάφης, παραμένει

άγνωστο. Ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου Βασίλης Χαμιτζίδης, άγνωστο γιατί, δεν

επικοινώνησε με τη βάση του στη Ρόδο. Δοκίμασε να τηλεφωνήσει με το κινητό του

τηλέφωνο, λένε κάτοικοι της Ανάφης.

Ανθρώπινο λάθος ή μηχανολογικό πρόβλημα; Αν και τα μέχρι τώρα στοιχεία οδηγούν

στην πρώτη εκδοχή, οι ειδικοί τόσο του ΕΚΑΒ όσο και της ιταλικής αεροπορικής

εταιρείας, κάνουν λόγο για έναν εξαιρετικά έμπειρο χειριστή ελικοπτέρου. Ο

48χρονος πρώην κυβερνήτης της Αεροπορίας Στρατού, είχε στο ενεργητικό του

6.500 ώρες πτήσεων, εκ των οποίων τις 400 στο «Augusta» Α109, ενώ ο Ελβετός

συγκυβερνήτης Στέφαν Μάγιερ 2.500 ώρες.

Σε ό,τι αφορά τη μηχανολογική κατάσταση του ελικοπτέρου, οι υπεύθυνοι της

«Helitalia» υπογραμμίζουν ότι ποτέ δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα. «Είχε

περάσει από όλες τις επιθεωρήσεις, δίχως καμία παρατήρηση. Το ελικόπτερο αυτό

είχε 1.047 ώρες και την προηγούμενη ημέρα είχε πετάξει 6 ώρες και 40 λεπτά. Η

τελευταία επιθεώρηση έγινε δύο ημέρες πριν το τραγικό συμβάν».

Την ίδια στιγμή, ο παράγοντας των καιρικών συνθηκών δεν δείχνει να επηρέασε

αρνητικά την πτήση. «Παρότι η νυχτερινή πτήση είναι δύσκολη, οι καιρικές

συνθήκες ήταν ιδανικές», λένε από το ΕΚΑΒ.