Με το επιχείρημα της προστασίας της ανθρώπινης υγείας, το εκτελεστικό

όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κομισιόν, αποφάσισε να ζητήσει χθες από τις

Βρυξέλλες την εφαρμογή πολύ πιο αυστηρών μέτρων κατά της διαφήμισης των

τσιγάρων.

Σύμφωνα με την οδηγία της Κομισιόν θα απαγορεύεται εντελώς η διαφήμιση

τσιγάρων και προϊόντων καπνού από τις εφημερίδες, τα ΜΜΕ, το ραδιόφωνο, το

Διαδίκτυο και σε διεθνή (κυρίως αθλητικά) γεγονότα

Έτσι τα επόμενα δύο χρόνια, θα πρέπει να απαγορευθεί εντελώς η διαφήμιση των

τσιγάρων αλλά και των προϊόντων καπνού από τις εφημερίδες και τα υπόλοιπα

έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, αλλά και όπου

γίνεται έμμεσα μέσω χορηγιών από καπνοβιομηχανίες σε διεθνή (κυρίως αθλητικά)

γεγονότα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αιφνιδίασε δείχνοντας να θέλει να πάρει τη ρεβάνς καθώς

επανέρχεται μετά την προηγούμενη αντίστοιχη οδηγία του 1998 που είχε ακυρωθεί

όταν η Γερμανία και τα μεγάλα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από τις

καπνοβιομηχανίες είχαν καταφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αποτέλεσμα να την

ακυρώσουν.

Αυτή τη φορά όμως η Κομισιόν στηρίζει την πρότασή της στην προστασία της

ανθρώπινης υγείας και όχι στους κανόνες ομαλής λειτουργίας της αγοράς και τη

διατάραξή τους στην οποία είχε στηριχτεί το Βερολίνο.

Με ιδιαίτερα κατηγορηματικό τρόπο ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Ντέιβιντ Μπερν

υποστήριξε δύο σοβαρά επιχειρήματα τονίζοντας ότι:

* Κάθε χρόνο, μισό εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν από το τσιγάρο.

* Τα νέα κυρίως άτομα είναι τα περισσότερο ευάλωτα και κινδυνεύουν να

εθιστούν στο κάπνισμα από τις διαφημίσεις καπνού, καθώς μάλιστα οι

περισσότεροι καπνιστές έχουν αρχίσει το τσιγάρο σε ηλικία περίπου 18 ετών.

Η οδηγία της Κομισόν ορίζει ότι, στα επόμενα δύο χρόνια, θα πρέπει να

απαγορευθεί εντελώς η διαφήμιση των τσιγάρων αλλά και των προϊόντων καπνού από

τις εφημερίδες και τα υπόλοιπα έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το ραδιόφωνο,

το Διαδίκτυο, αλλά και όπου γίνεται έμμεσα μέσω χορηγιών από καπνοβιομηχανίες

σε διεθνή (κυρίως αθλητικά) γεγονότα. Στους αγώνες της Φόρμουλας είχε

καθιερωθεί μάλιστα η διαφήμιση των τσιγάρων ακόμη και με το βάψιμο των

αυτοκινήτων που έπαιρναν μέρος.

Πάντως με τη νέα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα επιτρέπεται η διαφήμιση

σε εξειδικευμένα έντυπα που απευθύνονται σε επαγγελματίες του κλάδου και δεν

θα απαγορεύεται η έμμεση διαφήμιση, όπως π.χ. σε ενδύματα, σταχτοδοχεία και

ομπρέλες.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχει ήδη απαγόρευση της

διαφήμισης των τσιγάρων από την τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά μέσα μαζικής

ενημέρωσης. Αντίθετα επιτρέπεται κατά την προβολή ταινιών με την προϋπόθεση

όμως να συνοδεύεται η διαφήμιση από προειδοποιητικά μηνύματα για την προστασία

της υγείας.