ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ – ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στην Αθήνα, στις 5 Ιουνίου 1952. Δωριεύς στην καταγωγή.

Μεγάλωσε στο Περιστέρι.

ΣΠΟΥΔΕΣ: Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών.

ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ: Την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που θέλει τόλμη

(Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, «θαρσείν χρει»).

ΝΟΣΤΑΛΓΕΙ: Την οδό Θηβών όταν πλημμύριζε.

ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ: Τίποτα.

ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ: Να φροντίζει τον εαυτό του.

ΘΑΥΜΑΖΕΙ: Τους αληθινούς.

Χαρακτηρίζει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο «ραχοκοκαλιά του θρακικού χώρου».

Ομιλεί για τους φοιτητές του με τη ζεστή φράση «είναι όλοι τους παιδιά μου»

και παρατηρεί ο καθηγητής Κώστας Σιμόπουλος για τους συναδέλφους του

«ιπτάμενους καθηγητές»: «Ας όψονται όσοι τούς νομιμοποίησαν, αλλά είναι είδος

εν ανεπαρκεία πλέον».

ΕΡ.: «Σύντροφε κύριε πρύτανη» από στόματος του κ. Κώστα Καραμανλή. Τι σημαίνει

για σας;

ΑΠ.: Ότι ο πρόεδρος της Ν.Δ. είναι ευφυής και γνωρίζει τη σημασία των λέξεων.

Για λεπτομέρειες… ο Θ. Ρουσόπουλος.

ΕΡ.: Υπάρχει κίνδυνος να σταματήσουν τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης

κονδυλίων τα Τμήματα της Ορεστιάδας;

ΑΠ.: Ποτέ, γιατί το πακέτο δεν έχει μόνο τα Τμήματα της Ορεστιάδας, αλλά 77

Τμήματα σε όλη την Ελλάδα.

ΕΡ.: Ναι ή όχι στην ανωτατοποίηση των ΤΕΙ;

ΑΠ.: Όχι.

ΕΡ.: Πανεπιστήμιο Θράκης…

ΑΠ.: Όνειρο και λαχτάρα πριν έρθω (το 1985). Ατέλειωτοι αγώνες και προσπάθειες

για να το μεγαλώσουμε. Η πολιτεία οφείλει να είναι εδώ, γιατί το ΑΠΘ είναι η

ραχοκοκαλιά του θρακικού χώρου.

ΕΡ.: Πρύτανης στην ακριτική Θράκη…

ΑΠ.: Ύψιστος τίτλος τιμής. Δουλειά χωρίς τελειωμό.

ΕΡ.: Σχέσεις με φοιτητόκοσμο;

ΑΠ.: Αυτοί ξέρουν (Είναι όλοι τους παιδιά μου).

ΕΡ.: Πανεπιστήμιο Θράκης και «αποκέντρωση» Σχολών ή Τημάτων;

ΑΠ.: Αυτοί είμαστε.

ΕΡ.: Ιατρική Σχολή Αλεξανδρούπολης… Υποφέρει;

ΑΠ.: Μετά τα δεκαπέντε πρώτα χρόνια οι παιδικές ασθένειες τελείωσαν. Υποφέρει

όλο και λιγότερο.

ΕΡ.: «Ιπτάμενοι» καθηγητές…

ΑΠ.: Ας όψονται όσοι τους νομιμοποίησαν, αλλά είναι είδος εν ανεπαρκεία πλέον.

ΕΡ.: Πώς θα πετύχει η αναβάθμιση του ΔΠΘ;

ΑΠ.: Όχι με λόγια. Με γνώση και αποφασιστικότητα, αλλά και με τη συμπαράσταση

της πολιτείας. Αν χρειασθεί, με χειρουργική επέμβαση.

ΕΡ.: Τριτοβάθμια «μεταναστευτική» Εκπαίδευση. Τι πρέπει να γίνει;

ΑΠ.: Ας ονειρευτούμε την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.

ΕΡ.: Είναι πολιτικοποιημένο πρόσωπο ο Κώστας Σιμόπουλος;

ΑΠ.: Και βέβαια ναι, με πλήρη συναίσθηση καθήκοντος και ευθυνών.

ΕΡ.: Πανεπιστήμιο Θράκης και μουσουλμάνοι φοιτητές;

ΑΠ.: ΑΠΘ και Έλληνες φοιτητές.

ΕΡ.: Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο;

ΑΠ.: Άργησε. Περιμέναμε αρκετά γιατί το θέλαμε πολύ. Το δικαιούνταν ο λαός της

Θράκης και η Ιατρική Σχολή. Εύχομαι να λύσει προβλήματα. Ετοιμάζουμε μπαούλα.

ΕΡ.: Προσφορά του ΑΠΘ στον θρακικό πληθυσμό;

ΑΠ.: Προσφέρει ήδη αρκετά με την Ιατρική Σχολή στην υγεία και με το σύνολο των

Τμημάτων του σε όλους τους τομείς. Το ΔΠΘ, εκτός από ραχοκοκαλιά του χώρου,

μπορεί να γίνει το κεντρικό νευρικό σύστημα για τον πληθυσμό της περιοχής.

ΕΡ.: Άνοιγμα του Δημοκρίτειου στην τοπική κοινωνία;

ΑΠ.: Είναι απαραίτητο. Το λέμε σε όλους τους τόνους.

ΕΡ.: Νέες Σχολές (ή Τμήματα) και στην υπόλοιπη περιφέρεια;

ΑΠ.: Αυτό είναι εύκολο, οι προϋποθέσεις είναι δύσκολες.

ΕΡ.: Πώς θα αντιμετωπίσετε τις υποθέσεις του ΔΠΘ που βρίσκονται σε ανακριτική

ή προανακριτική διαδικασία;

ΑΠ.: Νόμιμα και ακαδημαϊκά.

ΕΡ.: Εταιρεία αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων του ΔΠΘ;

ΑΠ.: Τραυματισμένη φτερούγα.

ΕΡ.: Οραματισμοί της πρυτανικής θητείας;

ΑΠ.: Πολλοί, που είναι λίγοι. Και λίγοι, που είναι πολλοί.

ΕΡ.: Ο άνθρωπος Κώστας Σιμόπουλος;

ΑΠ.: Απλός, πρακτικός, απαιτητικός. Για τα υπόλοιπα ας πουν οι δάσκαλοί μου,

οι συνεργάτες μου, οι μαθητές μου και τα παιδιά μου.

ΕΡ.: Ειρηνική συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων;

ΑΠ.: Για πάντα.