Οικονομία

Αντιδικία για το ωράριο Τραπεζών

Αντιδικία για το ωράριο Τραπεζών
Σχόλια
4 λεπτά


Οι αλλαγές στον χρόνο εργασίας (ελαστικό ωράριο, κατάργηση υπερεργασίας,
περιορισμός υπερωριών κ.ά.) από την 1.4.2001, δεν έχουν καμία σχέση με το
νόμιμο ωράριο εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων και το ωράριο συναλλαγών στις
τράπεζες, ούτε θεσμοθετούνται νέες ρυθμίσεις ή ευχέρειες για τα θέματα αυτά.


Η διευκρίνιση αυτή δίνεται από το υπουργείο Εργασίας – Κοινωνικών Ασφαλίσεων
με αφορμή την αντίδραση της ΟΤΟΕ με τις προωθούμενες ­ από την Πρωταπριλιά ­
ρυθμίσεις στην οργάνωση του χρόνου εργασίας (νόμος 2874/2000) και τη σχετική
ερμηνευτική εγκύκλιο του υπουργείου.


Θέμα αλλαγών


Ως γνωστόν, οι εκπρόσωποι των Τραπεζών (Ένωση Ελληνικών Τραπεζών) στις
πρόσφατες συναντήσεις τους με την ηγεσία της ΟΤΟΕ ­ στο πλαίσιο των
διαπραγματεύσεων για τη νέα κλαδική σύμβαση εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων ­
έθεσαν θέμα αλλαγών στο ωράριο εργασίας στις Τράπεζες προτείνοντας τη
διεύρυνση του ωραρίου συναλλαγών έως τις 8 μ.μ. καθημερινά και την εργασία το
Σάββατο από τις 9 π.μ. έως τις 2 μ.μ. (νέα συνάντηση για τη σύμβαση έχει
προγραμματιστεί σήμερα). Η ΟΤΟΕ παρατηρεί ότι:


* Το ωράριο εργασίας και συναλλαγών που ισχύει στις Τράπεζες με τη
Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ΟΤΟΕ – Τραπεζων και έχει κυρωθεί με νόμο, είναι
αποτέλεσμα του αγώνα των τραπεζοϋπαλλήλων οι οποίοι θα το υπερασπιστούν με
όλες τις δυνάμεις τους.


* Κάθε απόπειρα καταστρατήγησης του ισχύοντος ωραρίου στις Τράπεζες απ’
οπου και αν προέρχεται θα βρει αντιμέτωπο το συνδικαλιστικό κίνημα και τους
εργαζομένους.


Στο μεταξύ, από την 1.4.2001 θα τεθούν σε εφαρμογή οι διατάξεις του νόμου
2874/2000 για το ελαστικό ωράριο, τις ομαδικές απολύσεις, τους μερικώς
απασχολουμένους κ.ά. Οι αλλαγές αφορούν τον ιδιωτικό τομέα, τις ΔΕΚΟ και τις
Τράπεζες.


Η φιλοσοφία των ρυθμίσεων είναι να περικοπούν ουσιαστικά οι υπερωρίες, αφού
γίνονται ακριβότερες ώστε στη θέση των υπερωριακώς απασχολουμένων να
προσληφθούν νέοι και να περιοριστεί η ανεργία. Παράλληλα στους εργοδότες θα
υπάρξει μείωση των εργοδοτικών εισφορών τους.


Οι αλλαγές από Πρωταπριλιά


Οι αλλαγές που θα ισχύουν στην αγορά εργασίας από την 1.4.2001 είναι οι
παρακάτω:


* Καθιερώνεται το 38ωρο εργασίας στις περιπτώσεις διευθέτησης 3 ωρών
εβδομαδιαίως με διατήρηση των απολαβών των εργαζομένων. Οι επιχειρήσεις που
επιθυμούν να προχωρήσουν σε διευθέτηση 3 ωρών εβδομαδιαίως, δίνουν ως
αντιστάθμισμα στους εργαζόμενους 38 ώρες εργασίας την εβδομάδα. Η διευθέτηση
για να εφαρμοστεί απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων. Η διευθέτηση θα
υπολογίζεται σε ετήσια βάση και θα εφαρμόζεται στο πλαίσιο 43 ωρών την
εβδομάδα και στο πλαίσιο των σημερινών νομοθετικών ορίων. Σε περίπτωση που για
τη συναίνεση δεν υπάρχουν σωματεία ή ένωση προσώπων, τότε θα γίνεται
διαβούλευση με την Ομοσπονδία ή το κλαδικό σωματείο και σε περίπτωση αρνητικής
κατάληξης θα παραπέμπεται το θέμα στη μεσολαβητική διαδικασία του ΟΜΕΔ
(διαιτησία). Με το μέτρο αυτό μειώνεται ο ανώτατος συνολικός χρόνος
απασχόλησης των μισθωτών κατα 460 ώρες το έτος και δημιουργούνται συνθήκες
αυξημένων προσλήψεων, κατά το υπουργείο Εργασίας. Επίσης προβλέπεται η
κατάργηση του διευθυντικού δικαιώματος για την υπερεργασία και η υφιστάμενη
υποχρέωση των μισθωτών για 5 ώρες υπερεργασία την εβδομάδα. Έτσι μειώνεται ο
χρόνος μέγιστης απασχόλησης του εργαζομένου κατά 5 ώρες την εβδομάδα ή 230
ώρες το έτος. Επίσης αυξάνεται το κόστος κάθε νόμιμης υπερωρίας από 0,25% που
ισχύει σήμερα στο 0,50% και αυξάνεται το κόστος της παράνομης υπερωρίας από
100% σε 150%.


* Προσαυξάνεται κατα 7,5% η αμοιβή όσων προσλαμβάνονται για μέσο
ημερήσιο χρόνο από 4 ώρες και κάτω. Ειδικές κατηγορίες μακροχρόνια ανέργων που
αναλαμβάνουν εργασία με μερική απασχόληση για πρώτη φορά, δικαιούνται να
λαμβάνουν επίδομα ισοδύναμο με το 1/3 του επιδόματος ανεργίας για ένα έτος.
Επίσης δεν επιτρέπεται η διακεκομμένη απασχόληση μερικώς απασχολουμένων μία
φορά την ημέρα με προσαύξηση αμοιβής 20%.


* Καθιερώνεται 4 ατόμα ανώτατο όριο ομαδικής απόλυσης για όλες τις
κατηγορίες επιχειρήσεων από 20 άτομα μέχρι 200 άτομα. Πάνω από τα 200 άτομα
ισχύει το ποσοστό του 2%.


* Οι εργοδοτικές εισφορές στο ΙΚΑ μειώνονται κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες
(από 13,3 σε 11,3%) για μισθωτούς με πλήρη μηνιαία απασχόληση ή 25 ημερομίσθια
τον μήνα και με τακτικές αποδοχές μέχρι 200.000 δρχ τον μήνα. Το κόστος (25
δισ. δρχ ετησίως) θα καταβληθεί από τον κρατικο προϋπολογισμό. To μέτρο αυτό
θα ισχύσει μέχρι την 31.12.2003.


Σημειώνεται ότι για όλες τις παραπάνω αλλαγές έχει εκδοθεί εγκύκλιος του
υπουργείου Εργασίας – Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Μαξίμου: Έρχεται νέο πλαίσιο για τη μοριοδότηση – Δεν θα επηρεαστούν οι μαθητές στις επόμενες πανελλαδικές
  2. Bloomberg: Το Ιράν διατηρεί τη δυνατότητα παραγωγής 50 βαλλιστικών πυραύλων τον μήνα – Γκαλιμπάφ: «Οι ΗΠΑ έβαλαν το Ισραήλ πάνω από τα συμφέροντά τους»
  3. «Mega Stories» με τη Δώρα Αναγνωστοπούλου: «Τεχνητή Νοημοσύνη: Ποιος εκπαιδεύει ποιον;» – Απόψε στις 00:30

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies